Halsbånd

Det er de ikke, min storbroder er jæger, det blev han da han boede på Grønland, men han går ikke på jagt her i Danmark, og han elsker dyr, både hunde og katte og andre dyr. Han har selv haft både hunde og katte, men PT. har ingen af delene efter han sidste kat blev kørt ned og hans Franske Bulldog blev gammel med ødelagt nyre og måtte aflives, så nu tager han en pause, men jeg tror han får hund igen.

Han kunne heller aldrig drømme om at skude andre folks hunde eller katte, heller ikke selv om de er strejfere.

Og han har endda svært ved at skyde rensdyr når han har været på jagt i Grønland.

Så der er ikke meget jæger i ham set med en jægers øjne.

Min storebror er samme slags jæger som Pias:-)

Han deltager i jagterne uden gevær med sin hund fordi han mener, at hunden fortjener at arbejde. Han er meget rystet når de sender en anden hund efter en kat. For de skyder dem ikke de lader hundene dræbe kattene dem han kender… Det ryster ham meget.

I julen fortalte han mig om en hund, som gør og angriber de andre hunde på jagt. Ejeren vil sætte stødhalsbånd på den - min bror vil melde det. De andre griner af ham fordi han giver sin hund godbidder altid.

Men fakta er, at min brors hund er den bedste og mest troværdige apportør på hele holdet:-) Ha!

Selv om kommunefolk skal melde det, så gør de ikke altid.
Da min datter ringede til kommunen angående sin kat, fik hun at vide, de virkelig ikke havde tid til sådan noget og hun fik at vide af en som havde set det, at katten bare var blevet smidt op til en masse andet affald.

Havde det været en hund havde det været noget helt andet, nu var jo bare en kat.
Når man har den holdning i byen, skal man vist ikke forvente at de undersøger hverken chip eller øremærke.
Jeg kende en der både var meget ked af det og meget vred.
Knus Elin

Hvor længe er det siden Elin?

Tiderne ændrer sig - også på landet. Her bor der fx næsten kun yngre familier med børn og dyr - og de ved at katte har ejere.

Vores staldmissere har halsbånd på.
Der er refleks i så de lettere kan ses om natten og der er navneskilt på…men ingen klokke. navneskiltene kan selvfølgelig larme lidt, men nu har vi flere gange været udsat for folk der ville stjæle vores staldkatte og efter de har fået halsbånd på har vi heldigvis ikke observeret sådan nogle åndssvage mennesker på ejendommen. Sortemis er øremærket, men har alligevel halsbånd på i tilfælde af at folk glemmer at tjekke det. De to andre er ikke, da de ikke er neutraliseret “på normal vis” men i forbindelse med en akut operation og der har hverken vi eller dyrlægen tænkt på øremærkning, men på at kattene skulle overleve. Det er da vildt irriterende, men sådan er det bare - de skal ikke i narkose igen “bare for det”.
Nu er der så også en magnet i, sådan at de har adgang til et opvarmet rum.
Vi har ingen problemer med at de hænger fast, faktisk har vi det modsatte problem - nemlig at de hele tiden taber deres halsbånd.

Det kan godt være det er total uforsvarligt, men det er nu det der fungerer bedst på gården :slight_smile:

:blegne: Det er godt nok stygge beretninger iblandt :blegne: Mennesker, der er helt syge i hovedet -brækkesig
Det er nok meget forskelligt, om folk tjekker mærkning, eller kender til det. Men et halsbånd er så iøjnefaldende en markering, at de ikke kan ignorere den: Denne kat tilhører nogen.
Mine er indekatte på 3. sal - og persere - de kommer gerne med på cafe, så har de sele med flexiline på, og flet-kurvehule at hygge i. Lige et reklameindslag: AnnK har nogle super seler til lidt større katte :thumbup:

[QUOTE=lenschow;88538]Hvor længe er det siden Elin?

Tiderne ændrer sig - også på landet. Her bor der fx næsten kun yngre familier med børn og dyr - og de ved at katte har ejere.[/QUOTE]

Det er små to år siden.
Knus Elin

Ja det er jo bare rystende så… Her hvor jeg bor er det anderledes.

MVH

Jeg er også dybt modstander af halsbånd til katte, men ude på landet sker det tit at katte der ikke ser ud til at have en ejer risikerer at blive skudt, så i sådan et tilfælde kan jeg godt se noget logik i det, men rigtig mange katte har halsbånd med klokke og det er vist mere fordi ejeren synes det er kært…Min veninde forærede mig tilmed et yndigt lille rødt halsbånd da jeg fik min lille Ninja, men hun har kun haft det på 1 gang for sjov hvor det absolut ikke huede hende så det har været brugft som legetøj siden…ggg