Fedt motiv. ![]()
Ja og det er ikke for ‘‘julet’’, til at pigerne ikke kan bruge kjolerne bagefter ![]()
Har lige fået en lille pakke hjem.
Lilla broderigarn med glimmer!
Jeg er vild med møstrret ![]()
I går købte jeg julestof til næste år, da det var sat ned. Noget af det jeg valgt kan også bruges efter jul
I går fik jeg pakket de sidste advents ind til børnebørnene
Til Vickis drenge
Samt en pakke med hat, strømper og boxershorts
Sønnikes 3 børn
Samt en pakke med noget købt fra ønskesedlen, strømper og boxer
Til datterens to drenge
Samt en pakke med bluser i samme stof, som de brune til vickis drenge.
Sidste pakke til dem laves i mæste uge
Alle rester er udnyttet til boxershorts, som er fordelte mellem drengene
Du laver simpelthen SÅ fine ting! ![]()
Jer der syr til børn/børnebørn: Hvor er det fedt at I gider og kan! Hele min opvækst, drømte jeg om at have forældre/bedsteforældre, der syede og strikkede, men desværre ikke. Min mor syede lidt indtil jeg var omkring fem, og min mormor strikkede en lille smule da jeg var lille. Det meste jeg havde fra hende, var dog ting hun havde strikket til min mor, som jeg så fik lov til at overtage. Jeg stadigvæk en enkel lækker striktrøje fra min mormor. Jeg kan desværre ikke passe den nu, men den ryger ikke ud, for kunne jeg passe den ville jeg gå med den, og det er en af de få ting jeg har tilbage efter min mormor.
Tusind tak ![]()
Tusind tak
Der er så stor glæde i at lave tøjet til dem, for både børnebørn og forældre elsker tøjet.
Min mor syede selv til os, da vi var små, samt strikkede, jeg fik også hjemmestrikkede trøjer fra min mormor og husker stadig duften af cerutterne, der hang i trøjen. ![]()
Jeg har faktisk stadig en af de kjoler min mor syede til mig som 4 årig ![]()
Jeg har et halstørklæde som min mor har strikket. Det er vist det eneste håndarbejde, hun nogensinde har lavet. Men nøøøj, hvor jeg elsker det halstørklæde. Det er ikke så praktisk i længden eller farven, men jeg kommer til at beholde det resten af livet. ![]()
Og så er det jo tredobbelt glæde, for alle bliver glade for det. Det er så dejligt! ![]()
´Helt klart at de bliver glade for tøjet - det er jo både smart og fantastisk flot ![]()
@Skattekat det der stof er så fint, spørget lige dumt
Skal det syes med over look
Og hvor meget vil det skulle bruges til en nederdel til knæerne
Gælder mig til og se det jule tøj du får lavet
@Jeanette børnebørn er så heldige, sikke fint tøj du får lavet til dem ![]()
Jeg syer med overlock, men det trævler ikke, så det er ikke strengt nødvendigt … dog skal det syes med søm der kan give sig, sammen med stoffet.
Hvor meget der skal bruges, kommer lidt an på, hvor lange ben du har ![]()
Jeg er 169 cm., har lang krop og korte ben … jeg skal vel bruge ca. 65 cm (inklusive linning og oplægning) ![]()
Øv da også kan regne ud jeg ikke skulle bruge så meget stof, endelig en fordel med de ben ![]()
Men tør ikke kaste mig ud i det
Troede jeg kunne låne sy maskine, men det blev tjaaaa måske
Jeg har købt dette stof til næste års juletøj til børnebørnene, dog er det med hjerterne til mig selv, håber jeg får lavet en kjole i næste uge.
Valgte at købe det nu, så spare jeg 50 kr pr m
Hos min lokale stofpusher, så jeg en børnekjole syet i det hjertestof … det er faktisk rigtig fint ![]()
Det vil jeg gerne tro og syntes ikke det er så julet, at det ikke kan bruges resten af året
Perfekte absolut ikke, men jeg ved at det at Moster har brugt tid på at lave dem, som tilbehør til bogen yngste nevøen også får i Julegave opvejer det ![]()
De blev færdige med godt 24 timer til, at min storesøster kommer på besøg og skal have julegaverne med ned, så meget for at ville være i god tid ![]()
Jeg synes de er flotte - kunne ikke selv lave dem om jeg så fik penge for det.
Godt håndværk ![]()
@Lonse hvis de var lyseblå, ligner de Dolph ![]()