Håndarbejde 2025 🧶

Ny bluse på vej. Elsker farvelade-arbejde. Planden er at det ene ærme blver naturfarver (brun, beige, råhvid) og det andet ærme i rødt/orange.

8 Synes om

Det ved jeg faktisk ikke, nok bare en dårlig vane

2 Synes om

Jeg holder også altid tæt på nålen og ikke langt tilbage på skaftet. Det er sådan jeg hækler hurtigst.

3 Synes om

24 timer senere og første ærme er færdigt.
Andet ærme klarer jeg nok i morgen.

10 Synes om

Rigtig flot bluse - du kan bare det der :ok:

4 Synes om

Tusind tak Eva

3 Synes om

Du er virkelig god til det der strikke trøjer :star_struck:

3 Synes om

Tusind tak, Beimis

2 Synes om

Tid til at lære noget nyt, så må vi se om jeg bliver glad for det

11 Synes om

Har du mon disse opskrifter, @Lonse ?

5 Synes om

Nej dem havde jeg ikke set, men de er straks røget på listen over kommende anskaffelser :smiley:

4 Synes om

Og pengene går til et godt formål :ok:

3 Synes om

Her prøver man at købe en lækker sweater, og så skal man selv samle den :face_with_peeking_eye::scream:

Må, men den bliver forhåbentlig lækker.

12 Synes om

Det kender jeg godt, og der er grænser for hvor hurtigt man kan strikke… Eller også har jeg pt for meget garn

3 Synes om

Der er ikke noget der hedder for meget garn…

Man kan kun være bagud med at strikke

6 Synes om

Jeg har lovet en kollega, der gerne vil i gang med at strikke lidt igen efter ca. 40 års pause, at tage garn og strikkepinde med til hende så hun kan komme i gang med at strikke nogle kar- eller vaskeklude :slightly_smiling_face:

Jeg har aldrig strikket en klud eller i bomuld, men havde det været hækling vil jeg være gået med bomuld 8/4 og en nål på 3 eller 3,5 mm, er det, det samme i strik eller ville bomuld 8/8 og tykkere pinde være bedre? :gruble:

Og ja jeg er også bagud med at hækle og øve med strikkepindene så jeg har også så rigeligt garn, til at kunne finde hende noget :tihi:

4 Synes om

Hvis hun nogenlunde kan huske hvad hun foretrak dengang, vil jeg anbefale at gå med den tykkelse.
Ellers vil jeg sige 8/8 og tykkere pinde, da det så kan være lettere - IMO - at få en fornemmelse for maskerne, samt se hvad man laver.

4 Synes om

Nu er jeg selv nybegynder med at strikke og startede med strikkepinde

Men må tilstå det føltes forkert for mig, så jeg fandt en rundpind frem og den føles bare rigtig i hænderne

Det sidste jeg lavede, troede jeg var perlestrik :tihi:, men opdagede hurtig det var ribstrik (tror jeg nok det kaldes)

Jeg prøver mig frem med video fra YouTube, resultetet vil blive et tæppe, som fælger med en af de kommende kilinger

9 Synes om

Hvis du havde forskudt maskerne med vrang over ret og omvendt, ville det have været perlestrik.

3 Synes om

Det går langsomt med huen. Men den søde maskemarkør hjælper. Jeg er ikke en super hurtig strikker, garnet er mørkt og uldent, så maskerne er ikke super nemme at se. Men har den med på arbejde, så jeg lige kan bruge et par minutter af min pause på ribkanten.
Det er bare en helt klassisk begynder hue, og modtager har først fødselsdag til December, men er den færdig før så får hun den med det samme.

7 Synes om