Hov. Uden hæl? Det lyder som en opskrift for mig. Jeg har ikke kastet mig ud i at strikke sokker, fordi hælen skræmmer mig.
Jep.
Prøv at google Spiralstrønper
Der er mange gratis.
Den jeg bruger er fra Drops.
Sådan et par havde jeg også som barn, og måske stadigvæk i mine gemmer. Husker dem som rare at have på.
Det må jeg se nærmere på! Det ligner noget jeg kan finde ud af! Kan man lave dem med ekstra plads til tæerne? Jeg har en knyst som gør ondt hvis jeg klemmer tæerne for meget sammen.
Fordelen med spiralmønsteret er at det giver sig virkelig godt, så det burde ikke være nødvendigt med ekstra plads.
De er klassiske til små børn, og mange bruger dem konsekvent, f.eks for at undgå at strikke hæle.
Og det var lige præcis derfor min mor strikkede dem i sin tid, det eneste jeg kan huske hun nogensinde har strikket.
Nogen der har erfaring med at klippe og sy i kludetæpper?
Jeg vil rigtig gerne have et gult gulvtæppe til min entre, men har svært ved at finde et der opfylder alle mine krav på farve, størrelse, pris og at det skal kunne vaskes i maskine. Har fundet et kludetæppe, præcis hvad jeg gerne vil have, men i den længde jeg vil have kan jeg vælge bredden i 75 eller 140 cm. og det skulle helst være 110/120 bredt.
Så jeg tænker om det ikke burde være muligt at klippe lidt af i den ene side og så sy kantbånd på i begge sider. Nogen der har prøvet det, eller har nok syerfaring til at give et bud på om det kan lade sig gøre? Jeg har engang set en vest syet af kludetæppe, så jeg tænker det burde kunne lade sig gøre, men med en almindelig symaskine som min? Og en kraftigt nål selvfølgelig.
Var lige forbi genbrugen i dag.
Stykket med patchwork kan blive til en god taske.
Mellem værkerne og den røde løber skal bruges som kanter på tasker, tænker jeg.
Jeg skal jo bruge den symaskine jeg har købt
Jeg er usikker på det.
men tænker at du skal sy inden for klippestregen inden du overhovedet klipper i tæppet .
Det burde kunne lade sig gøre … men sy lige zik-zak (som bliver skjult af kantbåndet) inden du klipper
Det skal nok blive flot.
Min svigerdatter har lavet nange fine ting ud af gamle broderier og mellemværk
To sjæle, én tanke
Uh gode ting, spændt på at se den færdige taske.
Godt I siger det! For det havde jeg ikke selv tænkt på, selvom det jo burde være indlysende, så tak!
Der skulle gerne blive flere tasker.
Patchwork til en taske.
Den røde løber til en juletasle.
Og de hvide stykker som pynt på andre tasker
Vd godt det ikke er helt en kludetæppe men i torsdags faldt jeg over det her
Ideen er god nok, og jeg kan da også finde masser af tæpper, som sagt bare ikke dem der opfylder mine krav. Jeg vil så mene at den kant hun klipper, skal vedligeholdes jævnligt for at forblive pæn, og dermed vil tæppet langsom blive mindre og mindre. Taler delvis af erfaring, da jeg før i tiden brugte tæpperester som såler i mine støvler.
Åh det tænkte jeg ikke på