Godt og kreativt nytår
Louise, har du mulighed ikke fået forskellige strømper på?
Nej, striberne ligger bare forskelligt
Godt og kreativt nytår
Louise, har du mulighed ikke fået forskellige strømper på?
Nej, striberne ligger bare forskelligt
Smukke, smukke strømper! ![]()
Tusind tak
De er mega fede ![]()
Var lige forbi min stofpuncher, de solgte ud af restruller til 50kr pr. meter. Så fik købt ind til næste års julebluser.
Nå ja Plus en rulle til mig selv
( den nederste)
Og Knud mente vi skulle have en ny pude til stuen ![]()
Så er første halvdel af en par strømper færdig
De er til en veninde, som egentlig er en habil strikker, men som ikke kunne se sig ud af at få tilpasset en strømpe til sit ben.
Jeg tilbød at løse udfordringen for hende, det gør på at hun er ret kraftig, og ahr kraftige underben langt ned mod foden - hvilket betyder at et alm skaft ikek kan trækkes ordentlig på.
Jeg ahr så lavet denne kile
Hun får dem næste fredag, når vi skal til København, så håber jeg bare at hun kan passe dem…
Nå ja, på første billede har jeg min egen strikekde strømpe på indenunder - så man kan fornemme at det er en større strømpe jeg har strikket, helt ud til tåen
Jeg mangler et nummer på en farve DMC/Amagergarn. Det skal være en julehjerterød, men synes det er enormt svært via en skærm.
Er der en kreativ sjæl der kan hjælpe? ![]()
Helt klassisk klar rød er DMC 666 (bruges tit til julehjerter, nissehuer osv). Jeg har DMC’s farvekort, men ved ikke hvordan det kan hjælpe gennem en skærm. ![]()
Det hjælper gevaldigt
Jeg synes nemlig ikke skærmen kan gengive farven ordentligt. 666 er på min skærm meget koralfarvet, og det er ikke meningen
Tak ![]()
Den er meget klar rød, á la postkasse og bestemt ikke koral - helt sikkert en julefarve. Det er lidt en ongoing joke at julemanden altid skal laves med 666. ![]()
![]()
Lyder djævelsk ![]()
Præcis. ![]()
![]()
![]()
Burde kunne ses uden at være oprettet på facebook. Total hyggetøj, dog upraktisk hvis man skal på toilettet. ![]()
Fik lige en lille tudetur over dine strømper ![]()
Kom til at tænke på…hvem skal nu strikke strømper til mig ? Det var altid Dorte som strikke til mig. Har ikke slidt de sidste par hun strikke op endnu.
Og nej, jeg kan desværre ikke selv.
Jeg har brug for at lære at hækle!! ![]()
Tænkte nok at du ville kunne lide den. ![]()
Kære Lone
Se privat besked ![]()
Tillader mig lige at prale lidt af mit barnebarn på 10.
Blev ringet op i går, hun havde fået revet hul på hendes nye vinterjakke. De skulle bruge lidt vejledning i hvordan det ville være bedst at reaperere.
Jeg foreslog at de først samlede kanterne og syede det sammen i hånden og derefter dækkede revnerne med en lap eller færdig købt symærke.
Det satte tankerne igang hos hende og hun fandt denne løsning.
Ej hvor er det en flot løsning!
Det er det, man kalder up-cycling ![]()