Takker, fik også ros af min mor, men bemærkningen at den var strikket pæn jævn. de små uligheder der er vil ikke være at se, når den først er vasket.
Glæder mig til jeg får mod på at strikke større ting
Hold da op, der må da være til et par timers arbejde på det Ane Mærsk skib ![]()
Men flot, det er det ![]()
Det der med, at hækle en ting, hæfte ender og sætte knapper i, som en fortløbende proces er ikke min stærke side
Men nu fik jeg da taget mig sammen og fik nogle flere ting til barselsgaver færdige!
1,5 nøgle bomuldsgarn, suttepose, savlesmæk, pyntekrave og suttesnore:
Tæppe, der bliver kvalitets tjekket ![]()
Bukser, hvor jeg mangler at beslutte mig for bindebåndet:
Savlesmæk:
Og en hue:
Hvor er det nogle flotte ting - ikke mindst tæppet ![]()
Det er så flot
Er alt hæklet ??
Jeps, min tålmodighed med strikkepindene rækker desværre ikke ret langt ![]()
Og pt. har jeg rigtig mange ting, jeg gerne vil nå at lave holder jeg mig til det jeg kan finde ud af uden at tænke for meget ![]()
Jeg har prøvet med en anden type hæl, en diamant hæl.
Jeg kommer dog ikke selv til at bruge disse, da de er blevet en 38, og jeg bruger 39/40
Den der tæppe ![]()
Den har jeg aldrig set før … øger man bare ud i vildskab og laver så udtagninger i samme antal masker?
Håndarbejde fra egen hånd kan jeg ikke prale af - men med lidt god vilje kan gavevalget vel kaldes kreativt… ![]()
Konfirmationsgave til ponypige, der fortsat kommer og besøger “sin” gamle rideskolepony, som vi overtog fra Kolding Rideklub for 3 år siden - lavet af hår fra hans hale:
Man fortsætter med at strikke rundt, og tager så 2 masker ud på hveranden omgang i et bestemt antal omgange, svarende til det antal masker, man har på pinden. så tager man ind med samme frekvens, indtil man har det antal masker man startede med.
Fordelen ved denne hel er at man fortsætter med at strikke rundt, og ikke skal til at strikke frem og tilbage, samle masker op mm.
Var det hende du havde med i Fuglebjerg?
Men i al fald en super fin gave, og heldigt han har tofarvet hale for det ekstra æstetiske udtryk ![]()
Ja, det var Ana - der lærte at udstillinger kan involvere levende genstande… ![]()
Ponyen er jo broget, og jeg var lidt i tvivl om det ville gi’ et “rodet” udtryk - men synes hun har ramt den så fint! ![]()
De fleste haler jeg har haft fat i (bortset fra de sorte) har faktisk mange forskellige farver.
Jeg lavede for nylig to meget forskellige armbånd af halen fra den samme skimlede hest. Et hvor jeg flettede af usorterede hår og et hvor jeg havde sorteret hårene, så der var mørke og lyse bundter.
Og så kan du prøve at gætte en farve på den (eller de) hest(e) der har lagt hår til det her ![]()
Den bedste gave til ponypiger i alle aldre ![]()
Og så er jeg vildt imponeret over hvor hvide de hvide hår er!! ![]()
Me, too - for sådan ser de normalt ikke ud, når han selv slæber rundt på dem… ![]()
Min gamle rødbrogede pinto’s hale så ud lidt i den retning - når den altså var renvasket… ![]()
Ja, det var i al fald ikke Musses
Den var sort i sort. Var det måske Falcons? Synes jeg kan se nogle rødlige…
Denne gang lykkedes det mig, starte et projekt og rent faktisk gøre det helt færdig, lige efter jeg blev færdig med at hækle alle delene ![]()
Det sidste, der kunne klemmes ud af to nøgler bomuld ![]()
At jeg så har fundet godt 3 nøgler mere på lageret er en anden side af sagen ![]()
En lyserød kanin til barselsgave, det er så dejligt hurtigt et projekt når man først har hæklet et par stykker ![]()
Jeg hæklede for nogen tid siden futter og luffer til vores egen lille fyr, men lufferne gik fra str 0-6 mdr og futterne fra str. 0-2 mdr, så resten af garnet gik til et par i str. 2-6 mdr - som har ventet en måneds tid på at få binde bånd ![]()