Håndarbejde og andre kreative hobbyer 2026 🧶

Så nu er det ikke en dims længere men en bette fyr? :smiling_face_with_three_hearts:

5 Synes om

Jeps, vi (eller nok mest jeg :ups: ) kunne ikke vente til 20 ugers scanningen med, at få bekræftet om jordemoderens, fra 12 ugers scanningens, formodning om at det var en lille dreng var korrekt, så jeg bestilte tid til scanning hos en privat klinik inden påske og sørme så det er lille dreng, der ser ud til at være lige som han skal være 🩵

18 Synes om

Hækling er ikke bare de færdige ting, nogle gange er det også at man ikke læser hele opskriften inden man går i gang, og derved får hæklet 3 rækker for meget :ups:

10 Synes om

Og det er der jeg an blive misundelig på hæklere - når I trævler op skal I blot fange en enkelt maske igen.

Som strikker skal jeg fange ret mange, og de kan løbe i højden mm…

Men ja, det med ikek at have styr på opskriften kender jeg godt - for nylig måtte jeg trævle et halvt bærestykek op fordi jeg havde glemt et mømster = 24 masker…

8 Synes om

Har lovet nogle bekendte at strikke strømper til dem, samtidig med at jeg strikker lidt til det barn der lander hos dem til sommer.

Dette par er røde og hvide, det andet par bliver blå i bundfarve og gul i striber.

Ja, den ene er dansk og den anden svensk.

De ønskede strømper med farver, og så var dette oplagt. De ved ikke at det er de farver jeg har valgt

12 Synes om

Og så er jeg ved at være færdig med en jakke til mig selv. Den bliver tætsiddende, men det er okay. Måske vokser den lidt i vask.
Knapstolpen foran og kanten i halsen bliver samme blå som kanten på ærmerne og kroppen.

11 Synes om

Og bare fordi er jeg gået i gang med et par andre strømper.

Dem i danske farver er tykke sokker, disse er almindelige tykkelse

10 Synes om

Sikke mange gode ting du har gang i! :heart_eyes:

4 Synes om

Jeg er så vild med den jakke :star_struck:

3 Synes om

Måske et mærkeligt spørgsmål.

Jeg troede at strik krøb i vask ? Og ikke blev større ?

4 Synes om

Det kryber hvis man vasker det forkert.
Noget uld vokser i vask, merino kan være slem til det.

Når uld er vådt kan man desuden trække det lidt i facon, hvis man føler for det.

7 Synes om

Idag kom min mor med denne hjemmetlavet blomst til mig :smiley:

15 Synes om

Jeg er ved at teststrikker en opskrift på strømper med en klassisk kilehæl.
Den hæl prøver jeg for første gang, det er okay, så nu har jeg tre forskellige typer hæke på menuen

15 Synes om

Strømperne er færdige, så nu er jeg gået i gang med endnu en Sweater no 28 - ja, det hedder den, designeren bruger fortløbne numre til sine modeller.

Jeg lavede en bordeaux sidste sommer, og den er så fantastisk i pasformen. Og dette garn har marineret på lageret i et års tid.

9 Synes om

Her er strømperne

@DK_SismoCats Du siger bare til hvis du begynder at få frosne fødder :wink:

13 Synes om

Færdig og mangler en vask

15 Synes om

Den trøje er virkelig pænt :star_struck:

2 Synes om

Tusind tak

1 Synes om

Har du strikket den på1 dag ? Jeg er vildt imponeret. Og den er rigtig flot. Er vild med farverne

1 Synes om

Trøjen/cardigan?
Den slog jeg op til lige efter nytår, så har brugt 4 måneder på den.

Den der lige er startet er en anden, der tilfældigvis også er blå

Strømperne ovenover strikkede jeg på fire dage

7 Synes om