Håndarbejde

Mit nyindrammede projekt - jeg kæmpede lidt med genskin og -spejling af hele min stue :sweat_smile:, så I får det lige med og uden blitz. :slight_smile:


Det er en gave til min gode veninde - et venskab der mere eller mindre blev grundlagt ved at jeg kaldte hende en kost. :joy:

10 Synes om

Du burde forære hende denne plakat: https://livefralollandshop.com/collections/a3-plakater/products/a3-plakat-kigge-pa-sin-kost :hoho:

8 Synes om

Jeg tror snarere jeg skal overtale hende til at flytte ind. Så kan jeg kigge på hende hver dag, og så må kiloene jo rasle af! :smiley:

4 Synes om

Jer der så gode til og hækle prøv og se hvad der er kommet, jeg er total fortabt i de ting her :blush:.
Men nej kan ikke hækle, har en gang strikket meget også små ting, men kan ikke længere desværre.
Nu er jeg meget sjældent selv på biblioteket, men en ældre familie medlem er tit og låner jævnligt bøger til mig, enten nogle jeg bestiller, eller han ser nogle som han tro er mig.
Han havde lånt den nye her, og den første der var kommet, for ham er strikning eller hækling det samme. Han troede det var strikning. Lige før jeg skal til og forsøge og slå knuder på en pind
Der er disney, star wars, Harry Potter, Gurli gris og flere :blush:

Med venlig hilsen beimis ejer

5 Synes om

Hjælp til en u-sykyndig :grinning:
En af gutterne har i nattens løb fornøjet sig med at hive en kjole af bøjle. Det har givet nogle grimme huller i stoffet, og jeg ved ikke, hvordan jeg bedst får dem lappet, så det er svært at se.
Nogen bud? :slightly_smiling_face:

1 Synes om

De er godt nok fede, har en stak bøger til at ligge jeg fik i gave, da jeg blev 50, men har pt kun fået brugt den med karklude
Ingen af dem er med disney figurer, så kunne godt komme i tanke om at sætte de to på ønskesedlen

2 Synes om

På YouTube er der mange gode vejledninger til hvordan du fanger trådene og rep, så det næsten ikke kan ses.
Har også set dem på face, men har desværre ikke fået dem gemt
Men en hurtig søgning gav dette resultat
https://www.youtube.com/results?search_query=repair+of+holes+in+the+blouse

1 Synes om

Tak skal du have :slight_smile:
Jeg tror, at hullerne er så små,at man kan kalde dem pinholes. Kan se, at de fleste bruger sådan nogle firkantede stykker et-eller-andet, som de stryger på bagsiden af tøjet?

1 Synes om

Det er nok vlieseline.

Jeg har en kjole, der fik et lignende hul, som jeg har strøget det bagpå. Kan lige prøve at få taget billede engang i dag.

Jeg kan dog ikke undgå at se det, så den bliver syet om til børnetøj på et tidspunkt :see_no_evil:

3 Synes om

Min nevø på 3,5 år har afleveret en hel ønskeseddel til den første bog, efter min lillesøster fandt den i min bog reol😅 Jeg venter pænt på at finde 2eren i Netto, Bilka eller Føtex til en fornuftig pris, de priser jeg så den første til i boghandlen sammenlignet med de andre 3 var så forskellige at jeg pænt takkede nej😅

1 Synes om

Det vil jeg rigtig gerne se :slight_smile:
Disse huller er - heldigvis - bagpå kjolen, så jeg håber, at jeg kan glemme, at de er der :smiley: Jeg har kun haft den på 1 gang, og til 599,- skulle jeg gerne få god brug af den :see_no_evil:

Der er også nogle stykker, som bruger lim - nogen, der kender til det?:slight_smile:

Jeg hader virkelig Ribbon garn, mine hænder, arme og skuldre er ømme efter et eneste projekt med det :tihi:

6 Synes om

Var lige inde og lur på prisen, kan jeg godt forstå du lige venter lidt med, men kan sagtens følge din nevø, jeg kunne også nemt lave ønskeseddel :joy:.
Jeg kommer aldrig til og hækle tro jeg ikke på, men må kigge de få gange jeg kommer i netto, kunne være bogen blev på billig, jeg alligevel køber den, for om ikke andet så prøve på det igen Og igen, og lære det. Og det ærger mig lidt jeg ikke har set første bog i netto, da de havde den.

Dumt spørgsmål ribbon garn hvad er der galt med det

Med venlig hilsen beimis ejer

Det er ikke et dumt spørgsmål :slight_smile:

Det er en slags stof garn der er tykt og for nogle, mig inkl. Kræver at der bliver brugt flere kræfter på at komme igennem maskerne end med bomuld, uld eller akryl, så jeg spænder en hel del når jeg endelig arbejder med det :slight_smile:

Det er til gengæld genialt til til fx kurve fordi det nemmere står frem for at klaske sammen :slight_smile:

2 Synes om

Jeg er enig med dig… Jeg har en halv kurv i ribbon stående, som jeg vist begyndte på i 2014. Mine hænder kan bare slet ikke være med :see_no_evil:

1 Synes om

Jeg valgte den lette løsning og bragte kjolen til en syerske nede i byen :smiley: Håber at hun kan fikse den :slight_smile:

7 Synes om

Seneste fuldførte projekt…
Sacred Space Afghan, designet ar Helen Shrimpton.

Trods den perfekte farvekoordinering til den langhårede edderkop er tæppet til salg :smirk:

10 Synes om

Hun ligner ellers en der elsker den… hvor stor er tæppet?

Jam’n hun elsker det skam!
Farverne er bare slet, slet ikke mig :smirk:

Det er ca 140*140 cm… altså så vidt jeg husker.

1 Synes om

Jeg kan godt følge dig med farverne, men det er alligevel godt nok et smukt tæppe :slight_smile: