Håndarbejde

Hvor er det fedt :smiley:

Jeg har syet kostume til Birk

Der er matchende bukser og trøje, han får på indenunder.

Det er lavet af noget tøj, vi har fået gratis, så det er totalt genbrug :slight_smile:

13 Synes om

Jeg har mange af bøgerne til hæklet legemad liggende, men har ikke fået dem brugt endnu :frowning:

Det er så sød, håber vi ser et billede af den lille drage <3

1 Synes om

Min niece havde fået nogle hæklede kager i julegave af sin farmor og hun har bare SÅ meget glæde af at lege med dem, så jeg blev totalt inspireret til at lave noget til min nevø (søn af en af mine andre søskende, så ikke bror til niecen) nu hvor han holder 2-års fødselsdag.
Jeg er ret vil med at hæklet mad, i modsætning til det af træ eller plastik, ikke larmer eller gør ondt at få over tæerne hvis det går vildt for sig i legekøkkenet :smiley:

3 Synes om

Fedt! Jeg glæder mig også til at se det på! :dragon:

1 Synes om

Hæklet legemad er SÅ fint :heart:

Min mor har lavet lidt frugt til Birk (som har fået kæmpe brugt legekøkken for nogle julegavepenge) og pizza, som er hans absolutte livret :sweat_smile:

Hun laver også små grydelapper. De hitter altid :heart:

3 Synes om

Altså, der er jo ingen vinger… Han skal være dino :stuck_out_tongue:

Der er testet på, men han er altså ikke en, der lige står stille foran kameraet :see_no_evil:

10 Synes om

Heldigvis har Chardonnay sovet det meste af aftenen, så jeg nåede i mål med nr. 2 spejlæg, et stykke bacon mere og en cheeseburger. Nu kan jeg lige nå 5 timers søvn inden jeg skal op og afsted til fødselsdags brunch. :sover:

13 Synes om

Philip og Frej havde junior sengesæt på ønskesedlen til jul. Jeg benyttede mig lige af muligheden, for at få brugt noget at det stof jeg havde på lager.

6 Synes om

Forleden skrev min veninde som kommentar til et instagram billede af hendes datters hår pynt at når nu mor er så kedelig så må man jo nøjes med en sløjfe istedet for en ske. Jeg var godt klar over at skeen referede til Rosa fra Rouladegade som de var inde og se for nylig og som havde en kæmpe ske i håret. Så for sjov gik jeg straks i gang med at hækle en ske som jeg syede fast på en hårclips, da jeg så afleverede den viste det sig at datteren skal klædes ud som Rosa til noget optræden på skolen. Så nu har jeg også hæklet en sølvske til at sætte i håret på ca 20cm!

Den er ikke så stor som Rosas men det går nok :laughing:

13 Synes om

Dagens projekt i hulen.
Nattøj til Oliver og Victor, Vicki vil helst have heldragter til drengene, da de altid ligger uden dyne.
Af resterne blev der lige lidt til Philip



8 Synes om

Så fik jeg gjort to projekter færdige, sokkerne er ikke de kønneste, men de er også kun beregnet til at sidde i sofaen med :slight_smile:

Sweateren er fra Syd Fredens bog Nye hæklerier, men jeg har valgt at hækle den 15 cm længere, da den jeg har hæklet efter opskriften passer helt perfekt, hvis ikke det var fordi jeg foretrækker lidt længere sweatre :slight_smile:

8 Synes om

Dagens arbejde i hulen

7 Synes om

I dag fik jeg gjort Jeppes tæppe færdigt, så nu er der redt op med det, i kattenes halvdel af sengen :slight_smile:

10 Synes om

Så er man godt nok en heldig kat, når man har så fint et hjemmelavet tæppe :hjerte:

1 Synes om

Det er mere end et år siden, at Mille fik hendes, så Jeppe skulle jo ikke snydes :tihi:

1 Synes om

Victor har smidt bleen, så underbukser må der til nu, lavede lige en prøve af stofrester

8 Synes om

De er da seje - det synes Victor garanteret også :jubiii:

1 Synes om

Tusind tak, ja det tænker jeg også, nu er der jo god tid til at sy, så mon ikke der kommer flere seje underbukser til ham af de stofrester der bliver.

1 Synes om