Håndarbejde

Klud med grafisk mønster.

Lavet i restegarn

Opskrift fra bogen Klassisk Køkkenstrik af Sandie Broe Nielsen

7 Synes om

Nyeste bluse fra min hånd - den trak godt nok tænder ud til sidst, da der var noget der skulle trævles op og laves om på det ene ærme.

15 Synes om

@Lonse ja du har jo nok købt den, og den står allerede i din bibliotek :smil:, men en ny Harry Potter hæklebog

Med venlig hilsen

5 Synes om

Du har helt ret :joy:

Jeg var heldig at Netto havde den og en anden ny amigurumi bog til 59 kr fra samme dag som de udkom :sweat_smile:

Men tak for info, jeg havde ikke set den, hvis ikke det var for Netto :tak:

3 Synes om

Klud med fletmønster

Opskrift fra bogen Klassisk Køkkenstrik

Strikket i restgarn

7 Synes om

Så er der lavet bukser og bluser til Victor, så han har tøj der passer, når han starter i førskole d. 2 maj



Næste projekt er bukser til Frej, så han bliver klar til børnehaven også med opstart 2. Maj

Begge drenge er lange og tynde, så det er håbløst at købe bukser der passer dem

10 Synes om

Hvor er de heldige! Hele min opvækst drømte jeg om min mor kunne sy tøj til mig, også gerne strikke, men især sy. Hun syede en lille smule da jeg var helt lille, men holdt op med det. Jeg havde en veninde hvis mor syede tøj til hende, og jeg syntes hun var så heldig. Hun gik tit i modetøj, bare syet af hendes mor. Og ganske typisk, så drømte min veninde om en mor der bare ville købe tøj til hende, frem for at sy. Men sådan er det jo tit, man drømmer om det man ikke har. :grin:

4 Synes om

Min mor syede også tøj til mig. Og ja: Jeg drømte også om at få købetøj :slight_smile:

4 Synes om

Mor syede også næste alt til os, nr vi fik købetøj, ja så var det købt på udsalg.
Pengene var små, så mor var en af dem det stod k, den halve nat for at få køtilbudene.

Heldigvis så er børnebørnene stadig vild med det tøj jeg laver.
Victor er på trods af alderen meget bevist om at de bukser jeg laver til ham er langt bede end dem der købes.

Fik lavet to par til Frej i dag

8 Synes om

Har brugt hele dagen på syværelset, har fået tegnet mønstre af på shorts, t-shirt og bukser til Frej.
Der er blevet klippet et sæt nattøj, to forskellige t-shirts og to par shorts i stof med Andeby print.
T-shirt og shorts i to forskellige muldvarpe print samt 3 par bukser i rester og har fået syet de to par

8 Synes om

Klud B fra Strikkede klude A-Ø

Lavet i restegarn

8 Synes om

Klud C fra Strikkede klude fra A til Ø

7 Synes om

Se hvad jeg fandt ude i garagen @Jeanette :grin:

6 Synes om

Ikke de bedste billeder, men i fredags blev jeg endelig færdig med rygstykket til min cardigan og jeg nåede hele ribben til det ene forstykke også :smiley:

I dag fik jeg strikket 5 pinde også lavede jeg fejl, så nu bliver det hækling indtil jeg skal ud til min veninde på torsdag, det garn er ikke begynder venligt at pille op i :tihi:

7 Synes om

Ej hvor skønt, håber der er nogle gode mønstre i dem og de størrelser du gerne vil have

2 Synes om

Der er rigeligt og Andrea har masser af planer … for mig

5 Synes om

Velkommen i klubben, vi bliver ikke arbejdsløse :tihi:
Lige som jeg syntes jeg er ved at være igennem de forsklellige ønsker. Ja så har de lige fundet noget nyt som vil være så godt eller de lige mangler :tihi:

1 Synes om

Respekt at dir første strikkeprojekt er en cardigan strikket nedefra.
Det er rigtig flot strikket, det skal du have rod for.

(Jeg har selv ønske om at strikke Stormvind og Uglepost - sidstnævnte kræver en del koncentration pga mange snoninger)

3 Synes om

Mange tak, jeg er heldig og har en veninde på side linjen, der hjælper, hver gang jeg rammer i problemer, det gør det meget nemmere :slight_smile:

3 Synes om

Min mor har også bogen, så jeg har ønsket mig ugle post sweateren fra hende, da jeg tænker der går længe inden jeg kommer dertil :tihi:

2 Synes om