Håndarbejde

Hvor er det fint :thumbup:

1 Synes om

Hvor er det flot, beundrer virkeligt dit hånd arbejde :smil: er det efter mønster eller eget design?

Med venlig hilsen beimis ejer

3 Synes om

Mange tak :tak: Det er efter opskrifter, og i dette tilfælde har jeg endda fulgt dem hele vejen igennem :slight_smile: I hvert fald så vidt vides, opskriften på bukserne var ret forvirrende, så om jeg helt fangede meningen ved jeg ikke, men bukser blev det da til :tihi:

3 Synes om

Ja opskrifter kan være svære og tyde en gang imellem :smil:, rigtig flotte bukser syndes jeg.

Hækle har jeg aldrig fået lært. Har strikket rigtig meget. Perle syning der kan opskrifter godt nok være det rene gætte konkurrence :face_with_raised_eyebrow:. Syet tøj på maskine, lidt patchwork. Broderi syning. Orkies fået vist og prøvet det lidt, men ikke kommet videre. Som lille vævet faktisk en del. Det er nu flere år siden jeg har haft håndarbejde i hånden

Med venlig hilsen beimis ejer

2 Synes om

Jeg var håbløs til håndarbejde, både min håndarbejdslære og min mor opgav at lære mig det :joy: Men da jeg nåede skrive delen af mit speciale, havde jeg brug for at se at jeg fik fremstillet noget, ord på en computerskærm var ikke nok, så jeg besluttede at jeg ville lære at hækle. Heldigvis viste det sig, at min nu tidligere svigermor, som jeg havde det fantastisk godt sammen med, kunne hækle og hendes tilgang fik lært mig det, og siden er det blevet en måde for mig at slappe af på :slightly_smiling_face:

Det lykkedes at få mindst et projekt mere færdigt, og en lille hurtig hue er i gang :slightly_smiling_face:

8 Synes om

Igen noget virkeligt flot du får hæklet :smil:

Dejligt du fik knækket koden til håndarbejde og få det lært :smil:

Med venlig hilsen beimis ejer

1 Synes om

Manglede tæpper til vores studie telt og sturdi, som vi bruger når vi har killinger, fandt nogle rester på hylden i syværelset, men manglede fyld. I stedet for at købe pladevat, brugte jeg de 9 flees tæpper vi havde ligende (som aldrig blev brugt)
Det gav 3 tæpper til teltet. 6 til sturdien. 6 til filt hulerne og 5 til transport kasserne.
Alle rester ned i str. 5*7 cm blev brugt til baldrian puder , til vores killingepakker 54 stk. I alt pt

11 Synes om

Så blev der lige lavet en stak katnip puder af bommulds rester og de rester af pladevat jeg havde, dog er der brugt bamsefyld i de sidste 10
43 stk blev det til

10 Synes om

Det er ikke meget, jeg har overskud til for tiden, men er ved at lave lidt flere ting til den sangkuffert, jeg lavede til Birks dagplejemor :slight_smile:

12 Synes om

Jeg ville aldrig som i aldrig nogensinde have tålmodighed til at alle de fine små detaljer, det er virkelig flot lavet!

Hvilken sang er det til? :slight_smile:

Selvom der stadig er 7/8 tilbage af projektet begynder det nu langsomt at ligne noget :slight_smile: Jeg har valgt at arbejde på teknikken med at hækle hen over de gule ender, fremfor at skulle hæfte dem alle sammen bagefter, og besluttet at jeg må tænke på det gule der kan ses som små stjerner :tihi:

8 Synes om

Mange tak :smiling_face: Jeg elsker detaljerne! At lave noget stort og ensformigt ville være døden for mig :see_no_evil:

En eller anden om en familie, der bor i et hus, og løber op ad bakken kl 8 og hjem kl 10 :sweat_smile: Dagplemor synger den åbenbart og har spurgt om jeg vil lave den og 2 andre til kufferten.

2 Synes om

Det forklare, hvorfor jeg ikke kunne placere sangen, for den har jeg aldrig hørt om :sweat_smile: Inden jeg fik øje på uret tænkte jeg den med en hytte ude i skoven :slight_smile:

Jeg kan godt følge dig, det er også derfor det med den fart jeg har haft på indtil videre vil tage mig yderligere 3,5 år inden tæppet er færdigt :joy: Forhåbentligt motivere det mig, nu det begynder at ligne noget, for jeg glæder mig til at det er det tæppe og ikke et eller andet købt jeg kan sidde med om aftenen :joy:

1 Synes om

Jeg er total imponeret :smil: sikke en stykke arbejde

Med venlig hilsen beimis ejer

1 Synes om

Alle de flotte ting der bliver hæklet, har prøvet og lære at hækle flere gange, hvis jeg kunne gik jeg igang med denne tæppe syndes den er sjov flot på en gang :tihi:

Med venlig hilsen beimis ejer

3 Synes om

Nogen i Århus og Omegn som ved hvor man kan købe billigt garn eller rester? Jeg er simpelthen for nærig til at give 15-20,- for en rulle garn. Har kigget i min lokale genbrugs og det var meget sparsomt hvad de havde.
Det er bomuldsgarn jeg er på udkig efter.
Jeg bruger det til at knytte armbånd og nøgleringe af.

3 Synes om

Prøv Kludemanden ude i Harlev

Jeg kan tage nogle rester med til dig på lørdag du må få, hvis det skulle være :slight_smile:

Løvbjerg har ofte bommuldsgarn til 6 kr pr bundt

Det vil være så super, tusind tak :smiley::smiley:

1 Synes om