Håndarbejdsaftener - invitation

Der er en del herinde, som er utroligt kreative og dygtige til älle former for håndarbejde…
For et stykke tid side luftede jeg, at jeg gik og puslede med tanken om at vi kunne mødes omkring håndarbejde i bred forstand… altså alt, der med nogen rimelighed er til at slæbe frem og tilbage :slight_smile:
Det skal give os gensidig inspiration, hjælp til det vi ikke kan (jeg ville altså så gerne lære at kniple! og håndquilte, og at lave negle…) og den slags… foruden naturligvis at være en hyggeaften, hvor man kan snakke lidt kat og håndarbejde…

Jeg selv kan bidrage med evner indenfor syning, tilskæring af symønstre, hækling, strikning, decoupage, broderi, perlesyning, farveteori, smykkefremstilling og sikkert en del mere, når først jeg kommer i tanke om det - har trods alt stået for de kreative værksteder i to ungdomsklubber :slight_smile:

Det er IKKE meningen at det skal udvikle sig til et kattetræf, eller fest, der skal vare hele natten… (det gør det muligvis første gang :wink: )
Til gengæld er det meningen at det skal være en tilbagevendende ting - lidt lige som fx at gå på aftenskole, her favner vi bare meget bredere…

Datoen har jeg derfor bestemt - og det er kort varsel :slight_smile:

Fredag d 22/2 fra kl 18.

Jeg har ikke tænkt mig at lave mad - men vil, fordi det er første gang, nok have bagt en kage…
I er velkomne til på et tidspunkt at sende bud efter fx pizza eller have en madpakke med…

Betingelserne for deltagelse er simple…
Man skal kunne være i et hjem, hvor der bliver røget (ikke mens I er her!) - uden at jeg skal høre på at mit hjem stinker… man skal kunne acceptere en flok katte, der til en vis grad vil være overalt… og man skal kunne acceptere en lille rimeligt rolig og meget venlig hund, som vil vandre fra skød til skød i den faste overbevisning, at I som gæster er kommet udelukkende for at besøge hende :slight_smile:
Nå, ja… og så noget håndarbejde af en slags :smiley:

Denne gang bliver det en fredag - for at give lidt ekstra tid til tilmeldinger…
Men egentlig er det planen at holde håndarbejdsaftenerne på hverdage - mit forslag er torsdag aften, og enten som en ugentlig eller hvor anden uge begivenhed… Jeg kan bare ikke selv ugen efter, fordi jeg skal på TICAshow i England i weekenden, men måske I kan finde et andet sted at være så :slight_smile:

hvorfor er det lige at jeg ikke bor i kbh… suk…

Lige mine ord - måske der kunne planlægges en jysk udgave af arrangementet på et tidspunkt?
jeg elsker at være kreativ med strikkepinde, symaskine mv.

Glemte at nævne at jeg bor i Islev i Rødovre (slotsherrensvej)… offentlig transport er buslinier 200 S, 166 og 12… er man frisk kan man også vælge at gå fra Islev station (ca 2 km) eller Husum station (ca 1.5 km) - men det kræver så nok at man ikke har tungt håndarbejde at slæbe på :slight_smile:

Jeg kan næsten helt sikkert sige ja.

jeg kommer måske (alt efter hvordan jeg har det)

Jeg kommer hellere end gerne, og har min mor på slæb… :slight_smile:
(Hun kan sikkert ikke finde det uden hendes personlige GPS = mig :tihi:)

Men vi bliver måske nødt til at smutte lidt tidligt, da vi skal til 30 års fødselsdag dagen efter.

Ih, ville blive SÅ glad hvis en kunne lære mig at strikke!
(Ikke at jeg tror jeg er specielt dårlig til det eller tungnem, jeg har simpelthen bare aldrig lært det)
Men jeg har desværre ikke råd til materialer før tidligst næste måned, måske først april.
Kan man sådan få lov at “hoppe på” senere?

Jeg har sikkert et par strikkepinde til overs du kan låne, og lidt ekstra garn du kan øve dig med. :slight_smile:
(3 sorte sække hos mormor, mindst hvad der svarer til 1 sæk herhjemme + det løse)

Ellers er strikkepinde (2 stks) / strømpepinde (5 stk) / rundpinde (1 stk) ikke så forfærdeligt dyre, når man bare ved hvad str man skal bruge.
Det dyreste er garnet, hvis man skal have nøgler til en hel trøje. :klapper:

Så kom du bare forbi alligevel, vi er helt sikkert andre end min mor og jeg der kan lære dig det!
… Men du må godt lige give besked om hvilken slags garn, og hvilke farver du kan lide, så jeg ved hvad vi skal lede efter. :wink:

… Og hvis du nu virkelig er seriøs omkring det der med at bruge penge på at købe strikkepinde, er der et rigtig professionelt, lækkert og smask-hamrende dyrt sæt her :
(Jeg har et enkelt sæt pinde, og er ved at døøøøø efter at kunne købe det. :tihi:)

http://www.stofogsy.dk/Garn/Strikkepinde-haeklenaale/Knit-Pro-de-Lux-strikkepindeaeske-.html

hvis det bliver torsdage fremover vil jeg 100% gerne med - jeg vil SÅ gerne lære at hækle!!!

men fredage kan jeg ikke :frowning: der arbejder jeg til 20-22 stykker så det er slet ikke en option…

men hvis på fredag er hygsomt og det bliver torsdage for fremtiden - så har i en fast deltager i mig !! :slight_smile:

[QUOTE=Ravn;1029514]Jeg har sikkert et par strikkepinde til overs du kan låne, og lidt ekstra garn du kan øve dig med. :slight_smile:
(3 sorte sække hos mormor, mindst hvad der svarer til 1 sæk herhjemme + det løse)

Ellers er strikkepinde (2 stks) / strømpepinde (5 stk) / rundpinde (1 stk) ikke så forfærdeligt dyre, når man bare ved hvad str man skal bruge.
Det dyreste er garnet, hvis man skal have nøgler til en hel trøje. :klapper:

Så kom du bare forbi alligevel, vi er helt sikkert andre end min mor og jeg der kan lære dig det!
… Men du må godt lige give besked om hvilken slags garn, og hvilke farver du kan lide, så jeg ved hvad vi skal lede efter. :wink:

… Og hvis du nu virkelig er seriøs omkring det der med at bruge penge på at købe strikkepinde, er der et rigtig professionelt, lækkert og smask-hamrende dyrt sæt her :
(Jeg har et enkelt sæt pinde, og er ved at døøøøø efter at kunne købe det. :tihi:)

http://www.stofogsy.dk/Garn/Strikkepinde-haeklenaale/Knit-Pro-de-Lux-strikkepindeaeske-.html[/QUOTE]

Det link havde jeg ikke behøvet at se…

Øv… der var jo engang jeg altid var igang med en bluse på strikkepindene - helst irske snoninger. :ok:

Men idag - no way.

Nå… håber I kommer til at hygge jer - eller, det ved jeg I vil!

:strikke:

Samler lige op…

Det vil helt sikkerrt blive torsdage fremover - simpelthen for bla at understrege at vi ikke “bare” mødes for at nusse katte og drikke kaffe :slight_smile: Og skal vi mødes ofte, så er det heller ikke nødvendigt at vi skal sidde sammen i timevis (læs halve nætter) - der er nogle timer rigeligt…

Tea, tag imod tilbuddet fra Saga… Det er hundesvært at lære at strikke - så det er skønt at kunne øve sig på noget "uforpligtende som fx et halstørklæde, hvor man får lært alt det grundlæggende :slight_smile:

Ann - der er mindst lige så meget brug for nogle som kan lære fra sig, som at man sidder rent fysisk med et styk håndarbejde…

Og selvfølgelig er der mulighed for at springe på også om et par uger eller tre! ligesom at man kan melde fra enten permanent eller som jeg for en enkelt gang… Det er et åbent tilbud om at have et sted at samles og udveksle erfaringer og komme lidt videre med sit eget :slight_smile:

Ann - der er mindst lige så meget brug for nogle som kan lære fra sig, som at man sidder rent fysisk med et styk håndarbejde…

Ha - tak :slight_smile: :kram: Det tror jeg nu heller ikke jeg kan mere. Når man ikke har haft det i hænderne i efterhånden 15 år, så blegner det man husker.

Nej jeg fiskede ikke - det var bare en tanke. :slight_smile:

Jeg kommer gerne til Øen en dag og gi’r tips om negle… eller bento. Men ellers er det mest håndarbejdsmæssige jeg har gjort mig af med at sy grønlænderperler og det er vist ret yt for tiden L

Men lige på fredag forventer DSB altså min tilstedeværelse. Det hænder dog jævnligt at jeg har fri på torsdage, så hvis det er ok med “gæsteoptræden” vil jeg gerne med på et tidspunkt :slight_smile:

Ogøeh… og nu afslører jeg så min uvidenhed om S-togsnettet, men Husum og det der… det er S-tog… ikke? Og er der evt. en der kan guide mig derfra? Når den tid kommer? :slight_smile:

      • Updated - - -

[QUOTE=Ann R;1029598]Ha - tak :slight_smile: :kram: Det tror jeg nu heller ikke jeg kan mere. Når man ikke har haft det i hænderne i efterhånden 15 år, så blegner det man husker.

Nej jeg fiskede ikke - det var bare en tanke. :)[/QUOTE]

Det tror jeg nu faktisk godt du kan. Sådan noget er lidt lissom at cykle… man glemmer det aldrig, ikke indvendig… Altså forstået sådan at man kan hvis man ikke SPEKULERER over om man kan :))

Jeg TROR f. eks. godt jeg kan strikke endnu hvos en gav mig et påbegyndt strikketøj i hånden. Altså helt plain ret/vrang strik… Længere er jeg ikken ået og i betragtning af at det tog mig tre ÅR at færdiggøre et par benvarmere… så må jeg konstatere at strikning simpelthen ikke interesserer mig nok til at jeg nogen sinde bli’r god til det :slight_smile:

      • Updated - - -

HOV! Jeg kommer lige i tanke om at jeg faktisk kan sy vældig sødr dukketøj ud af sokker!

Eksempler:

(str Barbie ca)

*Str Shelley,(den mindste) (Shelly er Barbie’s lillesøster. Dukken til højre er 11 cm høj)

Bashir’s tøj er syet af diverse gammelt børnetøj (han er ca 70 cm høj)

Så det kan jeg godt hjælpe med osse :slight_smile:

Uh jeg kommer helt sikkert næste måned :slight_smile: Ville så gerne lærer at strikke/hækle en trøje til min nye niece :slight_smile:
Tvivler på det nogensiden bliver så godt! :slight_smile:
Men det kunne være fedt hvis det blev…
Englegarn | Udstyr & Materialer til Strikning | Garnshop Sådan noget ala dette :slight_smile:
Englegarn | Udstyr & Materialer til Strikning | Garnshop

[QUOTE=Ann R;1029598]Ha - tak :slight_smile: :kram: Det tror jeg nu heller ikke jeg kan mere. Når man ikke har haft det i hænderne i efterhånden 15 år, så blegner det man husker.

Nej jeg fiskede ikke - det var bare en tanke. :)[/QUOTE]

Jeg ved godt at du ikke fiskede :slight_smile:
Men jeg mener det nu… er nemlig helt enig med Lisbeth i at man som regel ikke har glemt sin kunnen, bare fordi man ikke har brugt den i nogle år :slight_smile: Og hvis du ser Blunkys indlæg, så handler det jo altså om at få lært at strikke og vel også læse en strikkeopskrift… Så har du tid, så kom endelig :slight_smile:
(Synd Jan ikke er hjemme… I skulle høre ham deklamere “Irsk Sweater med snoninger” :klapper: )

[QUOTE=Ann K;1029765]
(Synd Jan ikke er hjemme… I skulle høre ham deklamere “Irsk Sweater med snoninger” :klapper: )[/QUOTE]

Altså Ann, jeg har tit tænkt på, hvorfor i alverden du dog ikke har strikket en fin sweater til Jan i bedste Voldborg-stil. Altså en ægte taxavognmand/chauffør må da have sådan et motiv af f.eks. kort 148B4 (krakkoordinat) på mavsen :høhø: …og det er da helt sikkert heller ikke særligt kompliceret :cool:

PS: Jeg har mange andre gode ideer, hvis håndarbejdsklubben mangler inspiration :fin:

Ihh hvor lyder det hyggeligt, ærgelig man bor så langt væk :slight_smile:

[QUOTE=Ann K;1029765]Jeg ved godt at du ikke fiskede :slight_smile:
Men jeg mener det nu… er nemlig helt enig med Lisbeth i at man som regel ikke har glemt sin kunnen, bare fordi man ikke har brugt den i nogle år :slight_smile: Og hvis du ser Blunkys indlæg, så handler det jo altså om at få lært at strikke og vel også læse en strikkeopskrift… Så har du tid, så kom endelig :slight_smile:
(Synd Jan ikke er hjemme… I skulle høre ham deklamere “Irsk Sweater med snoninger” :klapper: )[/QUOTE]

Nope - dansk sweater med irske snoninger :wink:

Hm… eftersom jeg faktisk ikke kan tage det i hænderne mere, så tvivler jeg. Jeg er elendig til at lære fra mig i forvejen (lige i disse dage er bare det at spise en udfordring - hvis ikke det er noget jeg kan bide af!)