Har brug for hjælp😊

Har to katte . En på 3 år og en på 2
År.
De blev begge vaccineret for en måned
Siden . Hende på 3 har tabt sig 400 gram siden
Vaccinen og har det rigtig skidt .
Spiser meget lidt, sover meget og vil ingenting .
Hun har været ved dyrlæge og fået antibiotika mv for en uge siden og lige lidt hjælper det .
Hun har fået taget blodprøver og blevet indlagt i dag.
Men for hel… det er hårdt .
Indenfor de sidste 3 år har vi mistet 3 katte pga sygdom en på 15 n på 8 og en på kun 8 mdr. hvis det her bliver nummer 4 kan psyken ikke mere :crying_cat_face:

Har i andre oplevet sygdom efter vaccine og hvor længe har i prøvet jeres katte være
Indlagt for udredning :pray:

2 Synes om

Har desværre ingen erfaring at dele omkring dette, men tænkte du trænger til et stort :kram:

1 Synes om

Velkommen til - trods omstændighederne… :slightly_smiling_face:

Har ingen personlig erfaring med komplikationer efter vaccine, men mener @Susanne_W har skrevet om det herinde på et tidspunkt - @Susanne_W, husker jeg rigtigt? :thinking:

Mener dyrlægen, at problemet stammer fra vaccinen? Det kan jo være tilfældigt, at katten er blevet syg på næsten samme tid, som vaccinen er givet?

Jeg håber, I finder ud af, hvad problemet er, og at det kan behandles. Jeg tror, vi alle sammen herinde kan sætte os ind i, hvor hårdt det er at miste så mange katte i løbet af så kort tid.

Velkommen til, det eneste jeg kan er og :kryds: for hun får det bedre og i finder behandling der hjælper

Med venlig hilsen

Ja, jeg oplevede et vaccine gennembrud ved brug af Purevax, der indeholdt chlamydophila :confused: Det kommer så ikke til at ske igen! Men for at blive klogere på denne her, så skal der en hel del flere oplysninger med - bl.a. navn på vaccine, symptomer, blodprøvesvar osv. - der er for lidt konkrete oplysninger, til at man kan begynde at danne sig et indtryk.
VH
Susanne

Åhhh for helvede det er jeg ked af at høre.
Mine fik også pure wax vaccine.
Hvordan stillede de diagnose på din ? Og blev den rask igen og hvor længe tog det?
Det hele startede med vaccinen så en uge efter halt hed og så begyndte hun at trække sig og gemme sig altså være inaktiv.
Tog hende så til dyrlæge igen hvor dyrlægen mente det var mundbetændelse og hun kom på antibiotika.
I går fik hun så taget blodprøver som vi forhåbentlig får svar på i dag og så er hun indlagt for nu bankede jeg i bordet. Tør ikke bare lade stå til.

Uden blodprøver vil det jo stort set være rent gætværk, men haltheden og mundbetændelse KAN være tegn på calici infektion, MÅSKE udløst af vaccinen, selv om det ikke sker ret tit. Hvis de smittes med calici som voksne, så bliver de altså ret dårlige med feber og har det lige så skidt som når vi andre har influenza i en ugestid - de virker meget afkræftede og som om de har ondt over det hele og vil i det hele taget ingenting i mange dage. Antibiotika hjælper ikke, da det er en virusinfektion, men smertestillende, væske og tvangsfodring med A/D kan være en god hjælp til at gøre livet lidt mere tåleligt mens det raser ud.
God bedring med hende!
VH
Susanne

4 Synes om

Jeg håber, du har fået svar på prøverne nu? Det er jo ikke til at holde ud, hvis man skal vente en hel påske.

Hvad siger blodprøverne? FIP kan jo desværre også være en mulighed

Det var nøjagtig det samme som hende fra internatet sagde😊
Hende har vi haft kontakt til siden vi købte Lucky :blush:
Så hun er også en super hjælp.
Så nu håber vi bare det “kun “ er hendes immunforsvar der skal have lidt hjælp til at komme sig.
Hun er indlagt ved verdens bedste dyrlæge nu som ser til hende 3 gange om dagen indtil der kommer svar på blodprøverne (desværre først tirsdag ).
Dyrlægen mener ikke det er alvorligt for så havde hun taget flere prøver af hende plus evt. røntgen.
Hun kan tage blodprøver for nyre og lever i hendes eget lab.
Men hun ville gerne dække Lucky ordentlig for at se hvad det kunne være .
Hun får væske i drop hos hende og hun sagde hun havde spist fint i nat og ville gerne have vådkost i morges så ingen tvangsfodring :+1::blush:
Det er bare pisse hårdt at undvære hende og Leo (vores anden kat savner hende) .
Men på den anden side sååååå fedt at vide hun nok kommer hjem rask :heart:
Dejligt du skrev og dejligt du mente det samme om den skide calicivirus

5 Synes om

Nej det har jeg desværre ikke fået.
Ja fip er også en mulighed men tror det bestemt ikke.
Hun er indekat :blush:

Håber Lucky snart er hjemme igen, frisk og rask :kryds:

Tusind tak håber vi også :heart:

1 Synes om

FIP er jo corona virus, der muterer, så kender desværre mange indekatte, der har måtte sige farvel på den konto. :ked:

Har du mulighed for at få blodprøverne? De vil sige os lidt mere :smil:

Ja det ved jeg godt.
Har også selv haft en kat med felv. Kun 8 mdr gammel og måtte lade livet . :broken_heart:
Blodprøverne er der først tirsdag, men dyrlægen er ikke nervøs for hende så må håbe det bedste.

Jeg tror måske stadig du blander FIP og FIV sammen? Siden du først nævner indekat og nu FeLV? :smil:
God bedring i hvert fald :kryds:

Edit: Hov, havde overset det med haltheden indtil jeg lige bemærkede hvad Susanne skrev nu, så kunne det “heldigvis” godt bare være calici. Det håber jeg :smil:

Tak det håber jeg også. Nej jeg blander ikke noget sammen men for Søren der er godtnok mange alvorlige katte sygdomme når man snart har haft 4 katte der ikke har villet spise :disappointed:
Men tusind tak for svar :heart:

Jeg håber, haltheden netop viser sig at være tegn på calici. Det lyder til, at andre af dem, du har kontakt med, har tænkt det samme. Og så lyder det jo også lovende, at hun har spist helt frivilligt. God bedring til hende :kryds:

Det ser desværre skidt ud med Lucky/ dyrlægen ringede i dag. Hun havde taget flere blodprøver da hun have tabt 50 gram mere på 4 dage.
Levertallene er alt forhøjet og hun mener hun har fået bugspytkirtelbetændelse som kan gå begge veje:
Drop igen og tvangsfodring.
Fuck jeg håber ikke vi også mister hende . Hyler hyler og hyler

3 Synes om