Har du din egen mail-adresse?

Her er et så nemt, Tommy bruger slet ikke computeren, han gider ikke…så det er MIN og kun MIN mailadresse :høhø:
Hilsen Lisbeth

Vi har hver vores. Hver vores desk top pc, hver vores bærbare (jeg bruger dog hans mere end han selv gør, han bruger kun sin desktop), hvert vores domæne og hver vores mailadresser. Jeg har to - en gmail og en mail tilknyttet mit domæne. Min kæreste beder mig af og til finde noget i hans indbakke eller åbne hans post, når han er på job. Det har jeg det faktisk rigtig dårligt med, for jeg vil faktisk helst åbne min post selv, og bryder mig heller ikke om at åbne andres, end ikke med deres accept/på deres opfordring. Jeg er meget privat anlagt hvad sådan noget angår, og ja nok lidt sær :ups:

Man kan nok så meget have sin egen mailadresse, hvis man ikke også har sin egen computer - eller sørger for kun at hente/læse mails på nettet. Alt, hvad der hentes ned i f.eks. Outlook, hentes ned, når programmet åbnes. Så hvis man har sat begges mailadresser til at blive hentet i Outlook, ender de i samme indbakke og kan derfor for nogen være svære at skelne fra hinanden :slight_smile:

Da jeg er alene, siger det sig selv, at jeg har min egen mailadresse (faktisk to + arbejde) og det ville jeg sandsynligvis også have, hvis/når jeg har en partner. Han kan få lov at købe sin egen computer :høhø:.

[QUOTE=Temple Bar;576241]
Da jeg er alene, siger det sig selv, at jeg har min egen mailadresse (faktisk to + arbejde) og det ville jeg sandsynligvis også have, hvis/når jeg har en partner. Han kan få lov at købe sin egen computer :høhø:.[/QUOTE]

Speaking of, så ville jeg slet ikke have lyst til at dele computer med nogen. Min computer er min og kun min!

vi har vores egne - ikke noget jeg nogensinde har overvejet, at vi kunne have fælles. Vi har jo også 2 mobiltelefoner, og læser ALDRIG hinandens post, andet det ligger fremme på bordet åbent, sms eller emails med mindre der er en særlig årsag - som eks vi afventer noget vigtigt.
Jeg har så bevist ikke en lukket min konto på computeren - og det er bevist gjort, fordi jeg ikke har noget hemmeligt for John. Men også fordi han i sit tidligere forhold er blevet groft svigtet pga utroskab - og det sidder jo i en for evigt desværre - derfor skal han tilhver en tid have mulighed for at tjekke mig, hvis han får brug for det. Men har dog sagt, at gør han det, så vil jeg da gerne af respekt for mig vide det…det har han så ikke haft brug for i de snart 11 år vi har været sammen.

Jeg har flere venner, hvor de gerne læser hinandens mobilbeskeder, facebook mv…det finder jeg ganske mærkeligt, og det har da desværre også været problematisk indimellem - eks. engang skulle vi arrangere surpriseparty - og ja det blev gjort via sms…hold kæft jeg blev skuffet, da jeg så fandt ud af, at hun faktisk godt viste, at vi arrangerede det…det var jo ikke super meget surprise i…Og ja manden viste ikke, at hun læste sms’erne.
Jeg finder det ganske respektløst men som sagt så gør rigtig mange unge par det faktisk - og ellers er det kun dem, som fortæller mig det ;O) , at de gør det - jeg ønsker ikke at være dedektiv, og skal på ingen måde kontrollere min partner, for havde jeg mistillid hertil, så var vi ikke sammen.

ok jeg ved godt, at folk måske deler emails uden at tænke på mistillid - men jeg må indrømme, at jeg ikke kan se nogen god begrundelse dertil med mindre der eks er fælles opdræt ( her i huset er det mig som har poten på det, og ikke noget JOhn blander sig i andet end at nusse katte)

Desuden finder jeg det temmelig træls at jeg skriver til “oda” - får svar, og så viser det sig at det er “kaj” som har svaret…

så til jer som skriver fra samme mail, obs lige at I skriver under med “dig” og ikke" Dig og min mand" - for I skriver jo ikke sammen på tastaturet eller? …måske er det kun mig som syntes det er træls…

KH Heidi, som lige nu kæmper med en birmakilling, som vil ligge og dele tastature med mig - men HER sætter jeg grænsen…computeren er forbudt område og ikke noget vi deler heller ;O)

Jeg kunne slet ikke forestille mig at dele en privat e-mailadresse eller en Facebook-profil med andre, så jeg og min kæreste har hver vores e-mail, og det fungerer vist bedst her. :slight_smile:

[QUOTE=Con Meo;576251]så til jer som skriver fra samme mail, obs lige at I skriver under med “dig” og ikke" Dig og min mand" - for I skriver jo ikke sammen på tastaturet eller? …måske er det kun mig som syntes det er træls…
[/QUOTE]

Jeg ved ikke, om den er til mig, men hvis det er noget, der angår os begge, så bruger vi den fælles mail-adresse og skriver også under med begge navne. Er det en længere mailkorrespondance, så kan det også sagtens være forskelligt hvem af os, der svarer fra gang til gang.

Vi er fx. fælles om vores opdræt, og derfor er det også vores fælles mailadresse, der står på vores hjemmeside - det er noget, der angår os begge, og vi er fælles om at træffe beslutninger.

[QUOTE=En forhenværende bruger;576271]Jeg ved ikke, om den er til mig, men hvis det er noget, der angår os begge, så bruger vi den fælles mail-adresse og skriver også under med begge navne. Er det en længere mailkorrespondance, så kan det også sagtens være forskelligt hvem af os, der svarer fra gang til gang.

Vi er fx. fælles om vores opdræt, og derfor er det også vores fælles mailadresse, der står på vores hjemmeside - det er noget, der angår os begge, og vi er fælles om at træffe beslutninger.[/QUOTE]
nej det er ikke tænkt som nogle bestemt bare generelt hvis nogle gør det, så ingen skal føle sig trufne :O( og som du skriver, så gør I det.

Hvis jeg alene skrev på vegne af John og jeg, så ville jeg skrive " på vegne af Heidi og John, Heidi

jeg betragter navne under en mail som underskrifter - og jeg kan ihvertfald ikke skrive under på vegne af andre end mig selv, med mindre der er givet samtykke til det, og så er det i hvert enkelt tilfælde - Kan du følge mig?

Hilsen Heidi og co - PS …Co…har givet tilladelse til mig forevigt ;O)

[QUOTE=Con Meo;576308]nej det er ikke tænkt som nogle bestemt bare generelt hvis nogle gør det, så ingen skal føle sig trufne :O( og som du skriver, så gør I det.

Hvis jeg alene skrev på vegne af John og jeg, så ville jeg skrive " på vegne af Heidi og John, Heidi

jeg betragter navne under en mail som underskrifter - og jeg kan ihvertfald ikke skrive under på vegne af andre end mig selv, med mindre der er givet samtykke til det, og så er det i hvert enkelt tilfælde - Kan du følge mig?

Hilsen Heidi og co - PS …Co…har givet tilladelse til mig forevigt ;O)[/QUOTE]

Jeg forstår godt, hvad du mener. Jeg synes så bare, at “på vegne af…” det lyder så formelt, vi bruger altid bare “Med venlig hilsen Jane og Flemming” - og vi har også givet hinanden tilladelse til at bruge den andens navn :wink: Sådan stiltiende tilladelse :wink:

;O) kan sagtens følge dig, men det giver ikke modtageren en ærlig chance for at vide hvem de skriver med…

VH Heidi

[QUOTE=Con Meo;576314];O) kan sagtens følge dig, men det giver ikke modtageren en ærlig chance for at vide hvem de skriver med…

VH Heidi[/QUOTE]

Vedkommende skriver med os begge :slight_smile: Vi læser begge en evt. svarmail og det kan være os begge, der har skrevet mailen.

Jeg har min helt egen :slight_smile: Og det har han også… Det der med fælles email og fælles facebook, det gider jeg virkelig ikke. Og det tror jeg heller ikke min mand er interesseret i.
Som du skriver, så har man da ret til lidt privatliv.
Vi er ikke jaloux typer og vi stoler 100 procent på hinanden.
Så selvfølgelig kan vi have hver vores email :slight_smile:

[QUOTE=Con Meo;576314];O) kan sagtens følge dig, men det giver ikke modtageren en ærlig chance for at vide hvem de skriver med…

VH Heidi[/QUOTE]- Når min kæreste og jeg har kommunikeret med opdrætter af vores kommende killing har vi gjort det via min personlige e-mail, hvor han selvfølgelig kan se med “over skulderen”. For at opdrætter har været klar over hvem af os, der har svaret på e-mailen har vi skrevet følgende:

Med venlig hilsen
Peter og Maibrit

(hvis det er mig, der har svaret)

Med venlig hilsen
Maibrit og Peter

(hvis det er Peter, der har svaret)

Det er vist en taktik, som Peter har lært på ingeniørstudiet, men der lærer de også alt muligt tosset. :høhø:

[QUOTE=Maibrit;576400]

Det er vist en taktik Peter har lært på ingeniørstudiet, men der lærer de også alt muligt tosset. :høhø:[/QUOTE]

Og den ville gå totalt hen over hovedet på mig :wink: Hvis jeg overhovedet ville overveje om det kun var fra en af jer, ville jeg aldrig regne ud fra hvem :gruble:
Men det er måske bare mig :rolleyes:

Jeg har tre og ville aldrig dele adresse med en anden :slight_smile:

[QUOTE=Rikke Lillevang;576331]Jeg har min helt egen :slight_smile: Og det har han også… Det der med fælles email og fælles facebook, det gider jeg virkelig ikke. Og det tror jeg heller ikke min mand er interesseret i.
Som du skriver, så har man da ret til lidt privatliv.
Vi er ikke jaloux typer og vi stoler 100 procent på hinanden.
Så selvfølgelig kan vi have hver vores email :)[/QUOTE]

Øhm… jeg vil bare lige afkræfte, at det der med fælles facebookprofil er noget, som vi gør i herhjemme :ups: Det er virkelig et koncept, som jeg IKKE forstår!

Den fælles mail er af rent praktiske grunde, til ting som vi begge er interesserede i, så vi ikke skal ligge og videresende mails til hinanden. Vores andre private emailadresser er selvfølgelig private, og dem deler vi heller ikke med hinanden - selvom de da ikke er hemmelige.

[QUOTE=Ann R;576406]Og den ville gå totalt hen over hovedet på mig :wink: Hvis jeg overhovedet ville overveje om det kun var fra en af jer, ville jeg aldrig regne ud fra hvem :gruble:
Men det er måske bare mig :rolleyes:[/QUOTE]- Det ville den også hos mig, men det er vist sådan den fungere andre steder.
oO(hvor det så end er helt præcist :gruble:udover på VIA i Horsens)Oo

Og så mente jeg jeg havde svaret på hovedspørgsmålet - men jeg kan ikke finde det. Måske er jeg blind :gruble: - bær over, jeg har været vågen i 32 timer eller deromkring. :besvimer:

Ja, jeg har en tre stykker + diverse alias. Min mand har en mailadresse hos mig på mit domæne - men jeg kan selvfølgelig ikke læse hans mails. Vi har hver sin computer også, og vi åbner heller kke hinandens breve :ok:

Vi har hver sin :slight_smile: Vores mails er knyttet til vores FB, vores uddannelse/arbejde, vores venner/veninder, og vores fritidsinterresser. Vi modtager nok igennemsnit 25 mails om dagen, hver, og helt ærligt, så gad jeg ikke sidde og rode alle hans igennem, for at finde mine :slight_smile: Tilgengæld har vi længe delt mine to computere, men nu har han fået sin egen, jeg er også ret sikker på, at vi begge kan hinandens kodeord til mails og andre ting, men det er bestemt ikke noget vi benytter os af - Så kunne vi jo ligeså godt lade værre med at være sammen, hvis der ingen tillid var :slight_smile:

Vi har også hver sin, og vi får hver isæt mange mails som den anden ikke har spor interesse i…
Vi læser heller aldrig hinandens breve og smsér…