Har du din egen mail-adresse?

Jeg kunne ikke drømme om, at dele min e-mailadresse med nogen. Ligesom jeg også vil have min egen bærbare pc. Men når vi fx får råd til en stationær, så bliver den med forskellige brugere - simpelthen fordi vi har hver vores måde at holde orden i en pc på mv, :slight_smile:
Og det er ikke fordi jeg har noget som helst at skjule, - jeg kan sagtens sende kæresten ind og tjekke mine mails hvis nødvendigt. Det er det dog ikke.
Til gengæld er min kalender i google delt med ham, så han også har styr på alle mine aftaler - og omvendt. Det er utroligt rart at have adgang til.
Jeg kender ikke til nogle, der har delt e-mailadresse, og jeg kan ikke se hvorfor i alverden man dog skulle dele, i stedet for at have sin egen.

Det er egentlig meget lidt, jeg anvender email til kommunikation med andre. Det bliver mere brugt til praktiske ting :slight_smile:

Her i familien har vi alle (forældre og børn) hver sin computer og hver sin mailadresse. Manden og jeg har så også hver sin arbejdsmail, som vi også kan se hjemmefra. Da vi ikke har kode på computerne, er mailen ikke mere hemmelig end at man altid kan tænde den andens computer og åbne mailprogrammet (bortset fra teenagedatteren, der kun har internetmail). Men det er rart nok, at man lige kan bede en anden tjekke sin mail, hvis man ikke selv kan komme til computeren eller webmailen. :ok:

Jeg har ingen hemligheder for min mand og derfor kan han til enhver tid gå på min computer og læse mine mails hvis han har lyst til det, det samme kan jeg gøre på hans.

Jeg åbner alt post der kommer her til vores hjem, det uanset hvad navn eller firma der står på. Eneste undtagelse er hvis jeg kan se at det er et fødselsdagskort, så bliver de gemt til dagen :slight_smile:

Jeg er meget involveret i min mands forretninger og derfor er det ofte nødvendig at jeg går på hans computer for at svare på mail eller også vidersende dem til min egen mail adresse når han ikke er hjemme. Blot fordi han rejser, ja så stopper resten jo ikke af den grund :slight_smile:

Personlige mail…tja jeg får ikke nogen som han ikke må læse og samme modsat, spørgsmålet er kun om vi gidder læse de mail :slight_smile:

Vi er så mærkelige:p
Vi har altid haft fælles email-adresse. Tidligere havde vi også kun en stationær til at sende/modtage mails. Nu har vi hver vores bærbare, men adressen er ikke lavet om. Vi bruger så at oprette mapper, som mailsene automatisk ryger i, så vi slipper for at se alt muligt, som ikke interesserer.
Og ja, vi har også kun fælles bankkonti:høhø:

Venligst
Dorthe

[QUOTE=Rimmen;576487]Jeg kunne ikke drømme om, at dele min e-mailadresse med nogen. Ligesom jeg også vil have min egen bærbare pc. Men når vi fx får råd til en stationær, så bliver den med forskellige brugere - simpelthen fordi vi har hver vores måde at holde orden i en pc på mv, :slight_smile:
[/QUOTE]

Hvis I har forskellige brugere på samme maskine og sætter f.eks. Outlook op til at hente jeres e-mails, vil de alle blive hentet ind i Outlook, når den første bruger åbner Outlook - uanset hvilken e-mailadresse de er sendt til. Mine forældre kører med det system og i forhold til mails kan jeg ikke se fidusen i at have to brugere på én computer.

Dengang vi kun havde 1 computer (ja, det er meget længe siden :wink: ), havde vi undermapper i mailprogrammet, så vi behøvede kun at se vores egen. Selvfølgelig kunne vi til hver en tid se hinandens hvis vi gad, men det var der ingen problemer i.

vi har vores egen - gider ikke dele en mailadresse… Det er virkelig træls at dele med sin kæreste??
Vi får jo forskellige mails… Fx. får han en masse mails omkring PS3, og alle mulige spillemaskiner… Det gider jeg da ikke have :smiley: haha…
Bruger jo også min email til MSN… Så ville være upraktisk…

fru tonya og jeg har hver vores email-adresse, men da vi deler net-linien her kan vi hvis vi vil gå ind på webspeeds side og læse mails direkte derfra og der kan alle mails der ryger ind på vores linie læses.
nu har vi så på ingen måder hemmeligheder overfor hinanden. vi åbner da osse hinandens post medmindre det er “privat” post.
det fungere rigtig fint på den måde.
vi tager da osse hinandens telefoner hvis den ene af os er optaget af andet gøremål.

Vi har hver vores computer, og jeg kender faktisk ikke en gang hans email adresse, og jeg tvivler på han kender min…

Jeg har rigtig mange ting på min computer som ikke rager ham, og jeg regner stærkt med han har det på samme måde.

Efter mere end 25 år sammen, skulle der vel gerne være plads til lidt privatliv og en hel masse frække hemmeligheder:tihi:

Vi deler endda adressebog og opdatere jævnligt hos hinanden :slight_smile:

Det er vigtigt i forbindelse med arbejde da jeg skal have hans adresser så jeg kan sende mails til alle hans kontakter - modsat forlanger jeg så at han også har mine adresser på hans computer :høhø:

Jaaa, der kan selvfølgelig være situationer og arbejdsområder hvor man kan bakke hinanden op og hjælpe, og hvor fælles email og den slags er et must for et vellykket projekt.

Vi har hver vores mailadresser :slight_smile: Og facebook profiler :slight_smile: Og mobiltelefoner :slight_smile: og computere :slight_smile:

Jeg vil rent ud sagt blive lettere irriteret på ham, hvis han vil snage i mine mails, beskeder osv… Ikke at jeg skjuler noget, jeg kan bare ikke
fordrage når folk tror de har ret til at rode i mine private ting…

Vi har hver vores bærbare og vist en ekstra bærbar og måske et par gamle stationære også … og selvfølgelig hver vores emails! Jeg har vist en 4-5 stykker, og jeg ved ikke helt hvor mange manden har …

Tjaa i min verden så er der vise ting som har ret til at være privatlivets fred.

Læser ikke andres mails elelr breve og forventer også at have egne i fred.

Jeg har min egen private - plus et par til som har været brugt da jeg bla. var hjælpeadmin på hestegalleri og andre lign. ting.
Casper har også hans egen - vi kan dog sagtens logge ind på hinandens og gør det tit når vi lige benytter hinandens computer, da vi har autologin :slight_smile:

Forstår heller ikke folk der deler - jeg bruger min så meget at det ville være mærkeligt at skulle dele :slight_smile:

Her i huset har vi hver vores bærbar og hver vores stationær pc, og vi har hver vores mail adresser men puh hvor mange vi har hver især …gider ikke tælle lige nu det er tidligt på morgenen :høhø:

Men vores outlook er sat op til at vi har egen kontaktliste men også adgang til hinandens kontaktlister samt en fælles kalender hvor vi lægger aftaler ind som adviserer den anden således at vi har fuld overblik over hvilke dage vi ikke kan aftale noget fælles halløj …hvis man altså lige husker at kigge der inden man laver en aftale :ups:

Dog har vi ikke adgang til hinadens emails, og det tror jeg nu at min anden halvdel er lettet over for tror nok han ville få pip af mails katte, katte, katte og atter katte - ja jeg er kattegal :tihi: og så lidt om andre ting også :slight_smile:

Uhhh, jeg er så en af de mærkelige!!

Vi har en fælles mailadresse, som fungerer som en fastnet-telefon gør: Vil man i forbindelse med den ene eller begge af os, så bruger man den. Det vil sige alt fra familie, eBoks, diverse nyhedsbreve osv.
Bruger jeg den skriver jeg hilsen Lone - og er det også fra Søren os begge - eller hilsen Lone (og Søren, der sidder ved siden af). Tror aldrig folk er i tvivl om, hvem der svarer. Hvis der kommer noget til mig, som Søren opdager kalder han på mig - og omvendt. Som sagt ser jeg funktionen på vores fællesmail som en slags fastnettelefon.

Derudover har jeg en proforma-hotmailadresse, som jeg ikke bruger til andet end Facebook og evt. ting, hvor en mailadresse skal opgives. Søren har det samme.

Stort set alle private beskeder går gennem min arbejdsmail, som jeg gerne må bruge privat i begrænset brug. Eller jeg skriver privat med mine venner på Facebook. Eneste problem ved arbejdsmailen er, at jeg jo ikke kan bruge den i min fritid.

Forøvrigt har vi hver vores mobil. Kunne ikke drømme om at læse Sørens sms’er. Og alt efter hvem der ringer, så svarer jeg når/hvis jeg tager min mand telefon: Sørens telefon, det er Lone…

Jeg har vidst nok 4 forskellige personlige mails som ingen andre skal benytte :tihi:, men når det gælder mobil, Facebook o.s.v. så læser mine veninder tit mine beskeder og svare for mig, hvor i mod jeg ville blive ret skuffet hvis mine forældre læste mine sms`ser :slight_smile: