Sidder lige og er ved at opdatere ting omkring kattene. For eksempel har jeg et dyresikringskort i pungen, så hvis jeg kommer til skade mens jeg er hjemmefra, kan man se at jeg har katte der skal passes.
Dernæst skal jeg have sat mærkatter op på dør/vinduer, har haft det før men ikke fået sat op igen efter min genhusning, så i tilfælde af brand, gasudslip m.m. kan se at der er katte i hjemmet der skal reddes.
Er det noget I andre har, ikke har tænkt over, eller bevist fravalgt? Jeg er blot nysgerrig.
Jeg har også donorkort i pungen, så andre ikke skal tage stilling til om jeg vil donere eller ej. Og så man kan se, at det vil jeg. Men det er mest kattedelen jeg er nysgerrig på.
Glemte at nævne, som I andre nævner, at jeg også er registreret online med donor og livs-/behandlingstestamente.
Jeg har mærkat sat op på min dør. Den er fra Inges Kattehjem, men ser ud over navnet ud på samme måde. Jeg har nogle sikringskort liggende et sted, men har aldrig fået dem udfyldt.
Jeg er også registreret online med donor og livstestamente, hedder det vist.
Jeg har to skilte på min dør, et med at der er 2 katte hjemme, og et der henviser til min Sikekrhedsaftale med internatet i fald jeg kommer til skade og midlertidigt eller permanent ikke kan tage vare på kattene.
I min pung har jeg de to kort der kom fra Katteregisteret da kattene blev registreret.
Inde i min entre hænger der et opslag hvor der også står at jeg har Sikkerhedsaftalen og hvem man kan kontakte for at få taget hånd om kattene.
Jeg ved det ikke med sikkerhed, men vil hellere have de ting fysisk så det kan blive set, end ikke have det og muligheden så ikke er der.
Ah ja glemte at skrive i mit start indlæg, at jeg også er registreret online med donor og livs-/behandlingstestamente.
En af mine veninder og min bror, som er min nærmeste slægtning, kommer til at stå som mine kontaktpersoner. Veninden bor i samme by som mig og har nøgle til mit hjem.
Jeg er jo livrem og seler typen, og overtænker det meste, så der tænker jeg, hvad nu hvis I er ude for en ulykke sammen? På ingen måde ment som en, I gør det forkert, jeg er egentlig blot nysgerrig hvad andre gør sig af tanker omkring disse ting. Vi har jo nok alle ting vi gør for meget ud af, og ting vi gør for lidt ud af. Så nogen gange kan det være rart at høre hvad andre gør og tænker
på den gamle dør havde jeg et skilt, hele familien ved vi har kattene og har snakket med mine børn om hvad der skal ske og vem de kan kontakte for råd og vejledning ved vi har kattene og ved hvor de kan hente hjælp og vejledning, hvis der skulle ske os noget.
Viste ikke man kunne få sådan nogle. Jeg har haft en lamineret note i min pung med besked om at kontakte min søster hvis uheldet er ude så hun kunne tage min hund.
Jeg har nu bestilt et sæt.
Donor har jeg været de sidste 25 år, med både kort og online.
Jeg har ikke den slags kort. Men jeg har et skrevet stykke papir, der ligger ved vores dåbsattester, vielsesattest og andre vigtige papirer ifb med evt ulykke eller død.
Lars ved naturligvis, hvad der i så fald skal ske, men skulle vi begge blive ramt, så har jeg en back up. Jeg er selv back up også, den slags skal der bare være styr på
Jeg har et hjemmeskrevet testamente, som ligger på min computers skrivebord, og når jeg opdatere det, sender jeg det i en mail til min bror. Han er min nærmeste pårørende, så det vil blive ham der står for tingene, såfremt jeg dør før ham.
Har ikke kort til pungen da jeg ikke bor alene + hele familien ved der er dyr så tror ikke på de ville blive glemt. Så den del har vi ikke.
Men vi har klistermærker på døre at der er levende dyr i hjemmet og på bagsiden af hoveddøren et mere og med tape under med antal af hvilke dyr så folk også ved hvor mange katte, hunde ect. (Selvskrevet seddel klippet til og tape hen over så let altid at skifte og rette til Og self passende antal transportkasser og at de befinder sig på “katteværelset” så evt redder ved der er noget at lukke dem i hvis muligt.
Jeg har også lavet et testamente over mine katte og det har mine forældre.
Det er lige så meget så de ved hvad der skal ske så de ikke skal tænke over midt i at jeg er væk. Der står fx også navne og telefonnumre på dem de skal kontakte
Det er også min plan at lave en “oversigt” til at hænge på hoveddøren, med antal og hvor transportkasserne står. Netop så hvis der er mulighed for det, at dem der skal redde dem, har de informationer de skal bruge. Og så regner jeg med at sætte “levede dyr i hjemmet” mærkater på flere af vinduerne, i tilfælde af folk ikke har mulighed for at komme ind via hoveddøren.
Ja lige præcis, det samme med mit. Jeg tror jeg har tænkt på alt, og fået det skrevet ned, så hvis min bror vælger at følge det, i hvert fald ikke behøver at være i tvivl. Blanding af overtænkning og behov for at planlægge, så burde det hele være på plads.
Det er interessant at se hvordan I indretter jer, men vi er helt enige om at der skal være styr på det.
Jeg har ikke diverse klistermærker eller lign. bor i rækkehus og alle mine naboer ved jeg har katte, hvor mange og hvad kattene hedder, så i tilfælde af brand tror jeg såmænd kattene ville blive reddet først
Mine nærmeste er kattemennesker og der er ikke brug for lange breve eller kontrakter mellem os, mine katte vil helt automatisk blive passet på skulle jeg komme ud for noget.
Jeg er også både donor og livstestamente registreret online og mine nærmeste er orienteret om hvad min krop skal bruges til og de ved også jeg ikke må behandles og genoplives hvis jeg er terminal.