Har du dyresikringskort og levede dyr i hjemmet mærkat?

Min nabo ved også at jeg har to katte, men resten af min opgang er ikke folk jeg har andet kontakt til end at hilse når man render på hinanden. Desuden, hvis uheldet er ude, kan jeg jo ikke være sikker på at naboen er hjemme, at naboen husker at sige at der er to katte o.s.v. Derfor føler jeg at det er mest sikkert at have disse oplysninger hængende på ydresiden af min hoveddør, og jo, jeg er jo nok noget påvirket af at have oplevet mit hjem brænde og min kat dø. Så mit livrem og seler behov, er nok større end de fleste, angående disse ting. Plus jeg grundlæggende altid har været en, frygter det værste type.

3 Synes om

Enig, brand er mit værste mareridt, og der er det bare ikke lige sikkert at naboerne er hjemme etc., hvilket er derfor vi har skiltet på døren :slight_smile:

(Donor har jeg været registreret som siden jeg fyldte 18)

1 Synes om

Jeg har tænkt på det med nogen, der kan overtage kattene og få dem omplaceret. Men hvem kender vi dog, der lige har plads til 5 katte…

2 Synes om

Det er en frygtelig oplevelse at have i bagagen, så fuldt forståeligt :hjerte:
Brand er nok vores alles skræk.

Hvad har de nu lavet :huh: :huh:

1 Synes om

Det var i tilfælde af at der skete os noget. Lige nu er de alle i kridthuset :tihi:

1 Synes om

ah okay, Ja selvfølgelig, nu det er i denne tråd :dokdok:
Med vores ved jeg med sikkerhed at børnene ikke overtager dem, men har gjort klart at de alle skal neutraliseres inden de kommer ud i nye hjem.

Affødt af tråden her har mine forældre og Caspers mor fået en mail med info på 3 mennesker i katteverdenen, som de kan kontakte, hvis der skulle ske noget med Casper og jeg :smil:

4 Synes om

@Enki har læst det her, og gået og tygget på det, du har I hvert fald givet mig noget godt og tænke over.

De dyrekort og klistermærker har jeg fået for nok 10 år side, så har dem og dyrekort udfyldt, men når jeg læser det her, kan jeg godt se ikke nok.

Jeg er typen der vil helst bruge både seler og livrem :pensive:, så kan godt se det ikke er helt styr på det

Tak fordi du gav mig noget og tænke over og der er meget positiv ment :slightly_smiling_face:

Med venlig hilsen beimis ejer

1 Synes om

Emnet blev grundlæggende lavet fordi jeg var nysgerrig, men jeg synes klart det er positiv hvis det også giver folk noget at tænke over. Og jeg synes da vi fik startet en god snak. :smil:

4 Synes om

Jeg ved også, at vi ikke lige har familie, der kan tage dem… Det jeg bare ikke aner er, hvor de kan være, indtil de bliver omplaceret. De kan jo ikke bare gå i huset :person_shrugging:

Jeg er ikke i tvivl om at vores vil blive i huset indtil de har fundet nye hjem, men tænker også det er bedre end de får en mellemflytning

Nu ved jeg meeeeeget lidt om sådan noget, men ville et hus ikke blive afviklet med det samme?

Nej først skal boet gøres op, og man skal sikre sig at alle arvinger og folk man evt. skyldte penge, kan gøre krav på deres, og så kan boligen blive solgt. Da min mor døde, havde vi i hvert fald hendes lejlighed, indtil vi fik den solgt. Og da min far døde, indtil hans lejemål var opsagt.

1 Synes om

De første 8 uger efter sagen er kommet til skifteretten skeer der absolut intet, dødsfald kommer i statstidende og der har evt arvinger/kreditoren 8 uger til at komme med krav.
Mener der gik 3 mdr før min fars hus var frigivet til salg.

2 Synes om

Har mærkat på døren, så i tilfælde af brand ved de, at der er dyr i hjemmet

2 Synes om