Har du nogensinde

haft en kat der var væk i en længere periode, en kat der blev kørt over osv?

Affødt af denne tråd: http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?t=8821 kunne det være interessant at se, hvilke erfaringer vi har med at have mistet katte fordi de har været i trafikken, måtte bekymre os om dem fordi de ikke kom hjem i en længere periode osv :slight_smile:

Ja desværre.

I mit barndomshjem forsvandt kattene en efter en. Mussi på 25 år, Sorteper, som gik, var væk i to år, kom igen, så min mors nye kat, og gik sin vej - til vores store sorg.

En jæger skød også en af dem og smed den på min mors trappe.

En hel del kom slæbende hjem - med hele bagkroppen i laser - de var kørt over af toget.

Jeg kan blive ved…

Thomas i laden forsvinder også med mellemrum. Sidst i to døgn - nu er han her igen.
Mine triste erfaringer er en af årsagerne til, at han søger et hjem nu, selv om jeg elsker den kat højt.

Så ja - jeg har mange erfaringer af den triste slags. Og alle er de stort set endt i uvished.

Hertil kommer alle de katte, som jeg har forceret veje og trafik for at slæbe i halen ind i siden, nogle af dem skrigende og i live - de SKULLE bare væk fra vejen - alternativet var værre! - og så stå der i regnen, tudende ved en død kat eller en delvis død og vente på Falck, der kommer og henter/afliver, mens de øvrige biler bare suser forbi.

Sidst det skete oprettede jeg en tråd om det herinde. Der fik jeg nemlig hjælp fra en uventet kant - hos nogle virkelige bonderøve, som viste sig at have meget mere hjerte end jeg troede.

Men alt i alt oplevelser jeg gerne ville have undværet.

Jeg har aldrig mistet en kat til trafikken…:slight_smile:

Jeg har kun mistet katte p.g.a. alderdom eller sygdom.
Èn til HCM.
Vi vidste, at hun havde HCM - da vi tog hende til os.

Vi kendte intet til HCM - og fik at vide at hun måske kun kunne leve
4mdr.
Jamen…så kunne vi da give hende et kærligt liv i de måneder.
Tuula-pige levede 4 år.

Selvom vi vidste…at hendes liv formentlig ville blive kort;
var det en stor sorg.

Vi mistede også Elvis; som fik en tumor i hjernen.

Joh…vi har været heldige :slight_smile:

Her er min eneste smukke oplevelse med den slags

http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?t=3064&highlight=hillbillies

Glemte lige - de gange mine indekatte kommer ud på den forkerte side af hegnet, så skriger de så højt, at de kan vække mig på 1. sal - for at komme ind igen.

Jeg husker især Nemo, der kom ud ved en fejl gennem hegnet, og selv den gamle vildkat skreg hjerteskærende, da han opdagede, at MCOerne ikke var med - han ville derfor gerne ind igen. Hvilket han kom:-)

Jeg har mistet 3 til trafikken, den ene så min datter og jeg på blev kørt over en tidlig morgen, hvor jeg fulgte hende ud til skolebussen.

Da vi så mistede den sidste kat, som vi blev nødt til at tage til dyrlægen og aflive pga. en skade som var sket ved påkørsel, ja så fik jeg indekatte.

[quote=lenschow;189284]Ja desværre.

I mit barndomshjem forsvandt kattene en efter en. Mussi på 25 år, Sorteper, som gik, var væk i to år, kom igen, så min mors nye kat, og gik sin vej - til vores store sorg.

En jæger skød også en af dem og smed den på min mors trappe.

En hel del kom slæbende hjem - med hele bagkroppen i laser - de var kørt over af toget.

Jeg kan blive ved…

Thomas i laden forsvinder også med mellemrum. Sidst i to døgn - nu er han her igen.
Mine triste erfaringer er en af årsagerne til, at han søger et hjem nu, selv om jeg elsker den kat højt.

Så ja - jeg har mange erfaringer af den triste slags. Og alle er de stort set endt i uvished.

Hertil kommer alle de katte, som jeg har forceret veje og trafik for at slæbe i halen ind i siden, nogle af dem skrigende og i live - de SKULLE bare væk fra vejen - alternativet var værre! - og så stå der i regnen, tudende ved en død kat eller en delvis død og vente på Falck, der kommer og henter/afliver, mens de øvrige biler bare suser forbi.

Ja, jeg har én gang oplevet en overkørt kat der ikke var død, og jeg må indrømme at den hakkede jeg selv én på låget med en mukkert vi havde bag i bilen.
Jeg er en pylderskid, men det kunne jeg ikke se på, så kan jeg altså godt slå ihjel.

Sidst det skete oprettede jeg en tråd om det herinde. Der fik jeg nemlig hjælp fra en uventet kant - hos nogle virkelige bonderøve, som viste sig at have meget mere hjerte end jeg troede.

Men alt i alt oplevelser jeg gerne ville have undværet.[/quote]

Sagde Dorte.

Enig - jeg er desværre ikke i stand til den slags… men i den slags situationer ville jeg ønske, at jeg havde sådan en fætter bag i bilen. Det gælder også andre dyr, der ligger på vejene end katte.

Mårhunde fx - har I set dem? Der er en del heroppe, og de vader tilsyneladende ud foran den ene bil efter den anden…

Bare for at være sikker:
Denne afstemningstråd er for dem, der har udekatte, eller løbegård/indhegning?
Eller? :?

[quote=lenschow;189292]Enig - jeg er desværre ikke i stand til den slags… men i den slags situationer ville jeg ønske, at jeg havde sådan en fætter bag i bilen. Det gælder også andre dyr, der ligger på vejene end katte.

Mårhunde fx - har I set dem? Der er en del heroppe, og de vader tilsyneladende ud foran den ene bil efter den anden…[/quote]

Jeg er normalt også en pyl.

Men vi har rent faktisk mukkerten i bilen for det samme.

min mand har oplevet at bilen foran ham kørte en ræv over, og den kørte bare videre, så han måtte ud og kigge, og der lå “mikkel” med hele maven åbnet og indvoldende ud over hele kørebanen, men stadig i live.

Siden dengang har vi haft en mukkert i bilen.

Forhåbentlig får vi aldrig brug for den mere, men den bliver hvor den er, for selv om det faktisk ikke er helt lovligt at jeg klasker et overkørrt dyr én, så gør jeg det hellere end at det skal lide til Falck kan komme, det kan jo tage flere timer hvis man er rigtig uheldig…

Sagde Dorte.

[quote=MiSi;189294]Bare for at være sikker:
Denne afstemningstråd er for dem, der har udekatte, eller løbegård/indhegning?
Eller? :?[/quote]

Vel også for dem der Har haft det ???

Tror jeg?

Sagde Dorte.

Jeg har stemt at det har jeg aldrig prøvet af den simple grund at vi ikke har udekatte :slight_smile:

Til gengæld har jeg ofte oplevet overkørte katte som lå inde i vejsiden og var døde. Det røre mig dybt hver gang :ked:

Tre af mine katte er blevet kørt over - de var alle fritløbende.

Derfor har jeg i dag indhegnet have :slight_smile:

havde mine fritløbere Pepper og Tabby

Tabby forsvandt i 14 dage og kom hjem og Pepper blev stjålet men fandt hjem efter 3 uger…

Det var frygteligt, men de kom da hjem igen…

Jeg har oplevet det én gang, og det er ca. 29 år siden.
Husmissen Tarzan på 8 mdr. var vant til at følge med os, når vi gik tur med hunden, og da min yngste datter skulle ned og handle, fulgte han med, uden hun så det.
Hun hørte en bil bremse, og da hun vendte sig om, så hun Tarzan ligge på kørebanen.

Han havde - viste det sig - et ret kompliceret kæbebrud, og dyrlægerne fortalte efter operationen, da jeg ringede, at han også havde flækket kraniet, som de havde samlet med plader og skruer. (Og så siger man ikke “Afliv ham”).

Jeg kunne heldigvis tage 3 ugers ferie, for hans kæber var bundet sammen med ståltråd, så jeg madede ham og gav ham vand med en engangssprøjte.

Tarzan fik mange gode år derefter!

Prisen for operationen?
Jeg fik lov til at afdrage regningen, og det var så en af de gange, jeg holdt op med at ryge.

Desværre har jeg siden oplevet mange trafikskadede eller -dræbte katte, men ikke nogen af mine egne.

[quote=MiSi;189294]Bare for at være sikker:
Denne afstemningstråd er for dem, der har udekatte, eller løbegård/indhegning?
Eller? :?[/quote]

Der er da også en del katte, der undslipper/løber bort fra lejligheder - så i princippet er den for alle.

Jeg har jo Pølse og Pussimor, mor og datter.
Pølse , der er gimpen over alle gimper, elsker kun en, nemlig Pølse.
Hun går tit en tur på en uge måske 14 dage og det er så sikkert som amen i kirken, at det sker, hvis jeg har gjort noget helt utilgiveligt i hendes øjne. Det er nemlig min skyld, hvis Leopold jagter hende.
Pussimor har været væk en enkelt gang, men kom da heldigvis hjem igen af sig selv.

Jeg har ikke mistet katte til trafikken, men i min bardom mistede vi jævnlig katte fordi de blev kørt over af toget. Min far var DSB mand og vi boede altid klods op ad banen.
Knus Elin

De to katte vi havde i mit barndomshjem blev begge kørt over, de kom ud hver dag og vi boede dengang parallelt med en af de mest befærdede indfaldsveje i Randers.

Der var også enkelte af min mormor og morfars gårdkatte der blev kørt ned, men det står ikke så klart i min erindring.

Gizmo krydsede Randers (inklusive Gudenåen/Randers Fjord), en strækning på over 8 kilometer i løbet af de 5 måneder der gik fra han stak af fra sine tidligere ejere og til han dukkede op hos mine forældre. Han var udelukkende indekat da han stak af, så jeg er meget imponeret over hans overlevelsesevner…han forblev også inde/udekat det halve år han boede hos min far, inden han flyttede hjem til mig og blev indekat igen. I den tid så vi ham aldrig krydse en vej, til gengæld gik han igennem baghaven om til kirkegården vi delte skel med og jagede mus der hele dagen indtil han skulle hen og nusse med de små elever der fik fri fra skolen ved siden af. Han var vellidt allerede dengang :thumbup:

[QUOTE=MiSi;189294]Bare for at være sikker:
Denne afstemningstråd er for dem, der har udekatte, eller løbegård/indhegning?
Eller? :?[/QUOTE]

Det er for alle der har en erfaring med de spørgsmål der stilles :muhaha:

jeg kan ikke sige ja til overstående, men jeg har dog mistet en kat.

da jeg skulle hjem med Mini havde jeg også fået hendes søster, hendes søster var vild og voldsom og fik åbnet transportkassen, som åbenbart var i stykker (den var lånt) og de stak begge af. vi fandt kun Mini .