Har du sniffet din kat i dag?

Jeg har fundet ud af at noget. Udover at være en god måde at opfange indikationer på helbredsproblemer, så sker der noget helt unikt når du sniffer til din kat. Noget behageligt forhåbentlig.

Så hvis du har lyst, så stik næsen i din kats pels midt imellem ørerne og fortæl mig hvad han/hun dufter af.

Her dufter Hermann af et mildt sommerligt skyllemiddel på tøj der er vasket for en uge siden og har lufttørret udenfor.

Milton dufter også af skyllemiddel, men en lidt sødere variant og noget svagere.

Så kom med det, har du et stykke pelset vasketøj, en brændt mandel, jordbæryoghurt eller noget helt andet? :grin:

7 Synes om

Ved ikke om det gælder, når det er en stykke tid siden. Men beimis havde 2 duft der var de foretrukken, han sov i det løse hø, så var det hø/ og det er duften af sol og sommer høet har en helt speciel duft som er svært og beskrive.
Eller når han rigtig hyggede sig ude, så var den der vidunderlige duft af vasketøj der havde været ude i frost vejr/ med sol :lazykitty: åh syndes helt jeg kan duftet ham,

Med venlig hilsen

5 Synes om

Vaffel dufter af mit barnebarns parfume i dag, for hun har været på visit og Vaffel har hængt på hendes skulder, næsten al den tid hun var her :grin:
Isis duftede næsten altid af solskin og sommer. Åh hvor jeg dog savner den kat… :brist:

5 Synes om

:troste:

:kram:

Hver morgen, når jeg trækker gardinerne fra, hopper Simba op i vindueskarmen, så åbner jeg vinduet og sammen siger vi godmorgen til verden.

Han sniffer luften og jeg sniffer ham :heart:

Dog har han en “støv” agtig lugt.

Men hans trædepuder dufter lidt af popcorn :smiley:

5 Synes om

:kram:

Lasse dufter lidt af efterår mellem ørerne.

2 Synes om

Jeg synes mange af mine katte har duftet af hø/halm, hvilket ikke giver nogen mening, med de indekatte jeg har haft. :grin: Men jeg kan godt lide det, er en behagelig duft, synes jeg.

Alvin lige nu, synes jeg dufter tør… Kan ikke helt forklare det, men sådan tør sommervarme, tror jeg. Næsten ingen duft, kun svagt.

Og jeg dufter tit til mine katte, er det ikke meget normalt? Ligesom jeg kysser dem og siger at jeg elsker dem. :inlove:

5 Synes om

Det vil jeg mene er meget normal, hvis ikke er jeg unormal

Med venlig hilsen

5 Synes om

Ja, meget normalt, ellers er vi vist mange der er unormale :heart_eyes_cat::heart::smiling_face_with_three_hearts:

@Enki , @Beimis

4 Synes om

Intet slår duften af små killinger der er glade og velfodrede hos deres mor :heart:

Min Inca duftede så godt - nærmest som en blanding mellem rent vasketøj, blomster & meget mild parfume. Har ikke før - eller efter - haft kat der duftede så godt.

11 Synes om

Årh ja, babypels er nok min yndlings duft og det er uanset om det er på hund, kat, kanin eller gnaver :grin:

1 Synes om

Jeg har aldrig snust til kattene :sweat_smile: Men kunne da være, jeg skulle give det et skud :tihi:

1 Synes om