Har du udstoppet dit kæledyr?

ADMIN: hvis dette er anbragt forkert, må I meget gerne flytte det:)

På et andet katterelateret forum har en journaliststuderende postet denne forespørgsel, som jeg har fået lov at viderebringe på andre kæledyrsrelaterede fora:

Hej

Jeg er studerende på Danmarks Journalisthøjskole og er i øjeblikket er ved at lave en seriøs portrætserie om personer, der har valgt at udstoppe deres kæledyr.

Jeg søger personer, der har lyst til at fortælle om deres valg - Og jeg vil meget gerne høre om, hvordan kæledyrene var, dengang de levede.
Portrætserien vil munde ud i en artikel, som vil blive trykt i Journalisthøjskolens magasin.

Har du valgt at få dit kæledyr udstoppet, og har du lyst til at afsætte en times tid til fortælle om dit kæledyr? Så må du meget gerne kontakte mig på mail: [email protected].
På forhånd tak.

Med venlig hilsen

Sara Gro
Danmarks Journalisthøjskole
[email protected]

På forespørgsel, om hvorfor hun tror, denne trend er kommet til Danmark, er svaret:

Jeg ved ikke umiddelbart, hvorfor trenden er kommet til
Danmark, men den har været voksende i Danmark de seneste år
og flere konsevatorer fortæller, at de har fået flere
henvendelser fra folk, der ønsker at udstoppe deres
kæledyr.

Med venlig hilsen
Sara Gro
Danmarks Jorurnalisthøjskole

Jeg har hørt om denne trend i USA, men det undrer mig meget, at danskere har taget den til sig:øhmm:

-what…jeg skulle bare ikke ha udstoppet en af mine katte.

Kan huske min farmor og farfar havde et udstoppet egern og en udstoppet havørn…men det var vel næppe pga det var afgåede kæledyr :høhø:

Nu ved I jo at jeg er små-bizar… Men jeg har halvt i spøg halvt i alvor spurgt en veninde om jeg måtte udstoppe hendes ilder hvis han var ligeså pæn når han døde… Hun tog det pænt, men sagde dog nej… Hvilket er fair nok. :høhø: Hun ved også at det er en bizar form for kompliment om dyret jo.

Jeg ville ikke have noget imod at have en rigtig flot ilder stående, om den så har været kæledyr eller ej, generer mig ikke… Men jeg ved at det SKAL være en rigtig flot vildtfarvet ilder, og sådan en har jeg ikke selv haft…
Til gengæld har jeg doneret “brugte” ilderkroppe til dyrlægestuderende på KVL flere gange.

Dog ville jeg kræve at se en masse af konservatorens arbejde, før han fik lov at lave noget til mig. Rigtig mange udstoppede dyr ligner bare aliens fordi at de får forkert “udtryk”. Nu går jeg heller ikke så meget op i at fange kæledyrets personlighed… Men det skal ligne den dyreart det er!

Men ja, jeg ER lidt bizar når det kommer til disse ting…:ups:

Jeg har da overvejet at få Bamse udstoppet. også lige et par hjul på… så det da næsten som om han aldrig er væk ;)…
(Tolk dette venligst som en joke;) )
Haha, men desværre tror jeg ikke at jeg ville kunne få mig selv til det:P

[quote=Blunky;446893]Jeg har da overvejet at få Bamse udstoppet. også lige et par hjul på… så det da næsten som om han aldrig er væk ;)…
(Tolk dette venligst som en joke;) )[/quote]

Og hvis man gjorde det med det samme, ku man også spare en masse tid og penge til mad og grus og samvær osv. Sikke en lys idé, en kat der bare ska støvsuges en gang imellem! :lys-ide:

• at de holder op med at vælte vaser og æde blomster i stedet for kattegræs… :høhø:

Jeg synes faktisk, at udstoppede dyr fra naturen kan være vildt flotte :slight_smile:

Men men, ikke om jeg kunne finde på at udstoppe det jeg betragter som mine kæledyr! Og hvor i alt verden skulle jeg finde plads til min skønne dressurhest Duke, som for en del år siden måtte aflives grundet svær allergi?

Knus Gitte

Ingen udstoppede dyr her heller - men jeg har fået et par stykker kremeret og gravet urnen (en ‘selvopløselig’) ned i haven under Magnoliatræet …

Ingen udstoppede dyr her heller - men har da en ræv og en mår, til at tage rundt om halsen… Måren har min farfar selv fanget :smiley:

Jeg har også en rigtig flot ilder til at tage om halsen… Men den har godt nok puls, det gør ikke noget, for så er pelsen varm at gå med fra starten… :stuck_out_tongue:

Lækkert… er lige kommet af med Tiger og Trazy ellers var de gode som halsvarmere :tihi:

I mit job i hjemmeplejen kom jeg engang hos en gammel dame,hun havde et katteskind liggende på sofaen…det var hendes gamle kat…
Det er godt nok ikke noget jeg får lyst til at efterprøve…

Er der andre end mig der husker det afsnit af Jackass hvor de får overtalt en konservator til at udstoppe hans mormor? Det er simpelthen så langt ude og hysterisk morsomt! -what

Jeg tænker ellers lidt at Teddy og Polle kunne bliver til et mageløst og lækkert par sutsko når den tid kommer :fin:… Spøg til side, jeg har heller ingen udstoppede dyr, men killingerne har lige brugt de sidste mange dage på at maltraktere 2 kaninhaler og et kaninøre som vidunderlige Tante Tut sendte til os:) :hjerte:

Min elskede Tuula og gamle Elvis ligger i min have og sover sødt.
Med en rose på hver grav.

Sådan vil det også blive fremover.

Aldrig i livet…om jeg kunne have en af mine misser stående udstoppet… :brist:

Jeg kender en der gerne vil have sin kanin udstoppet (tror dog hun er blevet talt fra det igen hahahahaha :p)
kunne aldrig finde på at udstoppe mine dyr, jeg har intet imod udstoppede dyr og pelse ( så længe det er foregået ordentligt) har selv haft en del kaninskind liggende.
Men aldrig om et af mine kæledyr skal stå i min stue efter deres død, ville simpelthen blive for ubehageligt.

Uh nej - eneste der egner sig til udstoppelse efter min mening er dyr med fjer. Andre dyr - det bliver bare helt forkert, synes jeg.

Jeg elsker mine dyr som mine familiemedlemmer.
De er ikke kæledyr de er mine børn!!

Jeg ville ikke udstoppe et familiemedlem, ergo skal mine dyr ikke udstilles. Men jeg synes at udstoppede dyr er fascinerende. Vilde dyr vel at mærke. Gav min svigerfar min gamle udstoppede Konge edderfugl. Så smuk en fugl fortjener at blive foreviget. Og at være højt skattet efter sin død.

• Men jeg kunne godt finde på at samle ulden fra min hund og få lavet en sweater:ups::tihi:

Neeejjj! Uf! Som andre har skrevet, det er mine familiemedlemmer, og at stille dem på en hylde i udstoppet tilstand ville være lidt for underligt…

Uf nej :uha:

Selvom jeg altid spøgte med, at min lille blå-grå prop af en husmis ville blive en god muffe, når hun ikke var her mere :seomkring: så kunne jeg ikke finde på at gøre alvor af det - og mine katte skal heller ikke udstoppes.

Men jeg kunne godt have en udstoppet fugl flyvende gennem stuen :tihi: