Har du udstoppet dit kæledyr?

ADMIN: hvis dette er anbragt forkert, må I meget gerne flytte det:)

På et andet katterelateret forum har en journaliststuderende postet denne forespørgsel, som jeg har fået lov at viderebringe på andre kæledyrsrelaterede fora:

Hej

Jeg er studerende på Danmarks Journalisthøjskole og er i øjeblikket er ved at lave en seriøs portrætserie om personer, der har valgt at udstoppe deres kæledyr.

Jeg søger personer, der har lyst til at fortælle om deres valg - Og jeg vil meget gerne høre om, hvordan kæledyrene var, dengang de levede.
Portrætserien vil munde ud i en artikel, som vil blive trykt i Journalisthøjskolens magasin.

Har du valgt at få dit kæledyr udstoppet, og har du lyst til at afsætte en times tid til fortælle om dit kæledyr? Så må du meget gerne kontakte mig på mail: [email protected].
På forhånd tak.

Med venlig hilsen

Sara Gro
Danmarks Journalisthøjskole
[email protected]

På forespørgsel, om hvorfor hun tror, denne trend er kommet til Danmark, er svaret:

Jeg ved ikke umiddelbart, hvorfor trenden er kommet til
Danmark, men den har været voksende i Danmark de seneste år
og flere konsevatorer fortæller, at de har fået flere
henvendelser fra folk, der ønsker at udstoppe deres
kæledyr.

Med venlig hilsen
Sara Gro
Danmarks Jorurnalisthøjskole

Jeg har hørt om denne trend i USA, men det undrer mig meget, at danskere har taget den til sig:øhmm:

-what…jeg skulle bare ikke ha udstoppet en af mine katte.

Kan huske min farmor og farfar havde et udstoppet egern og en udstoppet havørn…men det var vel næppe pga det var afgåede kæledyr :høhø:

Nu ved I jo at jeg er små-bizar… Men jeg har halvt i spøg halvt i alvor spurgt en veninde om jeg måtte udstoppe hendes ilder hvis han var ligeså pæn når han døde… Hun tog det pænt, men sagde dog nej… Hvilket er fair nok. :høhø: Hun ved også at det er en bizar form for kompliment om dyret jo.