Har spist en pille! (tror jeg!)

skal jeg kontakte dyrlægevagten nu??
Jeg er i tvivl om at Prinsen har fået spist en af mine lykkepiller…Jeg nåede at tage den fra Ana!!!:ked::ked::ked:
føler mig virkelig som en dårlig ejer…
Hvad gør jeg lige?! har aldrig oplevet en kat spise mine piller… og de er os bare virkelig store… og svære at tygge!!!

Det tror jeg ikke der sker noget ved. Husker jeg rigtigt var det det dyrlægen sagde til en der har købt kat fra mig der åd en. Men du kan jo ringe til den dyrlæge der har vagten og spørge.

Mon ikke du snart finder den?

Ja ring til dem og hør ad.

Sidst jeg ringede til dyrvagtlægen der lagde de på, fordi de ikke ville hjælpe… Men prøver nu alligevel at ringe!!
ØV…hvor var han hurtig om at stjæle den pille…Ringer lige…

:trøster:
:hjerte:du er da ikke nogen dårlig ejer:hjerte:

bare det at du har lavet denne tråd viser da med al tydelighed, at du kun vil dine katte det bedste:)

jeg :kryds: for dig:hjerte:

Har nu snakket med ham…
Han mente ikke, at der ville ske noget ved det, men at jeg skulle holde øje med ham…
og hvis den var hel gal skulle jeg kontakte en dyrlæge i Herning!
For F*nden! Har det godt nok skidt med det…Havde lagt dem på bordet…vendte mig om, og hente noget at drikke og vupti der var kattene der!
Det gik så hurtigt…Heldigvis fik jeg den fra Ana! :frowning: Men nu ved jeg, at kattene altså hurtigt bliver nysgerrige og spiser piller!

Jeg har lært det - holder altid piller i hånden mens der tappes vand.

En killigkøber der havde et ritual med bakke med the, småkager og piller har også lært det

[QUOTE=Lis Dahlstrøm;683979]Jeg har lært det - holder altid piller i hånden mens der tappes vand.

En killigkøber der havde et ritual med bakke med the, småkager og piller har også lært det[/QUOTE]
og nu har jeg også lært det…
Plejer normalt ikke lægge dem fra mig…ved ikke hvad jeg tænkte på…

Der bruges faktisk “lykkepiller” til katte, så jeg tror ikke at han bliver rigtig dårlig af det, men selvfølgelig skal du holde lidt øje med ham :kryds::kryds:

Ja, det vidste jeg faktisk godt… Forstår bare ikke, at han kunne spise sådan en stor pille…

Dosis kan måske være for høj, men som Marianne siger, er der katte der bliver behandlet med lykkepiller.

hey Tine. Er der status for hvordan det går med Prinsen.
Du har helt sikkert fået en forskrækkelse, hvilket jeg godt kan forstå, og jeg håber hellere ikke at der sker din kat noget.

Dog vil jeg gerne have en kat der spiser piller, for pt. skal Mijv altså have tre om dagen, og de er bare ikke til at få i hende.

Man bruger jo faktisk også lykkepiller til dyr, inklusive katte, så vidt jeg ved. De samme som til mennesker, men dosis er jo nok lidt mindre.

Fra netdyredoktor.dk fra en artikel, der handler om, hvorvidt dyr har følelser:

Det ser nemlig ud til, at angstdæmpende medicin, såkaldte “lykkepiller” har samme positive effekt på nedstemte hunde og katte, som de har på visse former for depression hos mennesker.

Endnu et eksempel fra netdyredoktor, der handler om behandling af smerter hos dyr:

En kombination af “lykkepiller” og smertestillende midler kan måske løsne op for problemet.

Så forhåbentlig bliver Prinsen bare lidt afslappet :slight_smile: Men jeg kan nu godt forstå dig. Jeg er også altid bange for, at mine skal få fat i mine piller :S

Vivi - Jeg fortalte også ham dyrelægevagten dosis og navnet…Håber virkelig ikke, at der sker noget…

Bettina - Både Prinsen og Snebold er gode til at spise dem selv, men havde ikke regnet med at han ville spise sådan en stor kapsel…
han sover pt…

[QUOTE=galath;683990]Man bruger jo faktisk også lykkepiller til dyr, inklusive katte, så vidt jeg ved. De samme som til mennesker, men dosis er jo nok lidt mindre.

Fra netdyredoktor.dk fra en artikel, der handler om, hvorvidt dyr har følelser:

Endnu et eksempel fra netdyredoktor, der handler om behandling af smerter hos dyr:

Så forhåbentlig bliver Prinsen bare lidt afslappet :slight_smile: Men jeg kan nu godt forstå dig. Jeg er også altid bange for, at mine skal få fat i mine piller :S[/QUOTE]

Jeg håber i hvert fald ikke, der sker noget…

Kig nu efter pillen igen - der kan været leget med den så den nu er under sofaen

I will… Han snusede nemlig os rundt ved bordet osv… Så kigger lige…krydser for, at jeg kan finde den…og den ikke er i hans mavse…

Kan godt forstå du blev forskrækket, men jeg tror som i andre ikke at der sker noget :slight_smile:
Min Emma fik i en periode lykkepiller fra dyrlægen. Dengang skulle en (menneske)tablet deles i 10 for at dosis passede til hendes lille figur :slight_smile:

Den ligger ingen steder :(…

Stinepigen - må jeg spørge hvorfor den fik det?

[QUOTE=DK Zaphy;684016]Den ligger ingen steder :(…

Stinepigen - må jeg spørge hvorfor den fik det?[/QUOTE]
Fordi hun var urenlig og var meget nervøs (gemte sig bl.a. hver gang der kom gæster osv.)
Jeg mener hun fik dem i en periode på 4-6 måneder (kan ikke helt huske præcis for længe), hvorefter vi så trappede hende ud af dem igen :slight_smile: