Hårfarve

For år tilbage farvede jeg ofte mit hår med forskellige skyllefarver.
Altså farver der holdt x antal hårvaske.

Men nu er jeg temmelig blank overfor mærker og kvaliteter.
Så kom frisk med gode forslag til farver der ikke er permanente og meget gerne er røde :slight_smile:

alm er stort set lige gode… der er ikke den vilde forskel…

prøv at tage en tur i den lokale Bilka/kvickly og gå igennem deres hårfarve afdeling… læs på pakkerne, træk 25% fra løfterne… så plejer det at holde nogenlunde

du kan også kigge i Matas - deres udvalg er stort, men pas på med at lytte til ekspedienterne - kun 33% ved hvad de taler om :slight_smile:

jeg bruger selv permanente farver, så jeg er ikke så meget inde i skyllefarver… personligt synes jeg de slider for meget på håret men det er nok individuelt alt efter hårtype.

Hvad med henna? Det er rødt og giver en meget naturlig udvoksning, fordi det nærmest “fader” :slight_smile:

Jeg bruger selv permenente farver idag, men har da startet ud med skyllefarverne.

Jeg har altid brugt den fra Schwarzkopf og de har begge dele. Og dem har jeg været ganske glade for og siden jeg startede har de også fået taget en god portion af lugten væk (Her forstås at de ikke længere kradser så meget i næsen). Og jeg plejer at finde dem i Bilke, Føtex, kvickly eller sådanne steder. Matas er som regel væsentlig dyre og de andre har jævnligt tilbud.

For øvrigt har jeg et lille shoppetip til dem, der overvejer at købe ind i Sverige: Hårfarve - om det er permanent eller skylle - er tæskebilligt i supermarkederne derovre :slight_smile: Jeg har haft købt en (som jeg ikke kan huske navnet på) til 48 svenske kroner og det kan selv Netto sgi ikke slå :wink:

Jeg kunne godt tænke mig henna - men tror sgi ikke jeg tør give mig i kaste med det.
Og jeg vil ikke bruge permanent farve, så skal jeg jo fortsætte forever pga udvoksningerne :smiley:

Det med Sverige er et godt tip!
Vi skal jo snart derover til udstilling.

[QUOTE=PiaR;792610]Jeg kunne godt tænke mig henna - men tror sgi ikke jeg tør give mig i kaste med det.
[/QUOTE]

Prøv det :wink: Det skjuler ikke grå hår, men de fremstår som fine reflekser og giver et rigtig godt spil i håret :slight_smile:

Er det ikke besværligt?

Tror jeg ikke - jeg fik det godt nok gjort hos frisør i sin tid, men processen virkede ikke anderledes end når jeg fik farvet “almindeligt”.

Ha ha ha - jeg kom lige til at tænke på dengang jeg fik et “flip” og farvede mit hår rødt (Granatæble tror jeg farven hed)
Jeg lignede ved Gud Jytte Abildstrøm på en dårlig dag :klapper:

Okay tænkte jeg så, jeg smutter da lige en tur forbi frisøren, og får hende til at fjerne farven igen. Det kunne så bare ikke lade sig gøre, fordi det var en skyllefarve. En permanent farve kan trækkes af håret igen, men ikke en skyllefarve.

Godt så :tihi: Endnu en tur i det lokale supermarked, en brunlig hårfarve blev købt, og håret blev farvet igen. Efter et godt stykke tid, fik jeg lavet lyse striber i mit hår, og langsomt kom jeg tilbage til min normale hårfarve.

nej - eller jo… hvis du vælger den smukkeste løsning og blander en RIGTIG rød med 5-10 gram sort og lader det sidde med æggeblommer i 24 timer… det bliver enestående smukt

men den nemme og hurtige tager ikke længere end 1 times tid :slight_smile:

Hm, det er jo fristende at afprøve henna :gruble:
Måske i min ferie i uge 11 :gruble:

Rød :gruble:
Mahogni :gruble:
Kobber :gruble:
Brun :gruble:

Beslutninger, beslutninger, beslutninger!

[QUOTE=PiaR;792699]Hm, det er jo fristende at afprøve henna :gruble:
Måske i min ferie i uge 11 :gruble:

Rød :gruble:
Mahogni :gruble:
Kobber :gruble:
Brun :gruble:

Beslutninger, beslutninger, beslutninger![/QUOTE]

brun med kobber - ikke rød… som jeg husker din hudfarve vil det nok blive lidt funky…

det her er rød med kobber…

og det her er RIGTIG rød… som du vil få med din lyse hårfarve og rigtig henna (den RIGTIG røde af dem)

det er nok lige en tand for skrigende … så hellere lidt mere dæmpet og en brunere jordfarve hvis du spørger mig (kan også fåes i henna)

Jeg er ikke lyshåret.
Det er rødbrunt med en smule gråt :lol:

Hehe nej det er godt nok billigt. Men skal lige tilføje at I rumænien har de også billig hårfarve :tihi: hvis man lige sådan tilfældigvis skal den vej på… fra 20 danske kroner og op efter :tihi:

Men så er Sverige nok mere sandsynligt :smiley:

Og billigere at rejse til ikke mindst :wink:

Lige pt. er jeg korthåret og har besluttet at min frisør får lov at farve, når jeg alligevel bliver klippet.
Men ellers har jeg brugt denne her net-shop til farveindkøb:

Et tip til henna-farvning, hvis man bruger det pulver, man selv skal røre sammen til ‘‘grød’’ … brug kaffe, det tager den skarpeste røde tone … medmindre selvfølgelig, at det er den man er ude efter :tihi:

Jeg vil også klart anbefale henna.
Jeg har farvet mit hår med henna siden maj sidste år. Som Mette skriver “fader” det ud af håret, så jeg kan lade min udgroning vokse ganske pænt til, før jeg synes det kræver en farvning.
Jeg foretrækker at bruge ren naturhenna - det du køber i helsebutikkerne som kommer i forskellige nuancer af rød, er tilsat kemi. Og så er det også bare sjovere, at blande sin helt egen henna.
Jeg koger rødvin op med lidt nescafe - både garvesyren i vinen og koffein er med til at gøre hennaen mørkere, blander pulver i, smækker det i håret og sover med det natten over.
Konsistensen af henna-blandingen er ret mudret: det er min erfaring at de kemiske er sværere at arbejde med i håret og “drysser” af i små klumper (som størknet mudder) … Naturhenna er gerne finere og grisser mindre.
Men henna fra butikkerne er et fint sted at starte! Hvis man bliver bidt af det kan man begynde at lave sin egen heksebryg. :slight_smile:

  • God fornøjelse! … Håber vi får lov at se resultatet. :smiley:

Det kan jeg huske mit blev blandet med - jeg syntes, det var meget alternativt :tihi::tihi::tihi: