HASTER - nyresyg kat

Hej :slight_smile:
Jeg er ikke meget for at søge råd online, men desværre finder jeg ikke at det info, jeg får fra dyrlægen, er tilstrækkelig.

Sagen er den at jeg har en nyresyg kat der skal have fjernet en del tænder. Der er blevet taget en del blodprøver, urinprøve og blodtryk under bedøvelse, men tallene er meget skiftende og passer ikke med kattens symptomer/trivsel. Det er derfor meget svært at beslutte om han skal have ordnet tænderne eller ej - eller have lov at have fred.

I forhold til symptomer er den eneste symptom at han drikker mere end normalt, men det er ikke ekstremt. Han er ellers aktiv og spiser med glæde - har endnu ikke éen eneste gang sagt nej til mad.
Han har drukket mere i noget tid - præcist hvor længe ved jeg ikke, for det først blev rigtig synligt i starten af året da jeg gik over på udelukkende vådfoder, og de andre katte stoppede med at drikke næsten fuldstændig.

I forhold til hans tests er det lidt svært, for jeg har bedt dyrlægen om at sende mig hans testsvar på mail så jeg netop kunne forhøre mig rundt omkring, men det kan jeg se de endnu ikke har gjort, så jeg har kun hvad jeg kan huske.

Han har fået taget blodprøver 3 gange. Første gang var kreatininen et sted mellem 250-300, anden gang 441 og 3 gang (sidste fredag) 332. SDMA blev taget i fredags og var på enten 32 eller 42. Protein i urinen var ifølge dyrlægen på en niveau hvor man holder øje, men ikke behandler. Hans protein i kroppen er fint, forfat kun en smule forhøjet. Blodtryk var i narkose normalt.

Jeg fik at vide da han fik renset tænder, at han nok ville være mere medtaget af narkosen end normalt, men han kom hjem og var helt normal - aldrig har jeg oplevet en kat være så frisk efter narkose. Alt hvor dyrlægen siger, at jeg nok skal regne med det og det, er lige omvendt. Han klarede også narkosen så godt at dyrlægen var overrasket. Han har det fint - ingen forværring i trivsel. Og med de skiftende prøvesvar er det svært at sige om han er i stadie 2, 3 eller 4, men hans symptomer svarer til stadig 2.

Desværre har dyrlægen så travlt, at hver gang der bliver taget prøver, er det en anden person end ham, der kender katten, der ringer og giver svar på prøven. De kigger på tallene og tænker, at det ser skidt ud, så jeg er to gange blevet rådet til at aflive ham af de dyrlæger, der aldrig har set ham og kun hurtigt kigger på tallene før de ringer med svar. Men dyrlægen der kender ham giver mig ret i at det virker til at han er stadie 2 (udfra symptomer) men af en eller anden grund har nogle svingende tal.

Han har været som han er og drukket i så lang tid, jeg kan huske, så jeg ser ingen grund til at tro, at det er hurtigt udviklende. Alt hvad jeg kan læse om nyresyge katte siger at det ikke er til at vide, hvor hurtigt, det udvikles - jeg har læst historier om nogen, der lever i 10 år, 5 år, 2 år, 2 måneder… Det er svært at træffe en beslutning om at aflive en kat, der virker til at have det fint og lige så godt kunne leve 2-5 år uden tandsmerter som han kunne være væk om 6 måneder. Det er ikke til at vide jo.

Jeg tænker at det, jeg søger, er erfaring fra andre med nyresyge katte, der kan fortælle lidt om hvilke tal og symptomer deres katte havde, så det måpske bliver nemmere at forstå, hvilket stadie han reelt er i.

Mange tak på forhånd. :slight_smile:

2 Synes om

Velkommen til, jeg har desværre ingen viden omkring dette, så håber nogen af de andre kommer på banen.

Jeg kan primært bidrage med erfaring med dyrlæger. Og nedenstående er altså under lavmålet. Jeg ville finde en anden dyrlæge.

Bortset fra at ting tager tid, især i en ferieperiode, så er Dyrlægeforeningns etiske kodeks meget klar på dette punkt:

Det anses for god etik:

• At udlevere epikrise, røntgenbilleder, scanningsbilleder mv. til dyrets registrerede ejer, når man i konkrete tilfælde anmodes herom.

https://www.ddd.dk/om-ddd/vedtaegter-og-regler/etisk-kodeks/

3 Synes om

Ja, det er svært med dyrlæger. Jeg er lige skiftet til denne efter at sidste dyrlæge lavede uacceptable fejl, og før det skiftede jeg fordi en anden dyrlæge var næsten dobbelt så dyr med mange ting som andre. Det er bare ikke nemt. :frowning:

1 Synes om

Min kat havde dårlige nyrer. Jeg mistede hende i juni. Hun blev 18 år og levede et dejligt liv i 12 år med nedsat nyrefunktion - til trods for at den dyrlæge, som konstaterede hendes nyresvigt (hun drak meget og kastede voldsomt op), gav hende 1-2 uger at leve i og ville aflive hende på stedet!

Så mine bedste råd:

1. Afliv ham ikke!
  2. Find en anden dyrlæge!
  3. Fyr enhver dyrlæge, som kun ser på tallene uden at se på katten og bare anbefaler aflivning (har desværre mødt en del af slagsen - de er uprofessionelle og uetiske og burde ikke praktisere).
  4. Insistér på at få hans blodprøvesvar.

Min kats nyretal svingede også op og ned og til. Steg især ved urinvejsinfektioner. Hun var i stadie 3 de fleste år. Til sidst fik hun dårligt hjerte og fik vanddrivende og blodtrykssænkende medicin, som gjorde, at hendes nyretal steg fra ca. 208 til over 400 efter ½ år. Hun døde dog ikke pga. nyrerne, men af en blodprop.

Så: Din kat kan sagtens leve i mange år med nyresvigt! Hold en striks diæt (nyrediæt/vådkost). Tilsæt ekstra vand til/i maden. Vær meget opmærksom på medicin/vacciner, som kan skade nyrerne (læs altid indlægssedlerne - dyrlægerne gør det ikke altid!). Vær meget obs op urinvejsinfektioner, og få ham behandlet for dem.

Mht. til hans tænder: Ville det mon være muligt at behandle med laser (og undgå bedøvelse)…? Evt. i udlandet?

Alt muligt held og lykke til dig og missen!

5 Synes om

Nu har dyrlægen lige ringet og sagt, at de slet ikke vil ordne hans tænder. De har indtil nu sagt at det er mit valg, og så ringer de dagen før og siger at det er et no go.

Må jeg spørge hvad din kats kreatinin var gennem årene? Og SDMA, hvis du fik taget det? Min kats ligger nemlig mellem 300-400, så ikke nede omkring 200 som du skriver. Symtommæssigt er han kun i begyndelsen af sygdomsforløbet, men tallene siger stadie 3-4. De vil stadig ikke give mig svar på hvordan han kan have det så godt med de tal.

1 Synes om

Først og fremmest så synes jeg ikke dine dyrlæger lyder til at være ret gode. Personligt ville jeg kræve at komme ind til den dyrlæge der kender katten, eller også ville jeg finde et andet sted hvor de har tid til katten og kattens ejer. Hvis du oplyser hvor du bor er der muligvis flere herinde der kan rådgive ift. gode dyrlæger i dit nabolag.

Baseret på de værdier du fremlægger så lyder det som om han er i stadie 3 - det baserer jeg på de værdier som IRIS (International Renal Interest Society) opererer efter - de er eksperterne. Du kan prøve at tage et kig på dette link - som viser hvilke værdier de opererer efter. Men når det er sagt så varierer det altid når der er levende væsner involveret så det kan godt være at han i virkligheden ligger på grænsen mellem 2 og 3 som din dyrlæge også foreslår.

Ift. hans værdier: SDMA er en værdi som direkte retter sig mod det som man kalder filtrationsbarrieren i nyrerne, og SDMA påvirkes ikke af andre faktorer som kreatinin gør. Kreatinin kan variere meget pga diverse faktorer som ikke har noget med nyren at gøre, og hvis man skal kunne regne med kreatininværdien bør den tages på en fastende og velhydreret kat. Fordi der er flere faktorer der kan påvirke kreatinin indholdet skal man være lidt obs ift. fortolkning af kreatinin.

Mht. hans blodtryk, så er min personlige holdning at et blodtryk under anæstesi ikke kan bruges til at vurdere om blodtrykket er normalt/for højt ift. om han har CKD. Hans blodtryk vil være påvirket af anæstesien, så det synes jeg faktisk er noget makværk. Han blodtryk bør måles i vågen, ikke-stresset tilstand med dig ved hans side hos dyrlægen, gerne i et stille rum hvor I har siddet stille og roligt lidt tid inden målingen foretages - så er det til at regne med ift. om det er for højt.

Hvis ikke han allerede er sat på nyrekost med et lavt phosphat indhold så bør du gøre det. Alternativt at han får alm. mad men tilsat phosphatbindere så madens indhold af phosphat er lav. Det er noget af det vigtigste ift. at bremse progression af CKD - at phosphat indholdet ikke er for højt. Til gengæld er problemet med meget nyrekost at protein-indholdet ofte er meget lavt, også for lavt efter min mening. Der er lavet flere undersøgelser som ikke har kunnet påvise en sammenhæng mellem for højt protein og dårlige nyrer - det er phosphat der er synderen.

Jeg har selv en birmadreng på nu ca 12-13 år som har været diagnosticeret med CKD siden vinteren 2014. Han blev opdaget i stadie 2 fordi han begyndte at drikke meget. I dag er han på grænsen mellem stadie 2 og 3. I starten blev han kørt over på nyrekost med lavt fosfat indhold, med vådmad kan jeg nogengange få ham til at spise nyrevådmaden, nogen gange ikke. Så ofte får han den helt alm. vådmad som resten af flokken også får. Han nægter desværre at spise sin vådmad med phosphatbinder på så her har jeg været nødt til at lave et kompromis der hedder at jeg vil gerne have ham til at spise så meget vådmad som muligt også bliver det den han gider og spise på dagen. Tilgengæld spiser han kun nyretørkost.

Jeg har ikke prøvet at have ham i narkose efter han er diagnosticeret, så der er jeg på glatis ift. at råde dig. Uanset hvad så er det altid en risiko at man skal i narkose uanset om man har dårlige nyrer eller ej. Det vigtigste er at den narkose bliver så kortvarig som muligt. Ift. hans tænder ville jeg konsulterer Jens Ruhnau som er EKSPERTEN på Sjælland når det kommer til tænder. Han er knalddygtig og arbejder kun med tænder - alt andet lige har han nok haft en kat eller to under sine hænder som også har haft dårlige nyrer. Hvis du er i det jyske eller på Fyn er der muligvis andre herinde der kan fortælle hvem i det jyske der kommer på niveau med Ruhnau når det gælder tænder.

Han kan sagtens leve mange år endnu hvis I får styr på de værdier og får givet ham noget kost som spiller sammen med dårlige nyrer.

Ift. at få mere viden om det at have en nyresyg kat så vil jeg gerne anbefale denne side: “Tanyas comprehensive guide to feline chronic kidney disease”. Den er skrevet så de fleste lægmænd godt kan følge med. Ellers er der også IRIS siderne, men det er hardcore videnskabeligt fagengelsk som kan være ret svært at forstå medmindre man har en biologisk/medicinsk uddannelsesmæssig baggrund.

@Eva_K har du ikke lyst til at bidrage med dine erfaringer omkring nyrekatte, normal mad og fosfatbindere?

3 Synes om

Tak for svar. :slight_smile:

Jeg har læst rigtig meget om det og har styr på kosten - han får råkost med fosfatbinder. Det spiser han med stor glæde og holder en flot vægt. Det er svært at få ham til at drikke ekstra med foderet - prøver at tilsætte alt muligt lækkert til vandet, men det virker ikke altid.

Men det er også alt det her læsen, der gør mig forvirret. Jeg læser hovedsaligt på engelsk og det, der bliver sagt, er den vigtigste ting, er at give dem ekstra vand via nakken. Det nævnes som det absolut vigtigste alle steder, og der er videoer af dyrlæger der viser hvordan, man gør. Men her i Danmark siger dyrlægerne at det ikke har nogen effekt og gør ondt på katten. Det er noget forvirrende, jeg ved aldrig hvem, jeg skal tro på.

Samtidig læser jeg også at der er faktorer, der kan spille ind både på kreatinin og SDMA. Bla. at højt blodtryk kan give højt og svingende kreatinin, og jeg hælder selv lidt mod at det kan være en del af forklaringen. Ifht. SDMA har jeg fundet artikler der mener, at det er meget upræcist. Det er bare ikke nemt.

Så det jeg selv tænker er at jeg ved, at tallene kan være påvirkede af forskellige ting, men symptomerne kan ikke snyde. Han kan ikke være i sent stadie 3 eller 4 og have det så godt, som han har det. Ingen opkast, ingen lav appetit. Masser af energi og ædelyst. Det hænder ikke sammen. Det giver heller ikke mening for mig atd et kan være noget hurtigtudviklende, for så tænker jeg også, at hvis hans helbred ændrede sig hurtigt, så ville der være symptomer.

Men dyrlægen mener altså at han er så dårlig, at narkosen vil kunne skade hans nyrer for meget. Jeg spurgte om ikke, det kan gøres af flere omgange, da det er den længerevarende narkose, der er problemet, men det vil de ikke forklare mig og nægter blankt, at hans tænder kan ordnes ved dem.

1 Synes om

Jeg bor ved 6900 Skjern.

Først og fremmest: Skift dyrlæge!

Min kats kreatinin var først over 400 (hun havde også nyrebetændelse) og faldt efter nogle måneder på striks nyrediæt + ekstra vand til godt 120, så vidt jeg husker, og steg meget langsomt derefter (med stigninger/fald i perioder). Hun fik vist ikke målt SDMA.

Nogle råd: Få taget nye nyretal. Jeg ville også overveje en holistisk dyrlæge (evt. homøopati). Der skulle være nogle dygtige holistiske dyrlæger i Dianalund, Stege/Møn og Fredensborg (+Artemis i Hellerup(?)). Måske Biovita.dk kan hjælpe med at finde en dyrlæge, som bruger homøopati (vær sikker på, at dyrlægen har mange års erfaring med homøopati). Selv brugte jeg nogle rigtig dygtige holistiske dyrlæger på Smith Ridge Veterinary Center i New York, som integrerer det bedste fra konventionel og alternativ medicin (altid evidensbaseret). Det kræver bare, at du kan sende missens blodprøvesvar til dem. De har hjulpet min kat mere end nogen her i landet. Forhåbentlig kan nogle af disse muligheder stabilisere/sænke din kats nyretal (så han måske kan få ordet tænder).

Lad være med at hænge dig i, hvilket stadie han er i. Det er selvfølgelig vigtigt i forhold til, om han kan tåle bedøvelse etc. Men mht. til aflivning, så se altid på, hvordan han har det - ikke på tallene. Ingen ved, om han får det rigtig skidt om en uge, en måned, et år eller 10. Og husk, at det kan gå op og ned i perioder. Op med modet, gå ikke i panik (det kan missen mærke og bliver stresset!), find en ny dyrlæge.

Håber, det kan hjælpe.

Hvis ikke du har biologisk baggrundsviden så kan det altså også nogen gange være mere skadeligt end gavnligt at læse sådanne ting. Baseret på det du skriver om din kat, så spiser og drikker han ganske fint - ergo så har han ikke behov for at blive hydreret. Hvis katten skal have væske via drop er det 100% det bedste at gøre det direkte i en åre. Det kan også gøres subkutant, altså i nakken, men du skal vide hvad du gør og du skal have mod på at arbejde med en kat der kan blive genstridigt for det vil trykke og presse når du ligger større mængder væske ind under huden. Det er ikke min erfaring at dyrlægerne herhjemme er vanvittig gode til den del af det. Min mentor havde en nyrekat som hun selv hydrerede med subkutan væske når det var nødvendigt - hun måtte lære dyrlægen op i hvordan hun gjorde det. Så det kan lade sig gøre, men jeg synes på ingen måde det lyder som om din kat er der.

Mht. ekstra væske, så kan du prøve og købe oralade rettet mod nyrerne og tilsætte noget af det til hans mad. Har du prøvet med en vandfontæne om det kan få ham til at drikke mere?

Kreatinin påvirkes af følgende faktorer

• muskelmassen fordi kreatinin er et omsætningsprodukt fra den normale nedbrydning af muskler der foregår hele tiden.
  • du skal have flere på hinanden følgende målinger af kreatinin, som er taget under de samme betingelser ellers kan du ikke regne med den fordi den netop kan påvirkes af så mange ting.
  • kreatinin er en filtrations markør, så hvis kattens nyresygdom sidder i den del af nyreanatomien der kommer efter filtrationsbarrieren, ja så vil kreatinin ikke kunne bruges som markør. Det samme gør sig gældende for SDMA.
  • det er ikke helt ligemeget hvilken målemetode man bruger til at måle kreatinin med, men i og med det er det samme dyrlægehus der har målt fra gang til gang må man antage de har brugt den samme metode
  • kreatinin målingen bør ikke stå alene, den bør ses i samspil med SDMA målingen, indholdet af protein i urinen, forholdet mellem protein i urinen og kreatinin og hvordan kattens blodtryk er.

Jeg har læst de artikler som antyder at SDMA ikke kan bruges som diagnostic markør. Personlig holdning til det er at der endnu er for lidt viden omkring det og under alle omstændigheder er SDMA en bedre markør end kreatinin til diagnose af tidlig nyresygdom sammenlignet med kreatinin.

Det kan sagtens snyde, kattene crasher først når de har mistet virkeligt meget funktion af nyrerne. Når de crasher, crasher de til gengæld også hårdt. Baseret på det du skriver om kattens værdier og hans opførsel i det daglige tror jeg mest på at din kat er et sted i stadie 3 - jeg vil ikke udtale mig om hvor i stadie 3 han er - og det er set med mine biomedicinske øjne (er uddannet biomediciner) kombineret med de erfaringer jeg har draget af egen kat med nyresygdom

[quote=“sml, post:8, topic:239447”]
Men dyrlægen mener altså at han er så dårlig, at narkosen vil kunne skade hans nyrer for meget. Jeg spurgte om ikke, det kan gøres af flere omgange, da det er den længerevarende narkose, der er problemet [/quote].

Det er både noget lort at lægge dem i narkose for lang tid, men mindre perioder med narkose over flere gange er også noget møg. Hvilken en af dem der er den bedste for den individueller kat finder du desværre først ud af i situationen. Jeg er på ingen måde imponeret af dine dyrlæger.

Jeg synes du skal prøve at ringe til Jens Ruhnaus klinik, start evt. med at sige du gerne vil betale for en tlf.konsultation.

1. forklar ham hvad din dyrlæge har sagt katten skal have lavet ved sine tænder
  2. Forklar ham hvad kattens værdier har været ift. nyreværdier
  3. forklar hvordan du har oplevet hans reaktion på seneste narkose
  4. fortæl ham at din dyrlæge har aflyst og hvorfor
  5. spørg ham hvad hans mening er om hvorvidt din kat kan få ordnet tænder eller ej, og forklar samtidig at du selvfølgelig er klar over at det er med forbehold i og med at han ikke har set katten.

Det kan være han kan anbefale dig en dygtig tanddyrlæge i det jyske - igen lad være med at hænge din nuværende dyrlæge ud med navn. Du kommer til at virke useriøs hvis du gør det overfor ham.

Nogen gange kan dårlig tandstatus og dårligdomme i resten af kroppen godt hænge sammen - så jeg synes helt klart at din kat skal have ordnet sine tænder, og jeg tror 100% det kan lade sig gøre. Du skal i hvert fald ikke aflive ham, han lyder på ingen måde til at være i nærheden af det!

… og hvis det var min dyrlæge der opførte sig som beskrevet, ja så blev de skiftet ud.

3 Synes om

EDIT - indlæg slettet, for ingen skal få noget galt i halsen!

2 Synes om

Tak igen - det virker til, at vi har læst mange af de samme ting. Men ja, det er sværere for mig at hitte ud af det hele, for jeg har ingen uddannelse på området. Derfor ville jeg virkelig ønske, dyrlægen var bedre til at rådgive.

Jeg har også læst flere steder at der er et stærkt link mellem tandproblemer og nyresygdomme, sp jeg vil jo gerle have tænderne ordnet hurtigst muligt. Jeg nævnte det overfor dyrlægen, som sagde at de mener ikke, der er et link mellem tndproblemer og dårlige nyrer. Så utroligt forvirrende hele tiden.

Jeg ville ikke hænge nogen ud med navn, men der blev spurgt til hvor jeg bor, og så tænkte jeg, at jeg ligeså godt kunne nævne de dyrlæger, jeg har været ved, så jeg ikke får dem foreslået. :slight_smile: Uanset hvilken oplevelse, jeg selv har, så er der jo andre, der har gode oplevelser. Sådan tror jeg altid, det er.

1 Synes om

Efter at han var i narkose første gang, var dyrlægen overrasket over hvor gidt, han klarede det, og jeg fik at vide, at han sagtens kan klare at få ordnet tænderne og at det er mit eget valg. I dag lyder det så at det vil de ikke. Det er svært at forstå og stole på, når man får forskellige ting at vide.

1 Synes om

Jeg fik min kat til at drikke mere ved at hælde vand ved siden af maden (på samme tallerken) og mose vådfoderet, så det blev som leverpostej. Så var det sværere at undgå vandet. Hun var rigtig sur i starten. Måtte begynde med nogle få dråber vand og fik langsomt øget mængden til ca. 1 millimeter vand på hele tallerkenen (sidetallerken). Hun ville kun drikke kildevand. Gav hende en lille portion hver 1-1½ time fra tidlig morgen til sen aften og de sidste 2½ år også om natten.

1 Synes om

Fik hun foder hver 1-1½ time, eller bare vand? Jeg foderer 4 gange om dagen, men tænker jeg kan prøve at give ham mindre protioner oftere og blive ved at prøve at blande vand i. Han har altid været kræsen med teksturer, altså vil han fx spise et foder med glæde, men hvis jeg blender det (har jeg forsøgt pga. tænderne) så nægter han at spise, selvom det er præcist det samme foder. Tror også det er derfor, han ikke vil have vand i. Mærkelig kat. :sweat_smile: Bliver ved at prøve. :crossed_fingers:

1 Synes om

Åh, og forresten, hvis du tænker, han er i stadie 3 og samtidig mener, at der stadig er mulighed for, at han kan leve år endnu (ved godt at ingen ved hvordan et udvikles) hvilke erfaringer har du med det? Udfra alt hvad jeg har fået at vide, har jeg fået den fornemmelse, at i stadie 2 kan det håndteres, men stadig 3 lakker det mod enden. Det er måske forkert forstået?

1 Synes om

@Susanne, med al respekt for din viden både på det faglige område og kendskab til dyrlæger i det jyske, og jeg ved den er kæmpestor og jeg har den dybeste respekt for den, så synes jeg det forløb der bliver beskrevet her er under al kritik. Så kan det godt være de er dygtige, men jeg synes ikke det skinner igennem i det beskrevne forløb - det synes jeg virkelig ikke.

2 Synes om

Nu har jeg lige snakket med dem igen. Er du gal, hvor er jeg frustreret og ked af det! Det har ikke noget med sygdomsforløbet at gøre, men jeg har brug for at lukke luft ud - synes ikke at det er at “hænge dem ud”, det er jo blot at sige, hvad man har oplevet.

Før to af mine katte (den nyresyge og en anden) fik renset tænder og taget røntgen, vidste jeg allerede, at de ville få brug for ekstra tandpleje. Så idet at der er lang ventetid (en måned+) på tandtider, ringede jeg i forvejen for at sikre mig en tid. Jeg fik at vide, at der blev sat en hel dag af til mig (tiden i morgen) så der var god tid uanset hvad, de skulle have lavet. Efter røntgen bliver jeg ringet op og spurgt, om jeg har bestilt tid til tandbehandling, og jeg forklarer, at der er sat en hel dag af. Ingen problemer. Derfra går der 3 uger uden at jeg hører noget, og i sidste uge skulle 2 andre katte have renset tænder og taget røntgen, og jeg ringede i den forbindelse og spurgte, om jeg kunne tage den nyresyge med til endnu en blodprøve og væskebehandling. Først der ligger de mærke til, at der slet ikke er tid til begge katte på samme dag, hvilket betyder at den anden kat så skulle vente yderligere 1 måned+ med tandsmerter. Der var ingen “vi er kede af at vi lavede en fejl”, tværtimod lød det næsten som om, jeg blev irettesat som om, jeg havde lavet en fejl. De sagde, det er stik imod deres prodecure at give en tid før røntgen er taget. Fair nok, men det skulle de så have fortalt mig i stedet forat gøre det jo… Jeg skulle så tage stilling til hvem af dem, jeg ville have ordnet i morgen, og det har jeg brugt hele ugen på at tænke over. Først i dag får jeg så at vide, at de ikke vil operere den nyresyge, og ikke nok med det, så ringede jeg lige nu for at sikre, at jeg så tager den anden med i morgen, men de har bare givet tiden til en anden i stedet for at lade mig tage en anden kat med, der skulle have lavet samme procedure.

Dygtige dyrlæger eller ej, de har virkelige ikke styr på det praktiske. Tror at problemet er, at de har alt for travlt og derfor ikke har god tid til at rådgive den enkle, og for mange tider at holde styr på. Jeg er så ked af det og ved slet ikke, hvad jeg skal gøre.

1 Synes om

Tjek. Jeg hopper ud af tråden igen :slight_smile:
VH
Susanne