Havens fugle

Den er nu sød, forældrene not so much :grin:

5 Synes om

Lille Fluf i regnvejr, den er vidst ikke nogenlunde læ bag muren

3 Synes om

Her til morgen er Lille Fluf er eller dens forældre ikke at se nogen steder.

Min overbo siger der er en mand der ligner han leder efter dem, så måske Lille Fluf er løbet væk fra hvor jeg bor, eller blevet taget af nogen/noget

1 Synes om

Hvad er det nøjagtig appen hedder? :slightly_smiling_face:

Merlin Bird ID

1 Synes om

Vi har dagligt morgen og aften, besøg af spætten, men den skidderik vil, så absolut ikke sidde stille imens jeg får taget billeder :venter: står jeg uden kamera sidder den nærmeste til parade :venter:

Med venlig hilsen

3 Synes om

Sidste torsdag aften, kunne ikke zoom længere ind, med det jeg tog billeder med, i burde kunne gøre billedet større


18 svaler der er kun 1 af dem der lige løfter vingerne

Samme billede bare knap så tydeligt, men der sidder alle 18 pænt

Med venlig hilsen

6 Synes om

Minder mig om sangen om de 18 svaner :smiley:

1 Synes om

Den har jeg aldrig hørt om :thinking: :slightly_smiling_face:


Nå kunne se jeg ikke fik billed nummer 2 med , kommer her

Og de her så jeg her til aften, ja det er naturens gang, men ved svaler røre det mig på en måde, er vild med svaler syndes de er så fascinerende

Med venlig hilsen

4 Synes om

Du kan læse teksten her, og vidst også hører melodien

3 Synes om

Tak for drt @MorTilKatja :smil:

Med venlig hilsen

1 Synes om

Jeg ønskede mig det lille foderbræt til vinduet af min far… Han er så sød at han købte et plus den store “luxus” model :heart:

(Han købte også det store til sig selv, og hans undulat nyder at kigge på de vilde pippere)

Jeg har lige sat dem op her til aften og hældt vildtfugle-foder i dem, jeg glæder mig til de bliver opdaget og håber ikke misserne jagter fuglene alt for meget :smiley:

Simba har allerede været henne og se om der var kommet nogen fugle :stuck_out_tongue:

7 Synes om

Så er der købt en natugle kasse - håber nogle flytter ind :heart:
Hører dem tidligt på året kalde så de er i området.

Nogle som har haft held med ugler?

God hjemmeside her hvis andre er interesseret i ugler:

Foto fra der hvor jeg har købt kasse:

9 Synes om

…og ugle kasse skal 6-8 m op i træ så godt at min fantastiske havehjælp har certificering i at klatre i træer :smiley:

3 Synes om

Ikke i kasser, men vi har i flere om gange haft ugler i laden, og hører/ser dem jævnligt i nede i “skoven” - virkelig fascinerende, når sådan en fuldstændig lydløs skygge flyver forbi. :owl: :heart:

En af vores fasanhøner - Hr. Kok har forsørget ikke mindre end 4 koner i år - præsenterede i dag næste generation… :baby_chick: :baby_chick: :baby_chick:
Ville ikke gå tættere på, så billedet er ikke voldsomt imponerende, men man kan da se 4 af de i alt 8 kyllinger:

5 Synes om

Ikke i kasser men om vinteren holde de jævnligt til i den hal lade vi har. Ikke i tvivl om i år har der været unger, det har vi også før regnet med, med den mængde "gylp"der har været, men har set ugle rede i år, høre jævnligt ugler

Med venlig hilsen

3 Synes om

Der hvor jeg boede før, havde genboen ugler i deres gamle lade. Men under en efterårsstorm røg taget af og da de lagde et nyt på var der ikke længere adgang for uglerne. Jeg fik ham overtalt til at sætte uglekasser op i stedet og det gjorde at uglerne blev :thumbup:

5 Synes om

Min sidste nye ven… :bird:

11 Synes om

Er den faldet ud af reden?

Ikke som sådan faldet - men 2. hold svale-kuld er ved at være flyve-færdige pt., nogle er så mere grydeklare end andre, når de forlader moderskibet, så man skal lige se hvor man træder, når man bevæger sig rundt i stalden… :wink:
Og den her sad lige i gangarealet, da jeg skulle ind med en hest i går, så valgte at flytte den til en lidt mere sikker lokation - den ville så bare ikke slippe min finger igen. :hoho:

5 Synes om