Den ser heller ikke ret bange ud - men de er vel også vant til, at I er ganske tæt på.
Jeps, ungerne er stort set håndtamme - og det er ret tydeligt, hvilke af årets hold der er gengangere, når de rykker ind om foråret, de er fra starten helt cool med os, mens andre brokker sig kraftigt over vores tilstedeværelse i starten.
Manse brokker alle sig dog altid over, gengangere såvel som nytilkomne…
Den “dumme” spætte
I aftes jeg kravlede ud 2 meter fra træet og rykkede ukrudt op, hoppe spætten op og ned af træet og sat fin, gik ind efter tablet og væk var den, 10 sekunder efter jeg satte mig på knæ var den der igen
Og hvem tro i har lavet samme nummer igen i aften
Med venlig hilsen
Jeg glemte helt at fortælle at tidligere idag fik jeg et chok, og kunne bare se noget sort/hvidt falde ned…
Jeg gik hen og kiggede og så der var en husskade der gik rundt nede på jorden.
Ovre på taget stod endnu en…
Så mit fuglebræt er opdaget, nu skal den bare finde ud af at lande ordenligt på det
Tro du ikke hurtigt de lære det
Jo de er jo heldigvis nogle kloge fugle
Idag opdagede Aslan en due, der sad på jorden under foderhuset.
Den sad og kiggede op, så jeg håber snart de små fugle også opdager der er mad
Endelig var der en lille fugl forbi mit foderhus i vinduet… Enten en blåmejse eller musvit, jeg nåede hverken billede eller at se ordenlig efter
Håber maden smager og den sladre til dens venner
Jeg bruger det lille foderhus til at have et lille kamera indenfor
Det filmer over imod muren, så jeg håber det kun er fugle jeg filmer
Mit kameras app vil ikke lade mig hente billede og videoer ned på min mobil, men fik et billede, som jeg har taget et screenshot af, af musvitten.
Sikke en dejligt billed