Hej har ikke tid til det her

Hey
På baggrund af en anden tråd… Jeg har fået 2 skønne mails…
Da jeg desværre ikke kan tilkendegive mine holdninger, i den anden tråd. Da jeg desværre har været på arbejde.
Så må jeg desværre lave en ny tråd og håbe at jeg formår at holde mig inden for retnings linjerne.

Men, men hvordan kan det være at jeg ikke må tilkendegive mine meninger, når en tråd synlighandler om MINE KILLINGER, og MINE killinge købere.

I andre må tilsyneladende give udtryk, for jeres fustrationer mht. at være udenfor.
Men ak, jeg kom desværre forsent, hjem fra arbejde. Så øv Pia, du kan bare læse.
Og så ønske Hanne tillykke med hende, kommende killing.
ER DET FAIR?
I laver drama over i føler jer uden for, men jeg skal finde mig i at se billeder af MINE killinger, og SE MINE KIllingers navn nævnt…
Men må ikke skrive et indlæg om MINE furstrationer.
HMMMM, specielt.-muhaha-muhaha
Så skal vi pille navle sammen.
Eller skal jeg bare finde mig, i at jeg desværre nogen gange kommer forsent, pg. arbejde.
Eller har i nogen bud.
Hilsen en meget fustreret KONE, med Engle KIllinger-engel-engel

Med fare for at også denne gang blive sat i bås som MCO opdrætter Klike o.s.v -mai

Den anden tråd handlede ikke om Hanne’s glæde:( nej den handlede om nogle sure opdtød og manglende interesse for at læse Hannes indlæg ordentligt og så drejede tråden sig over på tøsefornærmede 5 år Grøn stue.

Jeg er hamrende vred over den reaktion et glad og fro indlæg, som vi så ofte laver om " uha gæt og jeg siger ikke noget men hold da op hvor jeg glæder mig " kan resultere i -mai
og jeg skriver som Karen P og ikke admin. Og jeg skifter ikke over til andre racer bare fordi nogen herinde ikke kan acceptere at MCO folket er mere aktive and andre. -tommelned

Sjovt nok, så har jeg aldrig tænkt på hvilke katte folk har, altså om det er den ene race eller den anden. Først da jeg blev gjort opmærksom på fenomenet tænkte jeg over det og fandt ud af at jeg faktisk er ligeglad med hvad race man har så længe det er en kat.

Men derfor var det nu sjov at lave tråden om hvilke racer der er representeret på kattegale alligevel.

Jeg syntes vi skal nyde hinandens misser uanset race. De er nemlig dejlige alle sammen.

der må jeg tilstå at jeg også blev DYBT forbavset… og meget skuffet…

jeg forstår for såvidt godt Pia som opdrætter - surt opstød i den anden tråd?? helt sikkert!!! men for pokker… det er hendes killinger indtil den dag de forlader hendes hus og er betalt…

MEN - det gør de sgu ikke som 10 uger gamle og hun kan jo tabe en mursten i hovedet på katten så den falder død om… og så er der ikke noget killingekøb…

Derfor er det da kun på sin plads at man lige venter med at fortælle hvem katten og hvem opdrætteren er… og det SKAL pine død være ok at man tillader sig at lave lidt sjov med det samtidig… ellers er skoene FOR små…

og det er IKKE særlig fikst at man bruger over 100 indlæg i en tråd på at være tøsefornærmet over at man ikke lige præcis var den der vidste alt og går mere op i det end i killingekøbet og købers lykke… (ingen har dog skrevet 100 indlæg)

De af jer der sælger katte/opdrætter katte og som kan sætte jer ind i den problemstilling… det er IKKE jer… det er alle jer der kun ser på den vinkel der hedder “mig mig mig - jeg skal vide det hele”

Pia kalder det navlebeskuende - jeg vælger at kaldet det selvoptaget… for det synes jeg det er… og jeg FATTER ikke at man ikke bare kan glæde sig på andres vegne uden at skulle sætte sig selv ind i en offer-roller “hvor er det synd for mig at jeg ikke ved alting”

Jeg vælger at bruge ordet småligt… men man kan jo kalde det hvad man vil…

og NEJ - der er ikke nogen favorisering fra admins side overfor MCOejere i almindelighed og MCOoprættere i særdeleshed… (henvendt til de af jer der syntes at det pludselig var sjovt at hive frem) … de af jer der ser efter vil bemærke at admins har været inde og give Pia mundkurv på i den anden tråd fordi den ikke handlede om emnet til trods for sød henstilling (og i øvrigt var mindre end stueren -muhaha)… alle ved hun er min private opdrætter, Kefirs kommende opdrætter og samarbejder med Karen - men det betyder ikke at vi ikke kan skille kattegale og livet uden for ad… og det betyder ISÆR ikke særlige privilegier på kattegale… og vi er jo allesammen ligegode venner alligevel…

og fordi vi (3 admins) tilfældigvis har MCOer gør at den beskyldning rammer privat såvel som professionelt hvorfor vi også tilkendegiver vores private holdninger i tråden her…

MEEEEEEEEEEN Bottom line - jeg forstår ikke den der “hvor er det synd for mig” mentalitet… og jeg finder den i den grad smålig når den bliver bragt til torvs på en måde der ødelægger noget glædeligt for andre…

Og til dig Pia - jeg ved godt dine korrekturlæsere er løbet hjemmefra :slight_smile: men der findes en funktion i det her forum der forhindrer utilstedeligt sprogbrug :D:D - det kan godt være vi slår den til snart :stuck_out_tongue:

og som svar på din forespørgsel ?? svaret er “laptop” - kan medbringes overalt… “laptop” = transportabel kattegale :slight_smile: … aldrig mere for sent pga arbejde -LOL

Og hvor synes jeg det er nedladende at beslutte sig til på andres vejne at de synes der er for mange maine coon folk herinde, og det er derfor de reagerer. Og så at man tillader sig det som admin(selvom man hiver frem at man ikke har adminkasketten på), hvor man netop bør være neutral og ikke dømme andre.

For mig har det ikke en skid at gøre med klike, race osv. Så skulle jeg vist starte med at stemme mig selv ud, jeg har også maine coon.

[QUOTE=Karen P;49413]
Jeg er hamrende vred over den reaktion et glad og fro indlæg, som vi så ofte laver om " uha gæt og jeg siger ikke noget men hold da op hvor jeg glæder mig " kan resultere i -mai
og jeg skriver som Karen P og ikke admin. Og jeg skifter ikke over til andre racer bare fordi nogen herinde ikke kan acceptere at MCO folket er mere aktive and andre. -tommelned[/QUOTE]

Totalt enig.

Jeg er stadig lidt målløs over hvorfor lige den tråd blev set som indspist osv. Den typer tråd er en genre, som jeg har set lige så længe som jeg har bevæget mig på internetfora.

Og jeg holder faktisk af dem, også dem som jeg ikke selv kan deltage i. Jeg synes de er sjove og søde. Jeg elsker mysterier. :slight_smile:

Jeg forstår slet ikke hvorfor det betyder noget hvilken race man har? Det er da katte uanset racen? Det er vel det der er vigtigt. Forummet hedder vel ikke for ingenting kattegale og ikke burmesergale? :slight_smile:

Noget andet - så forstår jeg ikke halvdelen af hvad der bliver skrevet om? Hvilken tråd er det Pia ikke må skrive I? Og hvad er det med Pia’s killinger?

[QUOTE=Eva K;49428]Jeg forstår slet ikke hvorfor det betyder noget hvilken race man har? Det er da katte uanset racen? Det er vel det der er vigtigt. Forummet hedder vel ikke for ingenting kattegale og ikke burmesergale? :slight_smile:

Noget andet - så forstår jeg ikke halvdelen af hvad der bliver skrevet om? Hvilken tråd er det Pia ikke må skrive I? Og hvad er det med Pia’s killinger?[/QUOTE]

nej - hele tanken er at det er for alle i katteverdenen, uanset race OG uanset kastrater/kælekatte)/huskatte/opdræt

meeeeeen der er nogen der har blandet 2 ting sammen - det at der er mange MCOer (surprise når det er DKs størte race) og så det faktum at der er nogen ting hvor man ikke altid kan afsløre ALT med det samme…

og så har de kædet det sammen til “jeg er udenfor fordi jeg ikke er MCO” eller til “jeg er ikke med i kliken når jeg ikke må få alt at vide med det samme - i er tarvelige”

begge dele er ukorrekte fordi de hverken er uden for FORDI de ikke har MCO ELLER fordi de ike er med i en klike… men derimod fordi at killingekøb er en sensitiv affære FØR katten er købt…

så det er opdrætter der ufrivilligt landede i midten ganske forståeligt noget knotten over… og det er grundlaget for debatten :slight_smile:

ganske spændende…

[QUOTE=Eva K;49428]
Noget andet - så forstår jeg ikke halvdelen af hvad der bliver skrevet om? Hvilken tråd er det Pia ikke må skrive I? Og hvad er det med Pia’s killinger?[/QUOTE]

:slight_smile: Jeg så godt på onlinelisten at du ledte rundt. Det var i denne tråd at hele missæren udspillede sig. (Og det var ikke en opfordring til at fortsætte den, blot info). -shhhh

Hvordan kan det være at admin og også teknisk admin tillader sig at sidde at sige at det har noget med racerne at gøre, når alle der har forholdt sig kritisk til det netop har pointeret at det har det ikke?

Er det i orden at ledelsen af forummet indirekte på den måde beskylder visse brugere for at omgås sandheden lemfældigt?

En ting er at man kan være uenige, men på den måde at ligge folk ting i munden. Føj siger jeg bare. Og så ikke engang af menige bruger, men af ledelsen af forummet?

Sheer - Mange tak. Nu forstår jeg sagen lidt bedre.

Miss T - Tjaeh, jeg har da MCO og kan også indimellem kortvarigt føle mig lidt udenom når nogen kommer med en intern joke. Men har da endnu altid valgt at se det positive og forsøge at være med. Det er jo ikke fordi der er nogen, der ikke byder andre velkomne, det er bare fordi der er nogen der kender hinanden privat. Jeg refererer da også nogen gange til Tina (og Tine) om private ting vi har oplevet via udstillinger, så andre sikkert ikke er helt med.

Og mht killinger - jeg fortalte da heller ikke hvor min skønne Jako var fra før jeg og opdrætter havde aftalt det hele på plads.

[QUOTE=Helle;49439]Hvordan kan det være at admin og også teknisk admin tillader sig at sidde at sige at det har noget med racerne at gøre, når alle der har forholdt sig kritisk til det netop har pointeret at det har det ikke?

Er det i orden at ledelsen af forummet indirekte på den måde beskylder visse brugere for at omgås sandheden lemfældigt?

En ting er at man kan være uenige, men på den måde at ligge folk ting i munden. Føj siger jeg bare. Og så ikke engang af menige bruger, men af ledelsen af forummet?
[/QUOTE]

Det er altid svært at være både ledelse og bruger på samme tid - det er der ubetinget nok ingen der er i tvivl om… og ja - det er OK at du synes at vi som admins ikke må forholde os personligt i tråde… men det gør vi nu alligevel i det her tilfælde

det er ikke ret ofte vi gør det - af rent princip - men her har tøsefornærmelserne ramt både privat og professionelt så for en gangs skyld forholder det sig anderledes…

der er dog ingen (hverken admins eller andre) der på nogen måde har sagt at nogen har omgåedes sandheden lemfældigt da der hele tiden har været 2 ting i det…

der var dem der gjorde det til en kamp om racerne og dem som bare alment følte sig udenfor og ikke inde i “inderkredsen” (eller hvad det nu var for et ord de brugte)

Du Helle hørte ikke til i kampen om racerne - dit standpunkt var et andet (da du jo selv har MCO) - men ikke desto mindre var din kritik rettet mod hvad man kunne og ikke kunne tillade sig af hensyn til andre meget skarp… og du tilkendegav hvor meget du følte dig udenfor…

og det er DER vi (admins) for en gangs skyld reagerer personligt fordi vi faktisk alle var blandt dem du sendte under beskydning…

vi gør utrolig meget ud af at skille vores liv uden for kattegale ad… og arbejder kontinuerligt på at gøre det bedre… og snakker jævnligt om hvordan vi gør det endnu bedre…

men i dette tilfælde ja - der tager de private mennesker bladet fra munden… og at du (og sikkert også alle de 3-4 andre der følte sig udenfor) synes at det er forfærdeligt og embedsmisbrug og meget andet… det er ok… men tag ikke fejl af at det er en reaktion på ret så ubehagelige udsagn…

nok er vi admins og kører en meget meget åben ledelses-stil her på kattegale for at alle kan sige tingene så frit som det er muligt (hvorfor der kommer de her KÆMPE skænderier OGSÅ) - men vi har ikke malet et bulls-eye i panden man kan sigte efter når man føler for det…

[QUOTE=Eva K;49445]Sheer - Mange tak. Nu forstår jeg sagen lidt bedre.

Miss T - Tjaeh, jeg har da MCO og kan også indimellem kortvarigt føle mig lidt udenom når nogen kommer med en intern joke. Men har da endnu altid valgt at se det positive og forsøge at være med. [/QUOTE]

præcis - og det er der forskellen er… du evner at sætte dig ud over at du ikke ved alt, prøver at være med, og hygger dig alligvel…

og det er super fedt og en af de ting der gør at man frit kan joke, have det sjovt og hygge sammen - 500 km fra hinanden…

det er en skide fin egenskab :slight_smile: som desværre bare ikke var gennemgående i den anden tråd… :S

Hvem henvender du dig til her Regitze?

Hvis man ikke kan skrive til jer alle, at nu er jeg privat. helt ærligt hvor mange gider sidde her og ikke kunne sige hvad de gerne vil :?:?
Ja jeg er også sommetider med kasket på og så får i det at vide punktum.-kaisålæredet

kopi fra den anden tråd :

Hrmmm det er vist noget inforstående for dem med MCO :?

Jeg henvender mig til

dem der gik mere op i at de ikke vidste alt,
dem der mente at der var noget “indforstået” mellem MCOejerne, ’
dem der mente at det ikke var OK at lave en joke hvor alle kunne være 100% med,
dem der i farten vadede hen over Hanne som trådstarter og
dem som havde travlt med at føle sig forurettede over en detalje der i det store hele ikke har nogen konsekvens for ret meget andet end at det gjorde andre rigtig kede af det og tog glæden ud af en lykkelig begivenhed…

så jeg henvender mig rigtig bredt…

men selv om de var få i antal - så var de nok til at såre andre rigtig meget med deres måde at se sig selv først…

-engelHey Sine Gry
jeg forstår simpelhen ikke dit indlæg… du føle dig uden for… (i den anden tråd)
HMMMM, hvad tror du jeg føler, over at du tydelig presser og er ufin ved en af mine killinge købere.
Så skal vi måle uretfærdigheden og slippe emnet…
Eller skal vi lade den indre drama dronning slippe ud.
Du overskrider min grænser.
Hvad handler dette egentlig om? For jeg nægter at tro, at dette kan handle om Hanne og en killing. Så kom glad… og fortæl. Men lige nu knogler du rundt i mit jordbærbed.

At du og andre ydderligere kommentere at vores adm. hold ikke må have deres private holdninger står jeg af. Jeg syntes i tydelighed at adm. holdet levede på til de forventninger man måtte have.
Miss T. slettede til min store irretation mit indlæg. At disse har en holdning finder jeg naturligt. Det er dig og andre der vælger at mixe det sammen, ikke dem.
Jeg vil af sammen grund ikke have dette job.
og det samme gælder de par andre der har travlt med at stille spørgsmåls tegn. Ved adm. holdet. Skil tingene af, ellers står vi en dag uden adm. og/eller igen der gider jobbet.
Så skal vi komme videre i livet, eller hvad?
Hilsen Kone med killingerne-engel-engel-engel

Og til dig Pia - jeg ved godt dine korrekturlæsere er løbet hjemmefra men der findes en funktion i det her forum der forhindrer utilstedeligt sprogbrug - det kan godt være vi slår den til snart :stuck_out_tongue:

og som svar på din forespørgsel ?? svaret er “laptop” - kan medbringes overalt… “laptop” = transportabel kattegale … aldrig mere for sent pga arbejde

HMMMMM, Miss T.-tihi-tihi
Nu har min korrekturlæser ikke bare stukket af, men hængt sig…:s:S:S i fustration… og mine manglende evner til at formulere mig, på skrift.

Min psykolog, er emigreret til afrika.-muhaha-muhaha

Mine “venner”, er indbildte:?:?:?

Og mit job… tror jeg bossen vil tæve mig hvis jeg dukkede op med en laptop. Bossen har nemlig den sjove ide… at jeg skal arbejde når hun nu betaler mig for at komme engang i mellem.

Så stakkels stakkels mig det er så synd for mig-muhaha-muhaha-muhaha
Hilsen Kone med Killingerne-engel-engel

Denne er en meget indforstået besked til Miss T.

LOL - hængt korrekturlæser, sorry. Bare et underholdende billede i hovedet.

Puha, puha puha…

pia, det gør mig ondt at du skulle trækkes ind i dette…

Det gør mig osse ondt at alle andre, som kender mig privat er blevet tråkket igennem dette…

til jer der har følt jer uden for, så får jeg en følse af, at jeg skulle have holdt jer uden for bevist…

Jeg blev bare så glad for nogen dejlige billeder, jeg havde haft en hård dag hos dyrlægen, jeg havde faktisk været af sted med ret så mange katte, mine skovser, de blev alle lukket… det tog ialt 7 timer… så kom glad igen…

Jeg havde ikke lyst til at fortælle mere, da tænk nu hvis der skete et eller andet, med min dejlige lille Prinsesse… hold da op, hvor ville i får en masse ud af det…

Ved i hvad, nu har jeg slet ikke lyst til at dele sådanne glæder med jer mere…

men så føler i jer vel endnu mere udenfor…

Skal man vende vrengen ud på sig selv før i er tilfredse, det bliver ikke her, jeg bliver bare mere lukket…

jeg kan godt forstår pia’s udbrud, det er tros alt hendes killinger, det er hende jeg spørg, om vi skal lade jer vide hvem hun er…

nej jeg er ikke tøsefornemet ej heller vred, jeg sidder faktisk og græder…