Hej! Hvordan kan jeg møde nogle ragdolls?

Hej Cecilie

For mig lyder du som en “ønske kattekøber”, da du har gjort, alt for, at sætte dig ind i dit nye familemedlems behov.
Jeg kender ikke meget til Radollen og dens sociale temperament,- men mine to racer Bumeser og Singapura, ville jeg, pg.a. deres behov for andre dyr, ikke blive solgt, som “alene-killing”. Men nok OK med en

voksen kat, da du jo er relativt meget hjemme[:-)](javascript:void(0)).
[-jegkrydser](javascript:void(0)) for dit køb, af ny skattekat, som jeg håber, vi får, at se her på “Kattegale”

Cats og Conni

Og det her med voksne katte, behøver altså ikke at betyde, at det er en kat på 5 år. Mange gange er tidligere avlskatte en hel del yngre. Bare lige til info, så du ikke tror at det er “gamle” katte der snakkes om.

Synes forøvrigt det er dejligt at se, at du sætter dig så grundigt ind i, hvad det vil sige at være katte ejer. Det skal nok blive rigtig godt, når du finder drømmekatten :slight_smile:

Hvor er det bare dejligt at møde en katteejer, der gør sit forarbejdet :thumbup: Uanset hvad du ender med for en kat, så skal det nok gå godt - og de ting, der dukker op, skal du nok løse hen af vejen med din indstilling og engagement. Jeg tror folk vil stå i kø for at sælge dig en kat :ok:

Hej Cecilie
Jeg åbner gerne mit hjem for dig, som Skattekat skriver bor jeg ca ½ times kørsel fra broen på sjælland og har flere forskellige farver og mønstre i ragdolls. min hjemmeside er www.vandoll.dk
Nu er Ragdollklubben nævnt mange gange herinde, der findes også en interesse gruppe hvor vi også er en portion opdrættere som ikke ønskede og være med i ragdollklubben så vi lavede www.ragdollfriends.dk

Tak til alle for de gode råd og overvejelser! Jeg vil gå yderligere i tænkeboks og undersøge, hvordan jeg kan give min fremtidige kat de bedste muligheder og oplevelser. :slight_smile:

[QUOTE=Vandoll;1235415]Jeg åbner gerne mit hjem for dig, som Skattekat skriver bor jeg ca ½ times kørsel fra broen på sjælland og har flere forskellige farver og mønstre i ragdolls. min hjemmeside er www.vandoll.dk
Nu er Ragdollklubben nævnt mange gange herinde, der findes også en interesse gruppe hvor vi også er en portion opdrættere som ikke ønskede og være med i ragdollklubben så vi lavede www.ragdollfriends.dk[/QUOTE]

Tusind tak! Jeg sender dig en privat besked. :slight_smile:

Jeg tænker du måske ville have godt af at besøge et helt alm. hjem med kat? Så du kan få snakket ud om hvad andre katteejere gør i deres hverdag :slight_smile:

Du skal være velkommen her. Bor i nærheden af Faaborg. Har ingen ragdolls men har en skovkat, en huskat, en blandingskat, en burmeser og en seychellois :slight_smile:

Ved der er kattegale der bor i Odense kan være de også melder sig på banen :slight_smile:

Hej Cecilie og velkommen til :slight_smile:

Min svigermor er kælekatteejer, men hun har 4 ragdolls og bor i Otterup, hvilket jo ikke er ret langt fra Odense.

Hun siger, at du skal være hjertelig velkommen til at kigge forbi og se hendes katte :slight_smile:

Der bor også en ragdoll opdrætter i Otterup, hun hedder Anne, men kender ikke lige hendes opdrætter navn :slight_smile:

Vi inviterer gerne indenfor :slight_smile:
her er ikke ragdolls - endnu. :wink:

her er to norske skovkatte og to huskatte - den ene huskat udstilles :slight_smile:

Rikke - det er præcis dem i otterup jeg tænker på. Har været på besøg der til en gang aftensmad på vej hjem fra sjælland. De er smadder søde . Fandt dem på ragdollklubben

Kære alle, endnu engang tusind tak for jeres hjælp og gode råd! Jeg har skrevet rundt til en håndfuld opdrættere for at høre, om jeg må besøge dem og deres katte (og har allerede fået svar fra Anne v/ Hollsedoll, det er jo fantastisk - nu venter jeg spændt på at høre fra resten). Jeg har også kontaktet kælekatteejere uden ragdolls for at opleve, hvordan de får hverdagen til at fungere med deres katte. Jeg håber desuden at kunne deltage i hobbyudstillingen i Galten, hvis jeg kan få byttet en vagt på arbejdet. Jeg er meget spændt på det hele!

Dog er der slået lidt skår i glæden. Ikke herinde, men ude i “det virkelige liv.” Jeg har nævnt overfor flere af mine kolleger på arbejdet, at jeg går med tanker om at få mig en kat, og den helt generelle reaktion har været: 1) Katte er ulækre, de lugter og de går på bordene og i sofaen, og så fælder de ustyrligt meget, det hjælper ikke at støvsuge, 2) ti historier om forfærdelige katte (grundet dårlig opdragelse/manglende træning/ignorante ejere), 3) opfordring til at lade gamle katte lege på vejen så man ikke skal betale for aflivning, 4) “ragdolls er for store, de laver for meget afføring” (sagt af mand, som ejer en Skt. Bernardshund), 5) “hunde er bedre.”

Nå, siger jeg bare. Jeg havde godt nok læst i John Bradshaw’s “Cat Sense” at der findes kattehadere, men helt ærligt?!

Jeg har heldigvis fået bred opbakning fra familien, og nu glæder jeg mig til snart at møde en masse dejlige katte, som kan modbevise mine kollegers sure opstød. :slight_smile:

Folk må jo have lov til at have deres mening om katte. Hvad jeg bare aldrig har forstået er, at de ikke har pli nok til at holde deres mening for sig selv. Det er ganske enkelt mangel på ordentlig opdragelse, når man kommer med nedladende, ondskabsfulde og sårende ytringer om noget, andre holder af.

Meget enig… og det gælder jo ikke kun for katte - men for folks mere eller mindre underlige interesser… jeg har fx aldrig fattet ideen med at samle på receptkuverter :wink:

[QUOTE=Cecilie;1235879]Kære alle, endnu engang tusind tak for jeres hjælp og gode råd! Jeg har skrevet rundt til en håndfuld opdrættere for at høre, om jeg må besøge dem og deres katte (og har allerede fået svar fra Anne v/ Hollsedoll, det er jo fantastisk - nu venter jeg spændt på at høre fra resten). Jeg har også kontaktet kælekatteejere uden ragdolls for at opleve, hvordan de får hverdagen til at fungere med deres katte. Jeg håber desuden at kunne deltage i hobbyudstillingen i Galten, hvis jeg kan få byttet en vagt på arbejdet. Jeg er meget spændt på det hele!
Hvor dejligt. Håber du får nogle gode og inspirerende timer i selskab med både katte og ejere :slight_smile:

Dog er der slået lidt skår i glæden. Ikke herinde, men ude i “det virkelige liv.” Jeg har nævnt overfor flere af mine kolleger på arbejdet, at jeg går med tanker om at få mig en kat, og den helt generelle reaktion har været:

  1. Katte er ulækre … tjaaaa, alt er relativt. Katten er faktisk et meget renligt dyr :smiley:

de lugter … den del har mine katte så ikke fanget. Her er der ingen der lugter.

og de går på bordene og i sofaen … ja, det gør de. Det er jo ikke en hund som man kan opdrage på. Det er en kat, og de går deres egne veje, om vi er der eller ej. Dog forstår de fleste katte, hvis de viftes ned eller lige får et NEJ :cool2:

og så fælder de ustyrligt meget, det hjælper ikke at støvsuge, 2) … visse, vasse … her er der 7 katte indenfor, og jeg kan ikke fortælle dig, hvor mange gange
besøgende har sagt, at de hverken kan se, lugte eller fornemme, at her er “så” mange katte.

*ti historier om forfærdelige katte (grundet dårlig opdragelse/manglende træning/ignorante ejere)
Ja, ja nogle går helt i selvsving og kan fortælle de mest forfærdelig historier. Det gælder nærmest om at overgå hinanden :smiley:

  1. *opfordring til at lade gamle katte lege på vejen så man ikke skal betale for aflivning.
    Den slags kommentarer overhører jeg - det er en ulige kamp at begynde at argumenter. Et overbærende træk på skulderen og et overbærende blik plejer at stoppe deres useriøse snak.

  2. “ragdolls er for store, de laver for meget afføring” (sagt af mand, som ejer en Skt. Bernardshund), 5) “hunde er bedre.”
    Arrrrrmen det kan man da kun grine ad :tihi:

Nå, siger jeg bare. Jeg havde godt nok læst i John Bradshaw’s “Cat Sense” at der findes kattehadere, men helt ærligt?!

Jeg har heldigvis fået bred opbakning fra familien, og nu glæder jeg mig til snart at møde en masse dejlige katte, som kan modbevise mine kollegers sure opstød. :)[/QUOTE]

Lad ikke andres opfattelser og meninger gå dig på. De aner formentlig ikke, hvad de taler om. Du gør dit forarbejde så godt :thumbup:

[QUOTE=Cecilie;1235879]Kære alle, endnu engang tusind tak for jeres hjælp og gode råd! Jeg har skrevet rundt til en håndfuld opdrættere for at høre, om jeg må besøge dem og deres katte (og har allerede fået svar fra Anne v/ Hollsedoll, det er jo fantastisk - nu venter jeg spændt på at høre fra resten). Jeg har også kontaktet kælekatteejere uden ragdolls for at opleve, hvordan de får hverdagen til at fungere med deres katte. Jeg håber desuden at kunne deltage i hobbyudstillingen i Galten, hvis jeg kan få byttet en vagt på arbejdet. Jeg er meget spændt på det hele!

Dog er der slået lidt skår i glæden. Ikke herinde, men ude i “det virkelige liv.” Jeg har nævnt overfor flere af mine kolleger på arbejdet, at jeg går med tanker om at få mig en kat, og den helt generelle reaktion har været: 1) Katte er ulækre, de lugter og de går på bordene og i sofaen, og så fælder de ustyrligt meget, det hjælper ikke at støvsuge, 2) ti historier om forfærdelige katte (grundet dårlig opdragelse/manglende træning/ignorante ejere), 3) opfordring til at lade gamle katte lege på vejen så man ikke skal betale for aflivning, 4) “ragdolls er for store, de laver for meget afføring” (sagt af mand, som ejer en Skt. Bernardshund), 5) “hunde er bedre.”

Nå, siger jeg bare. Jeg havde godt nok læst i John Bradshaw’s “Cat Sense” at der findes kattehadere, men helt ærligt?!

Jeg har heldigvis fået bred opbakning fra familien, og nu glæder jeg mig til snart at møde en masse dejlige katte, som kan modbevise mine kollegers sure opstød. :)[/QUOTE] :

Ja. fordommme møder man overalt [:thumbdown:](javascript:void(0)) , men katte lugter ikke,  det kan kattebakker gøre  , hvis ikke   de lige er  renset[:D](javascript:void(0)),  og ja,  mine katte går på bordene, og ligger i min seng --  og ja, katte fælder på samme måde som hunde,------  nogle mere end andre   ,Jeg plejer , at sige,  at mine korthårskatte ikke fælder,[:D](javascript:void(0))  oghar så et par  sorte bukser på,  fyldt med fine grå hår!  [-xxrotflmao](javascript:void(0)) 

Men katte skal ikke luftes flere gange dagligt, som en hund, ( der også fælder),- skal!
Det kan ikke betale sig, at diskutere for/mod dyr med dem, der har modvilje mod den ene eller anden slags kæledyr.
Til gengæld, er der jo masser af mennesker, hvor kæledyr , udfylder,en stor plads hos mange ensomme
mine

[QUOTE=DK Lindvig;1235941]og så fælder de ustyrligt meget, det hjælper ikke at støvsuge, 2) … visse, vasse … her er der 7 katte indenfor, og jeg kan ikke fortælle dig, hvor mange gange
besøgende har sagt, at de hverken kan se, lugte eller fornemme, at her er “så” mange katte.
[/QUOTE]

Nu er det jo en Ragdoll, Cecilie er ude efter, så derfor tør jeg godt sige, at sådan nogle abyhår godt kan være LIDT vanskelige at have med at gøre :ups: Det er mit indtryk, at det ikke er nær så slemt med de langhårede. Det ser ud af mere, men er let at fjerne igen med en støvsuger. Abyhår har det med at sætte sig fast i møbelbetrækket. Men jeg fik også mine møbler, før jeg fik kattene, og jeg kunne næppe have valgt en værre sammensætning :uha: Møblerne er ikke blot svære at holde fri for abyhår, de indbyder også nærmest kattene til at kradse i dem. Sådan noget dejligt, uldent stof… :høhø:

Det skal heller ikke lyde, som om kattene hærger løs. Eller - det gør mine måske nok engang imellem :slight_smile: Det er så min egen skyld, fordi jeg ikke har været konsekvent nok over for dem. Men det er heller ingen skade til at være forberedt på, at man måske skal igennem en - skal vi kalde det tilpasningsperiode, hvor du og katten skal lære at leve sammen. Hvor katten lærer, hvad den må og ikke må - og hvor du lærer, at katten alligevel bare gør, som den vil. I hvert fald når du ikke er der :stuck_out_tongue:

[QUOTE=galath;1235948]Nu er det jo en Ragdoll, Cecilie er ude efter, så derfor tør jeg godt sige, at sådan nogle abyhår godt kan være LIDT vanskelige at have med at gøre :ups: Det er mit indtryk, at det ikke er nær så slemt med de langhårede. Det ser ud af mere, men er let at fjerne igen med en støvsuger. Abyhår har det med at sætte sig fast i møbelbetrækket. Men jeg fik også mine møbler, før jeg fik kattene, og jeg kunne næppe have valgt en værre sammensætning :uha: Møblerne er ikke blot svære at holde fri for abyhår, de indbyder også nærmest kattene til at kradse i dem. Sådan noget dejligt, uldent stof… :høhø:

Det skal heller ikke lyde, som om kattene hærger løs. Eller - det gør mine måske nok engang imellem :slight_smile: Det er så min egen skyld, fordi jeg ikke har været konsekvent nok over for dem. Men det er heller ingen skade til at være forberedt på, at man måske skal igennem en - skal vi kalde det tilpasningsperiode, hvor du og katten skal lære at leve sammen. Hvor katten lærer, hvad den må og ikke må - og hvor du lærer, at katten alligevel bare gør, som den vil. I hvert fald når du ikke er der :p[/QUOTE]

Nobbys hår er SÅ meget lettere end de to européers hår! De fælder sådan løst rundt omkring, mens han fælder i totter :slight_smile:

Det skal så nok stadig siges, at når vi Furminator sofaen, så er der et fint lage helt hvide hår :tihi:

Jeg husker tydeligt, da jeg arbejdede på et plejehjem, hvor de havde 2 korthårskatte (huskatte).
Nøøøøj hvor kunne de små, korte hår sidde fast på puder og sofaer :uha: Men altså, intet er umuligt for den der bærer viljen i hjertet :høhø:
Mine er jo semilanghårede, og når de fælder så laver hårene sådan små nullermænd / vindhekse som jeg kalder dem :smiley: De er forholdsvis lette at fjerne fra gulve og møbler. De små tynde hår fra deres underuld er straks en anden sag. De har det med at bore sig ind i ens tøj, og komme frem 10 sek. efter man har rullet/fnugget tøjet og/eller helst lige når man er kommet i byen :stuck_out_tongue:

Kattehår kan fjernes, og hurra for fnugruller, koste, støvsugere, osv. (engangshandsker er faktisk også ret gode til at fjerne hår med)
Har man hår-fobi af voldsom karakter, så skal man nok ikke ligefrem anskaffe sig et dyr med pels :høhø:

Det er helt korrekt opfattet :slight_smile:
De der korte abyhår sidder bare i alt! og er umulige at fjerne - sådan føles det i hvert fald :slight_smile:
Langhårskræene derimod er så venlige at fælde, så der dannes “vindhekse” og som regel også er nemt at fjerne fra sofa og dne slags…

Ja, de langhårede uldne totter er nemme at fjerne fra gulve og møbler, men jeg synes godt nok ikke det var SÅ besværligt at fjerne kattehår fra tøj da jeg var lille/ung og boede med en huskat :surrender1:

uh forresten, jeg har ikke været så heldig at møde en Burmeser endnu, så jeg tænker lidt - hvordan er deres pels ifht. en huskat? Jeg kunne forestille mig at hårene ikke er så stride og borer sig ned i møbler?

Da jeg gik fra en huskat til to burmesere, halverede jeg mængden af kattehår i min lejlighed :slight_smile: Her i huset er det mine hår, man lægger mærke til :slight_smile: