Hej ny kat

Jeg skrev i august 2022 om min lille smukke Mulle misser som jeg mistede efter kun 13 dage sammen.
Jeg har nu adopteret en skøn lille pige mis Bella på snart 3 år og fra et privat hjem.

Hun ville af med hende pga sagde hun at Bella ikke trives i hjemmet efter der var kommet en killing for 4 måneder siden. Hun gemte sig og hvæsede og slog ud efter den nye kat. Hun fik ikke lov til at komme til godbidderne og de brugte sammen kattebakke.

Hun er en rigtig sød kat flot i pelsen og hun virkede glad for at komme her hjem. Selvfølgelig var og er hun nervøs og usikker på det hele. Gemmer sig ved alle de fremmede lyde.

Aften da vi kom her hjem havde hun en normal afføring og accepteret sin nye bakke.

Hun var meget småt spisende to faktisk kun sovsen fra vådmad en. Det går bedre nu og hun spiser også lidt tørkost.

Men det bekymrer mig at hun kun på 11 dage hun har været her kun har haft afføring 4 gange.
Talte med min dyrlæge og hun syntes ikke det lød til hun er forstoppde.
Jeg skulle tage vådmad fra hende og kun give tørkost og evt kogt kylling og selvfølgelig vand
Det har jeg så gjort. Men hjælp hun pøller stadigvæk ikke.
Jeg har købt feliway og det hjalp også hun var mere fremme og nussede og kunne ikke komme tæt nok på mig.

Men de sidste dage har hun trukket sig tilbage til skabet hvor hun kan lide at ligge hvilket hun også gjore hos tidligere ejer.

Jeg har været meget hjemme for at give hende tryghed været der når hun kom og ville lege eller bare nusses.

Dog er jeg jo nød til at handle og være væk fra hjemmet ikke i lang tid men nu er jeg ved at være lidt træt af ikke at kunne gå uden hun så gemmer sig og ikke spiser ret meget den dag.

Jeg ved godt det er svært for Bella at flytte til nyt hjem og måske derfor hendes mave er gået lidt i stå.

Hun har spist sin vådmad når jeg står op og hun drikker også vand

Hun klager ikke når hun går på bakken for at tisse og hun går heller ikke derud som om hun skal lave men ikke kommer noget.

Nogen her der kan hjælpe mig til at forstå hvad der sker.

Jeg har jo selvfølgelig kontaktet tidligere ejer og hun siger at Bella gik på potten om aften uden problemer selvom hun delte bakke med ny kat.

De få gange hun har besørget her var det også om aften.

Hvis ikke der sker noget til mandag vil jeg tage til dyrlægen selvom det vil stresse hende yderligere.

Jeg vil gøre alt for hun trives og må falde til her dog er det lidt trist og øv at sidde her og gå stille ikke larme osv når hun bare ligger i skabe.

3 Synes om

Hvis ikke der kommer ret meget ind, så kommer der jo heller ikke ret meget den anden vej. Hvis du ydermere kun giver hende tørfoder som dyrlægen foreslår vil det efter min bedste overbevisning kunne være medvirkende til at gøre afføringen hårdere at komme af med eftersom der ikke er noget væske i tørfoder. Den tørfoder hun får, hvad er det for en ?

Mht. hendes personlighed, så lyder det for mig som om din kat ikke har verdens mest udafgående personlighed, og jeg tror altså du lige skal give hende noget mere tid. Du kan evt. supplere hendes mad med nogle af de forsk. remedier man kan få til at få nervøse og frygtsomme katte til at slappe mere af også tror jeg du skal give hende noget mere tid. Ift. dyrlægebesøg, kan du overveje om en kørende dyrlæge kunne være sagen.

4 Synes om

Tak jeg gir hende også vådmad igen fordi hun ikke ville drikke vand. Og det er spist op om morgen.
Dyrlægen sagde at hvis hun kun spiser sovsen får hun ingen næring. Nu blander jeg tørmad i vådmaden.

I dag så jeg så hun drak vand

Er helt med på at der er sparsom afføring når hun ikke spiser så meget.

Hun virker også som om hun er okay hun ruller rundt og vil nusses på maven og hun elsker at blive redt.

Nu har jeg kun haft hende siden 11 januar og jeg skal også lære hende at kende som hun skal lære sit nye hjem at kende

Jeg er bare bekymret over hun gemmer sig mere de sidste dage i forhold til da hun kom.

Hun kan bestemt ikke lide at jeg går selvom det er kort. Jeg fik førtidspension 1 december så jeg er meget hjemme også for at Skåne hende. Skal til fødselsdag d 28 og har det skidt med at skulle gå

Jeg vil tage i maxi zoo i morgen og købe noget mad der kan hjælpe på hendes angst/ stress
Tak

3 Synes om

Held og lykke med at gøre Bella til en glad og tryg kat :kryds:

Jeg kan ikke lade være med at undre mig over, at det er den kat man har haft i næsten 3 år, der må ud af hjemmet og ikke den nyanskaffede killing :cry:

2 Synes om

Hun får whiskat tørfoder blandet op med andet det er noget jeg fik med af den tidligere ejer og tænker det er bedst hun får det hun kender. Vådmad er enten whiskat eller excellent. Pet
Jeg har så købt Royal Canin care digestive men det gider hun ikke

Helt enig ville også finde nyt hjem til killingen fremfor at sende Bella ud af sit hjem

Jeg har en fornemmelse af det ligger andet til grund for at Bella skulle ud. Og det er også to vidt forskellige racer. Bella er huskat og den anden en racekat

2 Synes om

Ja, nogen regner jo desværre en racekat for at være mere værd end en huskat :cry:
Men jeg tror, at Bella nu er kommet til et hjem, hvor hun bliver værdsat for den hun er :sparkling_heart:
Du gør jo da alt for at hun skal trives - og det skal hun nok også komme til, det hele er jo så nyt for hende endnu.

2 Synes om

Tillykke med Bella. Måske er der et billede af vidunderet ? Det elsker vi her på KG

2 Synes om

Ved ikke hvordan og hvor jeg kan sætte et billede på

@Mullemor du skal bruge upload ikonet. En pil der peger opad med en streg under

1 Synes om

Tak

Hvis du er på fra mobil, bruger du pilen under svar-vinduet, vælger ‘‘filer’’ og siden det billede du vil bruge (som ligger på telefonen) … i toppen står der enten ‘‘åbn’’ eller ‘‘vælg’’, som du trykker på og så bliver billedet oploadet i svar-vinduet.
På computeren kan du bruge billeder som ligger på computeren, eller som ligger på et skylager … der trækker du simpelthen billedet over i svarvinduet.

1 Synes om

16 Synes om


Her er bella

7 Synes om

Tak så fandt jeg det

1 Synes om

Hvor er hun fin … jeg elsker stribede huskatte :smiling_face_with_three_hearts:

3 Synes om

Hun er da SÅ smuk - her er vi også striwe-fans…! :heart_eyes:

3 Synes om

Hun er så fin :heart:
Tillykke med hende :slight_smile:

2 Synes om

Ja hun er så sød

1 Synes om

Ja det undrede også mig. Men desværre ikke noget man ikke har hørt om før. :frowning:

2 Synes om