Jeg skrev i august 2022 om min lille smukke Mulle misser som jeg mistede efter kun 13 dage sammen.
Jeg har nu adopteret en skøn lille pige mis Bella på snart 3 år og fra et privat hjem.
Hun ville af med hende pga sagde hun at Bella ikke trives i hjemmet efter der var kommet en killing for 4 måneder siden. Hun gemte sig og hvæsede og slog ud efter den nye kat. Hun fik ikke lov til at komme til godbidderne og de brugte sammen kattebakke.
Hun er en rigtig sød kat flot i pelsen og hun virkede glad for at komme her hjem. Selvfølgelig var og er hun nervøs og usikker på det hele. Gemmer sig ved alle de fremmede lyde.
Aften da vi kom her hjem havde hun en normal afføring og accepteret sin nye bakke.
Hun var meget småt spisende to faktisk kun sovsen fra vådmad en. Det går bedre nu og hun spiser også lidt tørkost.
Men det bekymrer mig at hun kun på 11 dage hun har været her kun har haft afføring 4 gange.
Talte med min dyrlæge og hun syntes ikke det lød til hun er forstoppde.
Jeg skulle tage vådmad fra hende og kun give tørkost og evt kogt kylling og selvfølgelig vand
Det har jeg så gjort. Men hjælp hun pøller stadigvæk ikke.
Jeg har købt feliway og det hjalp også hun var mere fremme og nussede og kunne ikke komme tæt nok på mig.
Men de sidste dage har hun trukket sig tilbage til skabet hvor hun kan lide at ligge hvilket hun også gjore hos tidligere ejer.
Jeg har været meget hjemme for at give hende tryghed været der når hun kom og ville lege eller bare nusses.
Dog er jeg jo nød til at handle og være væk fra hjemmet ikke i lang tid men nu er jeg ved at være lidt træt af ikke at kunne gå uden hun så gemmer sig og ikke spiser ret meget den dag.
Jeg ved godt det er svært for Bella at flytte til nyt hjem og måske derfor hendes mave er gået lidt i stå.
Hun har spist sin vådmad når jeg står op og hun drikker også vand
Hun klager ikke når hun går på bakken for at tisse og hun går heller ikke derud som om hun skal lave men ikke kommer noget.
Nogen her der kan hjælpe mig til at forstå hvad der sker.
Jeg har jo selvfølgelig kontaktet tidligere ejer og hun siger at Bella gik på potten om aften uden problemer selvom hun delte bakke med ny kat.
De få gange hun har besørget her var det også om aften.
Hvis ikke der sker noget til mandag vil jeg tage til dyrlægen selvom det vil stresse hende yderligere.
Jeg vil gøre alt for hun trives og må falde til her dog er det lidt trist og øv at sidde her og gå stille ikke larme osv når hun bare ligger i skabe.