Helt ny

hej alle kattegale:)

som sagt er jeg helt ny her inde, og har ingen kat i nu, jeg leder stadig efter den rigtige kat som passer til mig, har været på et par udstillinger og syntes der men kan danne sig et indtryk af udssende, men syntes det har været svært at få en snak med opdrættere, så derfor må jeg jo her ind og se om jeg kan finde nogen oplysninger om de forskellige racer:høhø:

så det kunne da være fint hvis der var nogen der kunne hjælpe evt med nogen hjemme sider hvor man kan læse mere om temprementer osv.

men ellers vil jeg se frem til nogen gode timer her inde på forumet.

MVH
Stefan poulsen:D

Stort :velkommentilkg:

håber du bliver glad for at være her!

Hejsa, Stefan - og velkommen til Kattegale. :slight_smile:

Velkommen til :slight_smile:

Jeg er sikker på at der er masser af kattekyndige, der kan være fortælle hvor fantastiske alle katte er… på hver sin måde :wink:

Men jeg håber du finder den der er allermest fantastisk for lige dig!

Hej og :velkommen: til.

Udover opdrætterne er der ofte stande for nogen af special-klubber på udstillingerne.
Du kan også læse katte-bøger og google lidt.

Har du en idé om, hvad det er du søger hos din fremtidige kat?
Skal det være en rolig kat, en aktiv kat, en korthåret, en langhåret, … ?
:slight_smile:

Velkommen her til :slight_smile: Håber du vil nyde at være her :slight_smile:

Ang. race, Hvilket look er du til? Pelsplejen er et godt sted at starte :slight_smile: Er du til meget eller lidt af den slags? :slight_smile:

:velkommen: Håber du bliver glad for at være her ! :smiley:

Velkommen til, håber du bliver glad for at være her :heya:

:velkommentilkg:

en tidsrøver af de gode :slight_smile:

Velkommen til. Håber du herinde får hjælp til at finde drømmekatten.

På udstillinger er de fleste i stresstilstand, og kan virke lidt øøøh fraværende. :slight_smile:

:heya:
Velkommen til…
Og held og lykke med at finde dit nye familiemedlem!!

Velkommen til. :slight_smile:

Håber du kan finde frem til den helt rette kat for dig. S

jamen er lidt vild med de lidt langhåret racer, og ved godt der er noget pelspleje i det men syntes de er så flotte.
men kan også godt lide en exotic.
det jeg går efter en en rolig kat men den må også godt kunne lide at leje en smule men den skal bestemt også være glad for at kunne ligge på sofaen og blive kælet med.
jeg arbejder for det meste hjemme fra så er meget hjemme og bor i rækkehus på 110 kvm men syntes ikke en kat skal løbe frit.
ved godt nogen siger at katte elsker at kunne gå frit, men det kan en gris, hund eller ko vel også men dem slipper vi da heller ikke bare ud i det fri. og så ville jeg være bange for nogen skulle stjæle en race kat:(

:slight_smile: Jamen så må vi have nogle med god forstand på de racer på banen :slight_smile:
Der er nogle stykker med ret god viden om både perser og exo repræsenteret herinde :slight_smile: Men en god, start uanset hvilken race man tuner ind på, så er det en rigtig god ide at besøge nogle forskellige opdræt og danne sig nogle indtryk af kattene :slight_smile:
Som der før er skrevet, så kan man ikke altid regne med kattene er, som de er mest, på udstilling :slight_smile:

Velkommen til :smiley: :smiley:

Selvfølgelig skal du da have en EXO - de er bare såå skønne!!

  • du får lige et par billeder…

… og så lige et par stykker med Ruth… ihh hvor jeg savner det bette skidt…

[QUOTE=stefanp;879600][…] jeg arbejder for det meste hjemme fra så er meget hjemme og bor i rækkehus på 110 kvm men syntes ikke en kat skal løbe frit.
ved godt nogen siger at katte elsker at kunne gå frit, men det kan en gris, hund eller ko vel også men dem slipper vi da heller ikke bare ud i det fri. og så ville jeg være bange for nogen skulle stjæle en race kat:([/QUOTE]

Dejligt at læse, at du bekymrer dig om kattens sikkerhed. Hvis du går med overvejelser om indhegning eller løbegård, har jeg samlet en masse links her, som kan tjene til inspiration.

Og hvad angår race - Somalien har en stor busket hale så flot som nogen langhårskat, men kræver ikke pelspleje. En aktiv og selskabelig race, der dog helst ikke skal være alenekat. Men det gælder nu for de fleste katte, at de trives bedst med en kattekammerat, så uanset hvad du vælger, vil jeg da anbefale to. :slight_smile:

Hej og velkommen!

du har ret i at det nogen gange kan virke svært at komme i snak med opdrættere på en udstilling, men det er mest fordi der er så meget man skal som udstiller. Jeg forsøger altid at tage mig tid til at snakke med folk der viser bare flygtig interesse for mine kræ, hvis jeg altså er ved buret. Mest er det et spørgsmål om at spørge. Evt. tage et visitkort, som de fleste opdrættere har sat frem :slight_smile: Og så se søgende rundt L
(Nu er jeg så ikke selv opdrætter, men jeg har da købt en kat efter at ha’ set den på en udstilling som killing :))

Jeg håber du finder den race du passer sammen med :slight_smile: Selvom jeg har katte i den helt modsatte ende af spektrummet, både aktivitets- og udseendemæssigt må jeg da indrømme at netop EXO’erne har et eller andet fuldkommen uimodståeligt over sig :smiley:

Hejsa

Velkommen til,man kan godt forstå du er falde for perser og exotic, jeg er jo så heldig og dele mit hjem med disse skønne racer.
Lige nu ligger der hele 4 små bamser i fødekassen og hygger og du skal være velkommen til og komme og se hele familien fladsnude

Mvh
Gitte

Ofte kan man finde noget information om racerne på specialklubberns hjemmeside :slight_smile: www.europeklubben.dk har f.eks. en beskrivelse… men det er vist ikke lige det du søger :slight_smile:

Som flere andre også nævner så vil jeg SÅ meget anbefale to! Man hygger sig selv meget mere med to katte, og får set dem fjolle og hygge meget mere med hinanden også :slight_smile:

:heya: Velkommen til.

Og held og lykke med at finde drømmekatten(e) :slight_smile: