Hemmlig adresse på krak

[quote=Stine A;532195]Okey, så man kan få hemmeligt nr uden det er hemmeligt når man ringer:?
Er det rigtigt forstået:?[/quote]

Ja :slight_smile:

:thumbup:

Jeps :slight_smile:

Du skal bare bede om udeladt nummer (gælder også på nettet). Det klares via telefonselskabet, og tager ikke særlig lang tid før det er effektueret. Så kan man ikke længere slås op via Krak eller De Gule Sider, men nummeret er stadig synligt, hvis man ringer til nogen med Vis nummer.

Det er den løsning, jeg har valgt for mine mobiltelefoner, og jeg synes, det virker perfekt. :thumbup: Jeg vil nemlig gerne have, at nummeret kan ses, når jeg ringer op (jeg gider jo heller ikke selv svare, hvis nummeret er skjult) - til gengæld var jeg træt af at blive ringet op på mobilen af folk, jeg ikke havde givet nummeret til.

Okey så en opringning til Telmore, burde kunne klare mit problem:thumbup:

Du kan også gøre det selv på deres hjemmeside :slight_smile:

Sad ellers lige og kigget men kunne ikke finde det :surrender1:
Kan du forklare mig hvor?

[quote=Stine A;532389]Sad ellers lige og kigget men kunne ikke finde det :surrender1:
Kan du forklare mig hvor?[/quote]

Når du er logget ind og er under “Mit Telmore”
Så trykker du på “Mine Services”
Her kan du vælge forskellige ting til og fra, herunder Skjult/Hemmeligt nummer :slight_smile:
Her står der sandsynligvis ved dig - start tilmelding, og så klikker du af i boksen for Hemmeligt nummer :slight_smile:
Og gem ændringerne
:slight_smile:

[quote=Saphiira;532172]skjult adresse, som alle siger.
Jeg har det selv.
Dog skal du være opmærksom på om du stadigvæk er på krak.
Det har jeg prøvet, og måtte ringe hele 4-5 gange før de fjernede det.[/quote]

:gruble::gruble::gruble:

Kan alle få skjult adresse via Folkeregisteret ??

Skal man ikke dokumentere f.eks. voldelig eksmand eller andet ??

:?

[quote=Rimmen;532472]Når du er logget ind og er under “Mit Telmore”
Så trykker du på “Mine Services”
Her kan du vælge forskellige ting til og fra, herunder Skjult/Hemmeligt nummer :slight_smile:
Her står der sandsynligvis ved dig - start tilmelding, og så klikker du af i boksen for Hemmeligt nummer :slight_smile:
Og gem ændringerne
:)[/quote]

Men så kan man stadig se mit nr når jeg ringer til folk:?
Vil det så ikke være “helt” hemmeligt"?

:?[/quote]

Næ, det er et frit land, vi lever i - man har ret til selv at bestemme, hvor offentlig man vil være :slight_smile:

Mht. skjult adresse skal man desværre normalt forny den hvert år - jeg ville personligt ønske, det var modsat (altså at den var skjult, indtil man bad dem om at offentliggøre den).

:?[/quote]
Ja, det kan alle… :slight_smile: også uden voldelig eksmand.

[quote=Stine A;532533]Men så kan man stadig se mit nr når jeg ringer til folk:?
Vil det så ikke være “helt” hemmeligt"?[/quote]

Ja… Hvis folk ikke må se dit nummer når du ringer skal du også krydse af i skjult nummer. :slight_smile:

Stine, ring til teleselskabet og forklar dem, præcis hvad du ønsker. :ok:

[quote=Temple Bar;532535]Næ, det er et frit land, vi lever i - man har ret til selv at bestemme, hvor offentlig man vil være :slight_smile:

Mht. skjult adresse skal man desværre normalt forny den hvert år - jeg ville personligt ønske, det var modsat (altså at den var skjult, indtil man bad dem om at offentliggøre den).[/quote]

:thumbup::thumbup:

Tænk, det vidste jeg ikke at man kunne - det skal jeg da ind og have gjort - skal man henvende sig personligt, mon ??

:?

Eller kan det klares over Nettet, og i så fald hvor ??

:gruble:

Øhmm… hvad er fidusen med at få skjult sin adresse?
Jeg har fuld forståelse for hemmeligt telefonnummer, så man kan undgå opringninger fra de der evindelige telefonsælgere - men adressen?

[quote=Ann K;532544]Øhmm… hvad er fidusen med at få skjult sin adresse?
Jeg har fuld forståelse for hemmeligt telefonnummer, så man kan undgå opringninger fra de der evindelige telefonsælgere - men adressen?[/quote]

For “almindelige” mennesker med “almindelige” navne er det ligegyldigt, men hvis man er nem at finde og af en eller anden grund ikke har lyst til/behov for at blive fundet af “hvem som helst” kan det være rart, at man ikke kan slås op nogen steder. I vores lille lokaltelefonbog (den, hvor der står, hvem der bor på en given adresse) ser det ud, som om hverken mit hus eller min nabos hus eksisterer. Hvis man “kun” har hemmeligt nr., ville ens navn fremgå og så ville der stå hemmeligt nr. ud for.

Okay, ja - det havde jeg forstået… det jeg ikke forstår er grunden til ønsket :smiley:
Men det er jo et personligt valg…

[quote=Ann K;532544]Øhmm… hvad er fidusen med at få skjult sin adresse?
Jeg har fuld forståelse for hemmeligt telefonnummer, så man kan undgå opringninger fra de der evindelige telefonsælgere - men adressen?[/quote]

:inlove:

Hvis man nu har en voldelig/truende ekskæreste - ville jeg føle mig meget-meget tryg ved at have skjult adresse…

:S

[quote=Ann K;532553]Okay, ja - det havde jeg forstået… det jeg ikke forstår er grunden til ønsket :smiley:
Men det er jo et personligt valg…[/quote]

Da jeg flyttede til Slangerup havde jeg bestemt ikke behov for, at den mand, der kunne finde på at kontakte mig midt om natten og truede med at slå kattene ihjel, kunne finde ud af, hvor jeg var flyttet hen.

Den slags historier i mange afskygninger - og uden nogen form for politiindblanden og dermed ingen dom - er der altså mange af i dagens Danmark :frowning:

:ok::ok::ok:

Enig… jeg er den eneste i DK med mit for- og efternavn, så jeg er meget nem at finde - og der er da et par stykker fra min fortid, som jeg ikke har lyst til at møde igen - men jeg har bare ikke vidst, at man kunne få hemmelig adresse uden grund

:slight_smile:

Og jeg er så heller aldrig blevet opsøgt af nogen personligt - men med breve er jeg…