Hjælp 6 ugers killinger kaster alt op

[QUOTE=pivnu;596177]Problemet med alm. supermarkedskød er jo også, at det typisk har været transporteret til butikken og derfor umuligt kan være hakket samme dag heller. Jeg har i hvert fald endnu til gode at se en dags dato hakke-dato på det alm. ‘budget’-kød.
Men Føtex har Mesterhakket, som er hakket samme morgen. Andre butikker med egen slagter kan helt sikkert også hjælpe :)[/QUOTE]Supermarkeder som føtex, bilka, superbrugsen og lignende der har egen slagterafdeling hakker selv deres kød. Er det vacuum pakket er det selvfølgelig noget andet.

Krydser i øvrigt fingre for hurtig bedring til de små :kryds:

Ja, og beklager naturligvis din tråd røg ud på et sidespor, men NU stopper jeg i hvert fald, og vil bare glæde mig til opdateringen som forhåbenligt bringer glæde og ro i de små mavser…:kryds:

Dato og batchnr. 22/06/12 0844FR03 FR59-517-001 (10357026)

God bedring med de små, jeg håber på en positiv opdatering meget snart :kryds: :kryds: :kryds:

Så har Morten været afsted med mislingerne.

De havde det efter omstændighederne godt. En smule dehydrede men absolut ikke noget kritisk og det lykkedes ikke at lægge vædske under huden.

De fik lidt kvalmestillende og lidt smertestillende ?

Samtidig fik han noget elektrolyt pulver med hjem, som skal opblandes i vand og gives i munden.

Tilsidst skal de på noget flydende antibiotika, som vi henter på apoteket.

Anne mente det var en maveinfektion som de var blevet smittet med. Der var ikke tale om foder, grus eller orm efter hendes mening.

Morten fornemmede at de allerede er kvikket noget op efter den kvalmestillende sprøjte, så nu får de lidt ro med deres mor, og så starte jeg øvrig behandling når jeg kommer hjem om 2 timer.

Lyder godt - de skal nok blive hurtigt raske igen :slight_smile:

Godt at høre :slight_smile:

Dejlig opdatering.

Rigtig god og snarlig bedring med killingerne :blomst:

Hey, dr. dyr har hørt efter i timen - det var jo lige det at vi ordinerede :smiley:
God bedring med dem :slight_smile:

God bedring til mislingerne. :slight_smile:

Update på killingerne :slight_smile:

I og dr. dyr havde helt ret :stuck_out_tongue: Det var vist en almindelig mavevirus, og efter opstart af antibiotika har der ikke være problemer.

Det varede lidt inden appetitten vendte helt tilbage, og de fik tlskud af “Rekonvalecent pasta” i 1½ døgn. afføringen har i hele forløbet været fast,

Nu bliver alt i maven igen og energien er ustoppelig. De flyver rundt i det meste af huset og her hersker rent anarki, men vi nyder aktiviteten :rock:

Nu må jeg få taget nogle billede og lagt ind til jer, når de bliver 7 uger i morgen.:smiley: