Jeg har fået tætnet mit tag her i starten af sidste måned, for 4 dag siden kom en lille sortbrystet fulg med hvidt hoved og grå vinger og forsøgte at komme ind. Den har prøvet taget og alle stuevinduerne og de sidste 3 dage har den så forsøgt sig med min havedør.
Kittemit har forsøgt sig men den giver bare ikke op og jeg har ikke lyst til at slippe kattene ud. Den flyver pænt væk imens hundene er ude.
Hvad stiller jeg op? den kaster sig frygtløs mod vinduet i alle de lyse timer med ca 3 mins interval og nej den skal ikke ind den må finde sig et nyt sted
Jeg ved at store vinduesglas er en dødsfælde for fugle på træk. Kunne du købe en af de der klistermærker som ligner en rovfugl og sætte dem på dine ruder?
Jeg er ikke i tvivl om vinduer er dødsfælder for fugle og derfor er der taget højde for det. Har ej heller oplevet andre flyve på vinduerne - men den vil ind.
Jeg tror det er den som boede på loftet sidste år… mod min vilje men kunne ikke forhindre det før nu. Den er sågar ligeglad med at Kittemit har siddet på en stol på den anden side af vinduet klar til at nedlægge den… hun fik da et chock da den bare kastede sig mod ruden
[QUOTE=catsanddogs;1168979]Jeg er ikke i tvivl om vinduer er dødsfælder for fugle og derfor er der taget højde for det. Har ej heller oplevet andre flyve på vinduerne - men den vil ind.
Jeg tror det er den som boede på loftet sidste år… mod min vilje men kunne ikke forhindre det før nu. Den er sågar ligeglad med at Kittemit har siddet på en stol på den anden side af vinduet klar til at nedlægge den… hun fik da et chock da den bare kastede sig mod ruden[/QUOTE]
Måske hjælper det flytte mærkaten til stedet, den prøver at komme ind ved, eller købe en større?
[QUOTE=catsanddogs;1168982][QUOTE=Sheer;1168980]Måske hjælper det flytte mærkaten til stedet, den prøver at komme ind ved, eller købe en større?[/Q
Nu fandt jeg en slange i hundelegetøjet og hang i havedørsvinduet - den er ligeglad er retur og vil ind[/QUOTE]
En slange tror jeg altså ikke vil hjælpe overhovedet, hvis jeg må sige det ligeud.
En rovfuglmærkat er meget sandsynligt at den vil reagere på?Medmindre der æg et sted i din bygning…
(Så må du finde dem og lægge dem i en stor fuglekasse. )
slangen var nu kun fordi den fylder på en anden facon og der kan ikke være æg herinde for så kunne den jo blot flyve ind til dem da de så er lagt den seneste uge hvor der ikke er lavet noget på huset … skrev ikke for at få kritisk af af at jeg har haft tiltrængte håndværkere på taget i begyndelsen af marts men for at få hjælp til at hjælpe fuglen væk fra mit hus synes faktisk det er en noget bizar situation om der dog bare kunne være en rede herinde men det er ej muligt
(Her på Amager, hvor jeg bor har vi kun store fugle heroppe i mine højde på fjerde sal, ellers. Men jeg får helt lyst til at købe noget, men må nok hellere lade være.)
(Her på Amager, hvor jeg bor har vi kun store fugle heroppe i mine højde på fjerde sal, ellers. Men jeg får helt lyst til at købe noget, men må nok hellere lade være.)[/QUOTE]
Jeg køber hvad som helst der kan få den til at flyve væk! men hvad??? kender intet til vipsstjerte
Det er lidt træls hele tiden at skulle forklare at fuglen ikke kan have en rede herinde i år at det er ganske fysik umuligt at jeg har afskåret den fra en rede. Jeg søger blot hjælp til at hjælpe fuglen væk fra dens umulige mission, alternativt kan jeg åbne havedøren og lade den suse ind og så kalde på kattene?
Men jeg synes det vil være bedst om den finder sin kone og får bygget sin rede et nyt sted end på mit loft. jeg er faktisk ret godt tilfreds med der ikke kommer fugle derop i år
Solsorten har også måtte forføje sig - men har ikke opponeret så meget, dens efeu er klippet ned og i dag tog jeg så endnu en gl. rede ned da jeg fik klippet en bambus ned.
Men det er vel ok at sætte hus og have lidt i stand? at det ikke har været gjort i mange år og dyrelivet har vænnet sig til at slå sig løs skal jeg vel ikke blot indrette mig under uden omtanke?
Og så længe de ikke har lavet rede så synes jeg det er ok at jeg får ordnet lidt hist og pist