Hjælp: Hun flytter dem

Vi vågnede her til morgen ved at en af killingerne skreg… Det viste sig at Cognac havde flyttet alle killingerne ind under sengen og det var den sidste der brokkede sig over at blive båret…

Hvorfor gør hun det? Kan der være for varmt i fødekassen?

Hun har indtil nu været glad for kassen…

Vi fiskede killingerne ud og lagde dem tilbage i kassen, men Cognac virker meget forvirret og virker til at hun helst vil flytte dem igen…

Der er ikke uro omkring kassen, og vi har begrænset killingebesøg meget. Netop så hun ikke følte sig presset…

:S

Det er meget normalt at hunkatten flytter killingerne. Hvor gamle er de nu? Har du evt mulighed for at tage benene af sengen?

de er 2 uger i går… Nej kan ikke tage benene af, men manden kan sikkert fikse noget så de ikke kan komme derind, Men flytter hun dem så ikke bare et andet sted hen?

Jeg er meget bekymret for om det er fordi der er for varmt… ?

Det kan være pga varmen, at hun flytter dem - men det er nu nok snarere for at beskytte deres øjne… det er den almindelige alder, at killinger bliver flyttet på.

beskytte øjenene???

De fik øjne for en uge siden…

Skal jeg så lade hende gøre det? :frowning:

Skal jeg sætte en blæser ind til dem? Men kan ikke forestille mig at de har godt af træk… en flaske med koldt vand i?? Vi har skåret toppen af fødekassen for at der kommer mest mulig luft derind… Det gjorde vi allerede efter et par dage… Cognac var ved at omkomme når hun var inde hos de små

Dæk fødekassen til med et fugtigt klæde - mormis synes, killingerne skal have det mørkt.

Åhhh… Er det derfor???:lys-ide:

Den havde jeg slet ikke overvejet… Det prøver jeg…

Tak tak tak :smiley:

Sæt en ekstra kasse et sted der er ro og ikke for lyst - så kan hun selv vælge.

Prøv at flytte fødekassen over i et andet hjørne eller måske bare vende den en halv omgang.
Det plejer at være nok for missemødrene her i huset.

Prøvede det med at lægge et klæde over kassen… det virkede i ca. 30 min… Hun lagde sig ind til dem og lå og spandt… men så var helvede løs igen…

Nu er de små under sengen… Prøver at flytte kassen om lidt… Skal jeg se om hun selv lægger dem tilbage eller skal jeg flytte dem?

Måske er kassen for lille?

Min erfaring siger, at man ALDRIG skal diskutere med en nybagt missemor - hun vinder ALTID !!

Jeg har selv killinger på en uge - Gaia flytter ikke rundt på dem ( endnu ), jeg ved det kan komme, så jeg har simpelthen blokeret alle de steder hvor jeg ikke vil ha’ hendes killinger skal være …En kat sætter pris på, at fødekassen er så huleagtig og mørkt som muligt.

Man kan osse ‘pille’ for meget ved killingerne …det kan godt stresse en missemor, og hun vil så flytte killingerne til et sted, hvor der er mere ro.

Jeg selv lukker fuldstændig ned for killinge-kik, indtil de er ca tre uger, og så er det kun ganske få, jeg giver adgang til dem.

Den er 46 gange 67… og 41 i højden… (Sendte manden ind og måle… ;))

[quote=Alice;212599]Min erfaring siger, at man ALDRIG skal diskutere med en nybagt missemor - hun vinder ALTID !!

[/quote]
Enig…skaf en god flad kasse hun kan have dem i under sengen.

Åhh… Men vil ikke have dem under sengen… der er så svært at gøre rent :frowning:

Så må du blokere under sengen, eller lukke ind til soveværelset …Måske en ny fødekasse med rent/andet linned vil hjælpe …Læg tæppe over kassen og vend åbningen ind mod væggen, så der kun er en smal sprække, som missemor lige kan klemme sig igennem …Jeg tror hun fortæller jer, at hun vil ha’ noget mere ro om hendes børn.

En flyttekasse er fortrindelig som fødekasse, skær en lille firkant som åbning ( 10 - 15 cm fra gulvet ). Lad ½ af toppen af flyttekassen være der, og læg et tæppe over den anden halvdel, på den måde kan du let løfte tæppet lidt, og tage et kik ind til de små.

min erfaring er også at sådan en missemor ikke tager emnet op til debat.
Ønsker du ikke killingerne der er det eneste du kan gøre at lukke af så hun ikke kan komme ind.
så overordnet.
spær af til alle de steder du ikke ønsker hun lægger sig med dem og smil tålmodigt når du hver dag du kommer hjem skal se hvor de nu bor ;o)
Pøj pøj med dem
Hilsen en hvis misser jævnligt holder flyttedag med bebser

Det er normal adfærd, som du nok må bøje dig for… en del af det at få et kuld killinger:-)