Hjælp mig med at finde det her kradsetræ!

Putte har snart fødselsdag og hans alleryndlingskradsetræ er altså totalt nedslidt. Så vi vil gerne købe et nyt, men det sidste blev købt i en dyrehandel i Jylland, og det er en del år siden efterhånden, og vi bor nu på Sjælland.

Det specielle ved træet er, at den midterste platform er hul, altså sådan den er hængekøjeagtig, men stadig har træ langs kanten af hullet, så den er stabil (Putte er en stor dreng ) at hoppe op på. Og han ligger der rigtig meget.

Vi har fundet et, der ligner meget i maxizoo, men det er med et ækelt leopardmønster på og så har vi set et lignende hos Harald Nyborg på nettet til 250 kr med kattepoter på, men det er så heller ikke ensfarvet (vi vil helst have et, der er beige, da det passer bedst ind her, men et gråt kunne også gå, bare det er ensfarvet), og så et ensfarvet til 500 kr ( ) hos petworlds netbutik, men ingen af de her butikker skriver noget om, hvorvidt den midterste platform har det der hul, der gør, at den bliver hængekøjeagtig

Så er der nogen, der kan hjælpe os her? Har I set det nogen steder? Allerallerhelst ensfarvet og gerne beige. Eller ved I noget om petworlds og Harald Nyborgs kradsetræer (om de er hule i den midterste platform, så den altså bliver hængekøjeagtig)?
Vi vil så gerne have fat i sådan et kradsetræ!

Hmm vi havde sådan en for mange mange mange år siden til min Bille mor , den købte vi hos trixie .de
Men jeg ved ikke om de har den model mere . Men du kan jo prøve at kigge http://www.trixie.de/de/index.html

Tak for svaret. Jeg har kigget, men de har desværre ikke den model, æv :frowning:
Det er så møgærgerligt, at den hos maxizoo var med det der forfærdelige mønster på. Der MÅ da være flere, der gider købe et ensfarvet kradsetræ end sådan et med leopardmønster eller kattepoter, skulle man tro. Det er jo møggrimt, og jeg ville da heller ikke i mine vildeste drømme kunne finde på at købe en leopardplettet sofa til os selv -uha

Prøv at se udvalget her http://www.kratzbaeume.de/ Der er hængekøjer - og de er ensfarvede.

Den præcise model, du søger, bliver muligvis svær at finde, da kradsetræsfabrikanterne har det med at skifte modellerne ud…
Jeg har haft et lignende træ, som det du søger, til killinger - det er efter min mening for småt til voksne. Jeg tror, jeg købte det hos MaxiZoo eller Harald Nyborg, hvor de tilsyneladende har det træ, du har billede ind af http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=8601&n=10100

Mine forældre har modellen fra Harald Nyborg, og der er ikke noget hængekøje i det :slight_smile: Alle platformene er “faste” :slight_smile:

[QUOTE=dkkorat;629473]Prøv at se udvalget her http://www.kratzbaeume.de/ Der er hængekøjer - og de er ensfarvede.

Den præcise model, du søger, bliver muligvis svær at finde, da kradsetræsfabrikanterne har det med at skifte modellerne ud…
Jeg har haft et lignende træ, som det du søger, til killinger - det er efter min mening for småt til voksne. Jeg tror, jeg købte det hos MaxiZoo eller Harald Nyborg, hvor de tilsyneladende har det træ, du har billede ind af http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=8601&n=10100[/QUOTE]
Ja han er lidt stor til kradsetræet, men han kan godt ligge på den midterste plads, og han elsker det træ sådan. Jeg har kigget, men kan ikke se nogen tilsvarende platform på det link, du sender. Det er ikke en decideret hængekøje. Det er, som jeg skrev, en almindelig platform af træ, hvor der er skået et hul i midten, før den er blevet betrukket, så den er blødere og hængekøjeagtig midt på. Det gør den også mere stabil at ligge på, hvilket jeg tror, er grunden til, han elsker den. For han gider ikke radiatorkøjerne, vi har til dem.

Der er altså træ hele vejen igennem den midterste platform? Tak for svar. Det var rart at vide, så vi ikke kører forgæves til harald nyborg.
Når jeg skriver, at der ligesom er hul i den midterste, mener jeg ikke, at der er et hul, man kan se og kattene kan gå igennem, men at platformen har et hul midt i, som så gør den hængekøjeagtig, når den efterfølgende er betrukket. Bare lige for at være helt sikker på, at vi snakker om det samme?

[QUOTE=Pussikat;629486]Der er altså træ hele vejen igennem den midterste platform? Tak for svar. Det var rart at vide, så vi ikke kører forgæves til harald nyborg.
Når jeg skriver, at der ligesom er hul i den midterste, mener jeg ikke, at der er et hul, man kan se og kattene kan gå igennem, men at platformen har et hul midt i, som så gør den hængekøjeagtig, når den efterfølgende er betrukket. Bare lige for at være helt sikker på, at vi snakker om det samme?[/QUOTE]
Ja jeg tror vi er enige :slight_smile: Platformene er hele, solide træplader betrukket med plys :wink:

Okay tak. :thumbup: Det var et rart svar at få, så vi ikke skal køre langt efter at komme i en harald nyborg.
Jeg gad godt vide, om det fra petworld er hult i den midterste. Selvom jeg er lidt for nærrig til at give så meget for sådan et lille træ. Men kæresten mener, at han gerne ville give noget mere for et ensfarvet, bare det var det, fordi vi jo skal kigge på det hele tiden. Desværre kommer vi ikke lige til Jylland lige foreløbig. Men ellers må vi jo kigge, når vi gør.

Har lige haft fat i min gamle dyrehandler over telefonen, og han kunne godt huske træet. Det hedder Melissa og er fra Petcare. Men han har dem ikke hjemme lige nu (hans butik er i Horsens), og det var ikke noget, det kunne levere lige nu. Men jeg kan se på Petcares side, at de laver mærker, der hedder petcare og party pet, og party pet melissa hedder det hos zooplus.
Kæresten har lige snakket med partypet og desværre er der ingen hul plade i det midterste. Det lyd hun ret sikker på, hende han snakkede med. Det fatter jeg ikke lige.

www.zooplus.co.uk og www.zooplus.de har også et udvalg af kradsetræer…

Og hvorfor ikke få et gulv til loft nu I er igang? Katten vil sandsynligvis elske det, og man bruger jo ikke pladsen over kradsetræet til noget alligevel :slight_smile:

[QUOTE=Eife;629508]www.zooplus.co.uk og www.zooplus.de har også et udvalg af kradsetræer…

Og hvorfor ikke få et gulv til loft nu I er igang? Katten vil sandsynligvis elske det, og man bruger jo ikke pladsen over kradsetræet til noget alligevel :)[/QUOTE]

Ja det ved jeg godt.
Vi har allerede TO gulv-til-loft træer, så det er ikke som om de mangler noget at kradse i. Men lige netop det her, er det, jeg søger. Putte har haft det, siden han var killing (jeg har købt det to gange hos min gamle dyrehandler), og han elsker lige netop dét og den der hængeplatform, der ikke er en hængekøje, men stadig mere rar end en almindelig en kun af træ.

Ikke at det er det du spør’ om, men det slår mig lige at det må være relativt simpelt at ombetrække et kradsetræ hvis man har en hæftepistol (de kan vistnok lejes i Silvan hvis ikke man gider købe en)

Så kunne du købe noget stof/plys i en farve der passede til stuen, nogle meter reb og så stadig beholde stolper + køje. Det bør også være billigere end at købe et helt nyt…

Bare en idé :slight_smile:

Og efter lang tids søgen fandt jeg osse denneher køje: http://www.jekas.dk/Webshop/Product/4855-1-10799/ den har to fastgøreseshuller (i modsatte hjørner, så hvis alt andet kikser kan du da købe et andet miljø og så skifte toppladen ud med en hængekøje.

[QUOTE=TrekkieGrrrl;629514]Ikke at det er det du spør’ om, men det slår mig lige at det må være relativt simpelt at ombetrække et kradsetræ hvis man har en hæftepistol (de kan vistnok lejes i Silvan hvis ikke man gider købe en)

Så kunne du købe noget stof/plys i en farve der passede til stuen, nogle meter reb og så stadig beholde stolper + køje. Det bør også være billigere end at købe et helt nyt…

Bare en idé :slight_smile:

Og efter lang tids søgen fandt jeg osse denneher køje: http://www.jekas.dk/Webshop/Product/4855-1-10799/ den har to fastgøreseshuller (i modsatte hjørner, så hvis alt andet kikser kan du da købe et andet miljø og så skifte toppladen ud med en hængekøje.[/QUOTE]

Vi har selv tænkt på det. Der er så bare betræk hele vejen rundt på platformen, sikkert for at den skal være mere stabil. Kærestens fætter har været i gang med at lave et kradsetræ selv, og han siger, at det er stort set umuligt at få det der plysstof, som kradsetræer er lavet af.

Vi har kigget hos jekas, men den hængekøje der er for stor til kradsetræet og det har kun metalskelet, så det er tilsvarende de der radiatorkøjer, som han ikke gider ligge i, desværre. Det havde ellers været et godt alternativ.

Det er rigtigt at det der meget solide plysstof som kradsetræsproducenterne bruger, er næsten umuligt at få fat i… men mindre kan altså sagtens gøre det :slight_smile: Jeg har selv ombetrukket op til flere miljøer og det holder egentlig meget godt - et par år ca…

Ellers skal jeg have besøg af en sælger fra Petcáre på onsdag og så kan jeg da spørge om de stadig har miljøet og i hvilke farver :slight_smile:

[QUOTE=Ann K;629559]Det er rigtigt at det der meget solide plysstof som kradsetræsproducenterne bruger, er næsten umuligt at få fat i… men mindre kan altså sagtens gøre det :slight_smile: Jeg har selv ombetrukket op til flere miljøer og det holder egentlig meget godt - et par år ca…

Ellers skal jeg have besøg af en sælger fra Petcáre på onsdag og så kan jeg da spørge om de stadig har miljøet og i hvilke farver :)[/QUOTE]
Det må du meget gerne :slight_smile: Det lød bare til, da kæresten snakkede med dem, at det ikke længere var med den der hængekøjeagtige hylde, der ikke er træ hele vejen igennem.

Ja mindre kan sikkert også gøre det, men det er ikke helt nemt, når der er stof hele vejen rundt. Så kan jeg ikke nøjes med at beklæde selve hylden ovenpå. For der skal ligge en stor tung hankat på den.
Og jeg må indrømme, at jeg ikke lige har mod på at skulle i gang med at sy betræk til hele kradsetræet.

Har fået svar fra petworld; den midterste plade er desværre solid hele vejen igennem, æv :frowning:

Før du nu tænker at jeg er komplet idiot…

Jeg købte det her kradsetræ for 1½ år siden eller noget i den stil.

Den øverste platform HAR faktisk et hul i som en lille hængekøje, så da mine katte smadrede træet ved at rive skruen i toppen løs (det er jo ikke ret god kvalitet), så samlede jeg det bare igen til 2 små kradsetræer, hvoraf det den ene del ligner den du linker til temmelig godt…!

Tak for input :slight_smile: Det er da rart at vide, at den slags sovepladser bruges endnu. Jeg har fundet en tysk side, der også sælger et melissatræ, der ligner det, jeg søger, så jeg har sendt en forespørgsel, om den har den der platform, jeg også leder efter. Håber på et positivt (og hurtigt) svar. Det er den her side ZooShop-eu.de

Ej hvad er det jeg har bildt dig ind :ups: Jeg er ude ved min mor nu, og skulle da lige dobbelttjekke kradsetræet: der ér hul i træpladen så der er den der hængekøje-effekt som du efterlyser (det er Harald Nyborg modellen :slight_smile: )
Det må du undskylde, var helt sikker på at den var fast - men jeg huskede forkert :slight_smile: