Hjælp mig med at vælge

jeg har ikke stemt endnu, du bliver nødt til at skrive hvad han skal “bruges” til.

skal han udstilles bliver det den første og skal han bare tøffe rundt hjemme hos dig og hygge sig bliver det den nederste.
(han kunne dog også godt få lov til at tøffe lidt rundt her hos mig - heldige asner der får ham)

[quote=Litza;349264]Eva, ja måske bliver det ham.
Det er så Pinligt at jeg har det på denne her måde, men jeg er glad for at I stemmer på den I kan lide og det er ganske interesant at se hvor mange stemmer de får, lige nu er det næsten lige :)[/quote]

Når du har det sådan, vil du fortryde hvis du ikke følger dit hjerte…:høhø:

Bodil, han skal tøffe rundt hjemme hos mig :slight_smile:
Felis, Tak :slight_smile:
Chicabee, ´du har sikkert ret, men lige nu er jeg godt nok forvirret…hehe…måske bliver det ingen af dem.

Jeg kan bedst lide den øverste/den røde. Klart den mest nuser for mig :slight_smile:

Mit valg er altid betinget af formålet :slight_smile:

Er katten til udstilling?
Til avl? I så fald, hvilke hunkatte skal han bruges til?
Til kæl?

Udstillingskat: Jeg foretrækker klart nr. 1 - synes han har mest udstråling og personlighed.
Til avl: Afhænger af hunkattenes fejl.
Til kæl: Tag altid den sødeste :slight_smile:

Det var da et skrækkeligt dilemma!!! :uha:

Jeg ville være nødt til at beholde begge :ups:

Uh uh.

Kan læse at du ikke kan beholde begge to da den ene er solgt, ellers ville det være mit svar.

Ansigtet på den nederste er bare så bedårende, nuttet og fræk at se på og jeg er helt vild med den aftegning der ligner et hjerte.

Omvendt er den øverste kat meget flotter i aftegningerne.

Nøj hvor er den svær. Nanok havde en cremefarvet bror der var så smuk så smuk, men jeg var aldrig i tvivl om at det skulle være Nanok fordi han var lille, tyk og total bedårende, charmerende og ja så var han fræk.

Så skulle jeg vælge udfra hjertet, ja så var det ham den bedårende på de nederste billeder jeg ville vælge, selv om hans aftegninger ikke er så markante som hans brors.

Kaplan og hans røde bror lignede hinanden af både udseende og sind, men det var Kaplan som var den jeg forelskede mig, for han havde lige “det” der udefinerebare som var gået i hjertet på mig fra første øjeblik.

Alle mine katte har været primært skulle være kælekatte og er derfor valgt med hjertet.

Jeg tror jeg passer afstemningen, for kun du ved hvem af dem der rører dit hjerte mest.

Held og lykke med at løse dit dilemma.

Tusind tak for alle jeres stemmer, og I skal bare blive ved med at stemme( hvis I har lyst ) indtil afstemningen slutter.
P.T: kan jeg se at sølven fører 23 til 18…

Jeg har tænkt og vurderet som en gal, selv om jeg først selv valgte den røde for han var mest typet som lille, hvad sølvkatten skulle udvikle sig til kunne vi ikke rigtigt se…

Jeg må lade fornuften råde og derfor har jeg allerede besluttet mig for den røde.
For som de fleste perserfolk siger er han bedst all over
Bedre top bedre ører og mere stort og rundt ansigt. Ører og øjne betyder en hel del hos exotics, men som Diana siger kan jeg bedre lide typen på sølven, men den røde er jo heller ikke dum…jeg har ladet mig forføre af sølvkatten med den store charme han har herhjemme, men jeg tror ikke jeg kan acceptere de høje ører på længere sigt.
Han skal bruges til avl så det er vigtigt at de ting er på plads.
Sølvkatten kommer så ud i et hjem hvor der er en kat med samme temperement som ham, og parret var meget vild på ham så det kan ikke passe bedre.
Jeg må så bare fra nu af lade være med at kigge på sølvkatten LOL
Men tusind tak fordi I ville give jeres mening.

Den med sølv den er kønnest !!

Om det er billedet som snyder, ved jeg ikke, men det forekommer mig at den lille smuksak med sølv, osse har lidt kraftigere benstammer …Det er et stort plus for mig, når jeg udvælger ‘killing’ til mig selv :slight_smile:

Alice du har ret, sølven er en anelse bedre krop og benbygning, men ikke meget, alle 3 i kuldet er ok kropmæssigt ( inklusive benstammer ) der er intet der generer mig der, men sølven er også en anelse kortere i kroppen, og ja krop spiller også ind, ihhh altså det er svært…

PS : tror jeg kan nå at ombestemme mig 1000 gange inden næste weekend hvor en af dem flytter…

Det er super svært :).
Jeg stod selv i samme dilemma, da jeg stod med to rigtig gode piger i mit sidste kuld - Jeg kunne simpelthen ikke vælge, og endte med at beholde dem begge :slight_smile:

Jeg sætter meget pris på en kort og bred kat, med kraftige benstammer - Men igen, det er jo briter jeg har, og jeg aner ikke hvor højt sådanne egenskaber bliver vægtet hos persere ?

Joh Alice vi skal have det hele med, men nu er kropbygningen god på begge killinger med den lille forskel jeg har fotalt dig,
angående ørene har jeg det svært med de højt placerede på sølvkatten, ( det er hans værste fejl syntes jeg ) netop fordi har hans mor også har højt placerede og lidt store åbne ører og det er i en alder af næsten 4 år, farmand derimod har en fin top med fine placerede små ører, ingen af forældre kattene har dårlige kroppe, morkat vejer 4 kg og er fin lav på benene og farmand der er fin lavstammet og kompakt men måske ikke verdens største kat vejer omkring 4,2 kg så jeg tror ikke at nogen af killingerne løber løbsk i kroppen hvis du forstår mig,
det blev lidt kringlet det her :slight_smile:

[quote=Litza;349569]Joh Alice vi skal have det hele med, men nu er kropbygningen god på begge killinger med den lille forskel jeg har fotalt dig,
angående ørene har jeg det svært med de højt placerede på sølvkatten, ( det er hans værste fejl syntes jeg ) netop fordi har hans mor også har højt placerede og lidt store åbne ører og det er i en alder af næsten 4 år, farmand derimod har en fin top med fine placerede små ører, ingen af forældre kattene har dårlige kroppe, morkat vejer 4 kg og er fin lav på benene og farmand der er fin lavstammet og kompakt men måske ikke verdens største kat vejer omkring 4,2 kg så jeg tror ikke at nogen af killingerne løber løbsk i kroppen hvis du forstår mig,
det blev lidt kringlet det her :)[/quote]

Jeg forstår dig :-). Og jeg kan sandelig godt forstå din dilemma - Men da det er en kommende avlshan, gør du nok klogt i at lade fornuften råde dig :slight_smile:

Jeg synes klart den røde er mest nuttet, så jeg kan da godt forstå hvis du vælger ham :wink: Også selvom du gør det ud fra racekendskab og type og jeg bare ser på hvem der er mest nuser i mine øjne -engel

Eva, Tak…jeg skulle bare have holdt mig til mit første valg, det er bare så svært fordi den anden killing har udviklet sig fra at være ingenting som 4 uger gammel, til faktisk at være ganske pæn nu, jeg kan lige nu bedre lide hans udtryk, men nej jeg må vælge helhed og derfor bliver det den røde, han har de største fordele når jeg gerne vil opdrætte exotics. Tusind tak til alle jer der har stemt :slight_smile:

Litza - Ja, det må virkelig være svært at skulle vælge mellem sådan to, de er jo begge rigtig dejlige. :slight_smile: Jeg kan huske da jeg selv skulle vælge en beholder, da jeg skulle have en selskabskat til min hunkat. Jeg havde fået anbefalet at beholde en hunkat af min dyrlæge og der var kun en i kuldet - men nøj jeg var fristet til at beholde en af drengene (en fin stor rød ved navn Mac) istedet :smiley:

[quote=Alice;349564]Det er super svært :).
Jeg stod selv i samme dilemma, da jeg stod med to rigtig gode piger i mit sidste kuld - Jeg kunne simpelthen ikke vælge, og endte med at beholde dem begge :slight_smile: [/quote]

Ja det gjorde du jo :ked::ked::ked::ked::ked:

:kindkys:

Jeg er så ked af at måtte skuffe dig Mai …Men jeg er sikker på, at Birdie kommer med den mest bedårende Mai-barn…Bare vent og se :slight_smile: