HJÆLP - observations/plejefamilie søges

Hvor i Jylland skal kan fra? Kan forstå han skal til Helsingør på Sjælland?
Som Majbritt skriver er der jo udstilling i RK næste weekend.

Sådan et lille pus skal de ha en chance til , er han neutraliseret ?

[QUOTE=Nevadaisy;70655]Tusind tak Helle
Jeg har lige snakket med ejerne igen, han er ikke tjekket for urinvejsinfektion og han mener ikke det er det.
Jeg sagde at jeg kunne skaffe dem gratis rådgivning, de snakker nu om det, men manden var lidt tilbageholdende pga. han ikke er opdraget på den måde som han sagde.
Ellers har jeg dfået lov til at anbringe ham hos Kattens Værn i Odense på pensionatet men kun et par dage så jeg kan få ham tjekket hos dyrlægen, så han SKAL have et hjem snart hvis han ikke skal aflives…hvis ejerne ikke bestemmer sig til at de gerne vil have besøg.

Kan se nu jeg lidt misforstod dit tilbud, men håber det også gælder disse ejere.[/QUOTE]

I kan sende mig en mail - hvis de ikke bor i mit område, så kan jeg forsøge at finde en anden til at hjælpe dem. Men da jeg har sabbat, og egentlig ikke adfærdsbehandler før til marts (mit hjerte løb af med mig, da jeg så Filur, må jeg indrømme) så SKAL ejerne være indstillet på at gøre et stykke arbejde. Ellers er det spildt for mig at bruge min sabbattid på dem. Jeg skal have mine benzinudgifter dækket, hvis jeg skal se katten - hvilket jeg ofte skal. Især hvis det er i hans nuværende hjem, kan det være nødvendigt at se ham.

Er det noget som kan løses via mail/telefon fx en ny ejer/nuværende, som mener sig klar til at tage det store arbejde, som det kan være, så koster det nul kroner.

Og Filur SKAL dyrelægeundersøges før jeg gør noget som helst. Alt andet er uansvarligt overfor misling.

Mit nummer er 3066 0283 - det er svært at forklare på et forum, men du må gerne ringe, hvis du har spørgsmål.

Hvis Filur kommer ud akut til en som tilbyder sin hjælp, så må den person også gerne ringe. Hvis de gamle ejere er indstillet på, at jeg - desværre - ikke kan svinge en tryllestav, der gør deres kat problemfri, men at der venter dem et større arbejde (måske men som udgangspunkt er det bedst at være forberedt på det), så må de også gerne ringe. Naturligvis.

eller maile på [email protected]

Skal katten så have besøg, så må vi se om vi kan finde ud af det alt efter hvor de bor i DK. Og min sabbat taget i betragtning.

Det jeg tilbød var egentlig akut rådgivning til en, som ville tage Filur ind, men jeg siger naturligvis ikke nej til at hjælpe disse folk, hvis de vil deres kat… Det er klart.

Ring endelig, hvis DU har spørgsmål. Jeg er klar over, at mit svar er rodet, men jeg jobber den officielt, så der er ikke tid til de store sproglige mestringer:-)

MVH

Hej Neva :slight_smile:

send mig lige en PB - jeg har en ide :slight_smile:

Hvad siger du til at tage toget fra odense til Korsør med mis i kasse - og så samler jeg nuser drengen op der (har selv kasse med) og kører ham hjem til Anika :slight_smile: det kan vi evt gøre fredag eller lørdag aften (lidt sent) den pågældende weekend ?

[QUOTE=Nevadaisy;70683]Familien ville ikke give ham en chance, men der er nu fundet et nyt sted til ham. han flytter hjem til Anika og så håber vi han kan finde ud af det med hendes katte.

TUSIND TAK for jeres støtte.

Jeg har det dårligt med at spørge om følgende, men hvis der sidder en der kan undvære et par kroner selv om det er tæt på jul, så vil jeg høre om jeg måske kan få lidt tilskud til broafgiften, da han jo nu skal til Helsingør? Som forklaret i en anden tråd for nylig har jeg ikke voldsom mange penge lige nu, men han skal bare have en chance og derfor har jeg valgt denne for mig lidt dyre løsning, men som jeg tror er den bedste for Filur og det er det vigtigste. Jeg tager ham til dyrlægen og får ham undersøgt for urinvejsinfektion og så bliver han kørt til Helsingør.

Jeg kan slet ikke takke Anika nok for at give min dejlige dreng en chance…kæmpe stort tak -HUG-HUG-kramer[/QUOTE]

Åh det var godt! Jeg havde også en skidt fornemmelse i mavsen om den mandlige ejer i familien må jeg indrømme. Tror næppe han ville gøre en forskel, når det kom til stykket, og så er det surt at bruge timer på at hjælpe - men det sker desværre tit…

Nå pyt - Filur er reddet og hvis Anika har nogle spørgsmål så står mit tilbud ved magt. Jeg kan dog ikke tage derover, men hun kan få gratis råd via mail og telefon.

Dejligt at det endte lykkeligt!

MVH

Hej selv om vi havde en kontrovers i en anden tråd ,vil jeg gerne betale det ½ til broafgiften,send et kontonr og regnr og jeg overviser pengene er det ikke 339 kr en dagsbillet koster ??

hvis neva og jeg kan få det til at gå op i en højere enhed - så kan det være vi er nede i en halv tog-returbillet :slight_smile:

det bliver vist lige omkring 139 tur/retur kr med DSB orange :slight_smile:

[quote=Miss T;70800]hvis neva og jeg kan få det til at gå op i en højere enhed - så kan det være vi er nede i en halv tog-returbillet :slight_smile:

det bliver vist lige omkring 139 tur/retur kr med DSB orange :)[/quote]

-thumbs-thumbs så bare glem mit tilbud.

[quote=Vivi_Fletcher;70756]Hvor i Jylland skal kan fra? Kan forstå han skal til Helsingør på Sjælland?
Som Majbritt skriver er der jo udstilling i RK næste weekend.[/quote]

Jeg henter ham i Nyborg hos familien og kører ham så alle steder jeg skal :slight_smile: Jeg skal jo have fragtet ham til Højby (Odense) for skal have ham til dyrlæge, skal lige finde ud af hvordan jeg bedst gør det.
En rigtig sød en her på forum har givet mig til broafgiften, det koster nemlig “kun” 245kr når jeg skal tilbage samme dag og det er om aftenen. Men har sendt en PB til miss T.
Men hvor er det dejligt at vi sammen kan hjælpe lille Filur.
Tak for alle jeres indlæg

[quote=lenschow;70781]Åh det var godt! Jeg havde også en skidt fornemmelse i mavsen om den mandlige ejer i familien må jeg indrømme. Tror næppe han ville gøre en forskel, når det kom til stykket, og så er det surt at bruge timer på at hjælpe - men det sker desværre tit…

Nå pyt - Filur er reddet og hvis Anika har nogle spørgsmål så står mit tilbud ved magt. Jeg kan dog ikke tage derover, men hun kan få gratis råd via mail og telefon.

Dejligt at det endte lykkeligt!

MVH[/quote]

Tja, det er lidt underligt. jeg selv og to andre personer havde en rigtig god mavefornemmelse mht. denne familie, man kan desværre ikke altid gennemskue folk.

Ja, kastreret, vaccineret, ormekur, loppekur - de fik alle den helt store tur og har set en dyrlæge en del gange i det forløb og er her blevet erklæret sunde og raske og han havde ingen adfærdsmæssige problemer hos min familie - ntværtimod har han altid taget alting i “stiv pote”. men han kan jo “bare” have en urinvejsinfektion.
ringer til dyrlægen nu og finder ud af hvordan jeg bedst gør det med ham

Filur skal til dyrlæge i morgen kl. 10.45

-wehuuKære Hanne!
Mangler du stadig penge vedr. det smukke dyr,
spæder jeg gerne til.

Kærlige tanker -love -love
Mona

[quote=Mona;70895]-wehuuKære Hanne!
Mangler du stadig penge vedr. det smukke dyr,
spæder jeg gerne til.

Kærlige tanker -love -love
Mona[/quote]

Hej Mona
Mange tak for dit tilbud. Jeg skal lige finde ud af hvordan og hvorledes med transport og så er jeg meget spændt på hvad dyrlægeregningen løber op i - jeg har fået 2 konsultationstider i træk og så får han et grundigt tjek - urinvejsinfektion, tænder mm. Da jeg har fået at vide at hvis en kat f.eks. har dårlige tænder kan den også blive urenlig.
Men jeg vil ikke tage flere penge end jeg har behov for, så jeg vil gerne have lov at vende tilbage når jeg har fået styr på forløbet.
Igen tusind tak for tilbudet.
kram Hanne

Ja alle smerter kan ende ud i urenlighed

Åhh, hvor var det godt Anika ville tage den lille mis og super der ordnes transport. -thumbs

jeg glæder mig helt vildt til han kommer herhjem… :slight_smile: tror jeg også hulk gør, han savner en legekammerat…

Du er et godt menneske Anika! Og sikke en skøn kat! Tillykke!

Årh -wehuu-wehuu tark!!!

-wehuuKære søde Anika.

Hvor er du dog et dejligt menneske.
Og sikke en smuk kat, du får dig.

Mums…en pels han har.-lazykitty
Kærlig hilsen
Mona