HJÆLP - observations/plejefamilie søges

Anika ER verdens bedste menneske uden tvivl! Hun sætter altid andres behov før sine egne og er altid sød og rar at være sammen med og så har hun et hjerte af guld som banker for alle missere! -love
Du er dejlig Anika og jeg glææææder mig til at møsse den lille fyr -forelsket

Han er dog bedårende:) og til dig Anika, det er så flot at du tager ham-wehuu

Dejligt at det så hurtigt lykkedes at finde nyt hjem til Filur - og får du brug for et tilskud til dyrlægeregningen, giver jeg også gerne et tilskud, du må lade høre fra dig. Det varmer når en hittemis bliver hjulpet - så både tak til dig og til Anika.

[quote=Celina;71116]Anika ER verdens bedste menneske uden tvivl! Hun sætter altid andres behov før sine egne og er altid sød og rar at være sammen med og så har hun et hjerte af guld som banker for alle missere! -love
Du er dejlig Anika og jeg glææææder mig til at møsse den lille fyr -forelsket[/quote]

-love-forelsket Ej jeg rødmer jo helt søde… Tak for de dejlige ord… Du er en super dejlig veninde… er så glad for at have lært dig at kende -wehuu

[QUOTE=Celina;71116]Anika ER verdens bedste menneske uden tvivl! Hun sætter altid andres behov før sine egne og er altid sød og rar at være sammen med og så har hun et hjerte af guld som banker for alle missere! -love
Du er dejlig Anika og jeg glææææder mig til at møsse den lille fyr -forelsket[/QUOTE]

jeg kunne ikke være mere enig :slight_smile:

og jeg vil meget gerne hjælpe med at få lille missen hjem til Helsingør :slight_smile:

[quote=Miss T;71256]jeg kunne ikke være mere enig :slight_smile:

og jeg vil meget gerne hjælpe med at få lille missen hjem til Helsingør :)[/quote]

nu skal i altså lige holde op… bliver jo helt rørt og aner slet ikke hvad jeg skal sige … andet end i to er de bedste! og i betyder alverden for mig
-wehuu

Hvor skal filur transporteres fra…??
Nu er det sådan at jeg kører kopnsulentjob i jylland, Jeg skal hjem i morgen, kører til vejle søndag og hjem igen tirsdag.
Hvis det kunne være nogen hjælp kunne der spares en bro billet.
Jeg er på fyn fredag og hjem igen samme dag.
Jeg vil desværre ikke have mulighed for at køre til helsingør med ham, men evt en anden kunne tage over den vej på?
Hvis det kan hjælpe er i velkommen til at ringe: 30136339
Jeg er på job fra ca 8-11.30 i morgen
MVH
Heidi

Håber, dyrlægen siger alt OK, og det KAN jo være, tisseriet skyldes, at Filur af en eller anden årsag føler sig utryg i sin nuværende familie.
Den lyder også til at være ret “firkantet” i sit syn på katte.

Held og lykke!

Filur har været til dyrlægen.
Proteinindholdet i hans urin er for højt og det var for koncentreret, hvilket tyder på han ikke drikker nok
Han har dog ingn krystaller og dermed ikke blærebetændelse

En prøve viste noget der bekymrede dyrlægen lidt og der bliver derfor foretaget en ny test, som jeg dog først for svar på på mandag. Dyrlægen er en smule bekymret for om det er nyren den er gal med.
Så nu skal vi vente på svar til på mandag.
Nuværende ejer giver Filur noget vådmad med ekstra vand så han får lidt mere væske

Jeg svarer på resten af indlæggene når jeg kommer hjem fra forelæsning.

Uhh sikke dog… Håber det kan udbedres -jegkrydser

Jeg læste et sk*** godt råd fra Helle herinde omkring at katte normalt i naturen vandrer efter vand, derfor bør man stille deres vandskål andetsteds end ved siden af maden. Det har vi gjort herhjemme og ganske rigtigt synes jeg at de drikker mere. De drikker faktisk næsten ik fra den vand ved deres mad længere, men til gengæld en hel masse af den der står i stuen -thumbs

Få ejeren til at købe noget K/D vådmad, det belaster ikke nyrene så meget.

Og igen:
Hvis han er utryg, tisser han sikkert også uden for bakken for ikke at føle sig “fanget”.
(Mange begår nemlig den fejl at snuppe katten, mens den er på bakken eller lige efter).

Hvad angår vand, så har jeg vand stående flere steder i huset. Så drikker kattene nemlig mere.

En for stærk koncentration af urin KAN have en afsmittende effekt på nyrerne, og det regulerer sig ofte, hvis katten får mere vådmad end tørfoder.

Prøver lige at få svaret jer alle

Tusind tak for dit tilbud.
Dyrlægeregningen var på lidt over 1000kr, så jeg vil muligvis gerne have et tilskud. Der er dog opstået et nyt problem, men skal lige have fat i Anika først.

[quote=Heidi;71302]Hvor skal filur transporteres fra…??
Nu er det sådan at jeg kører kopnsulentjob i jylland, Jeg skal hjem i morgen, kører til vejle søndag og hjem igen tirsdag.
Hvis det kunne være nogen hjælp kunne der spares en bro billet.
Jeg er på fyn fredag og hjem igen samme dag.
Jeg vil desværre ikke have mulighed for at køre til helsingør med ham, men evt en anden kunne tage over den vej på?
Hvis det kan hjælpe er i velkommen til at ringe: 30136339
Jeg er på job fra ca 8-11.30 i morgen
MVH
Heidi[/quote]
Han skal køre fra Nyborg
Mange tak for dit tilbud. Jeg skal lige have styr på det hele, synes det er lidt rodet lige nu.
Vender hurtigst muligt tilbage til dig.

[quote=Celina;71739]Uhh sikke dog… Håber det kan udbedres -jegkrydser

Jeg læste et sk*** godt råd fra Helle herinde omkring at katte normalt i naturen vandrer efter vand, derfor bør man stille deres vandskål andetsteds end ved siden af maden. Det har vi gjort herhjemme og ganske rigtigt synes jeg at de drikker mere. De drikker faktisk næsten ik fra den vand ved deres mad længere, men til gengæld en hel masse af den der står i stuen -thumbs[/quote]

Ja, sådan har vi det også…men tror vist ikke der skal flyttes for meget med kattenes tilbehør, derfor gav jeg rådet om at hælde ekstra vand i vådmaden.

Tror vist ikke jeg kan få dem til så meget :frowning: og jo da slet ikke her i weekenden. Men skal snakke med dem på mandag ang. filurs prøve, så vil jeg foreslå det hvis det viser sig at der er noget med nyrerne - det er jo stadig ikke sikkert.

[quote=Mega;71761]Og igen:
Hvis han er utryg, tisser han sikkert også uden for bakken for ikke at føle sig “fanget”.
(Mange begår nemlig den fejl at snuppe katten, mens den er på bakken eller lige efter).

Ja. det kan sagtens være at han er utryg, det var i hvert fald ikke helt den samme lille dreng jeg afleverede (lidt svært at forklare hvorfor, men han har forandret sig lidt). Men han blomstrede hurtigt op da jeg sad og snakkede til ham og nussede med ham ude i bilen.

Hvad angår vand, så har jeg vand stående flere steder i huset. Så drikker kattene nemlig mere.

En for stærk koncentration af urin KAN have en afsmittende effekt på nyrerne, og det regulerer sig ofte, hvis katten får mere vådmad end tørfoder.[/quote]

Nu vil jeg se om jeg kan få fat i Anika og Miss t og så skal jeg vist have Freja i bad, hvis vi skal på udstilling i morgen, for hun har lige været ude og grave i jorden…så man kan vist ikke lige kalde hende ren -tihi Så jeg vender først tilbage senere i aften

Godt du har hentet ham… Held og lykke med Filur.

MVH Helle

Hej alle
Da jeg har snakket med Anika, vil jeg nu skrive lidt her (fik ikke lige skrevet i går da jeg var i Billund…måske nogle af jer så smukke Freja :))
Nå, men da jeg afleverede Filur til de nuværende ejere efter vi havde været hos dyrlægen, fik hun ret dårlig samvittighed (tror jeg - det så sådan ud), da hun fik at vide at han kunne være syg.
Hun sagde så at de muligvis ville beholde ham alligevel, det ville hun lige snakke med manden om. For hun syntes det var synd at skille Filur og Felix af. Desværre var det begrundelsen og ikke at “Filur er så overskøn og dejlig at jeg vil få svært ved at undvære ham” eller lignende.
Jeg skal snakke med hende når jeg har fået svar på prøverne fra dyrlægen.
Men ved ikke lige hvad jeg skal stille op nu. Jeg synes også det er synd at de to drenge skal skilles, men jeg vil gerne have Filur bor et sted hvor han bliver elsket og det er jeg helt overbevist om at han gør hos Anika. Jeg er også rigtig ked af at Anika nu sidder og glæder sig til at få ham og så får jeg denne melding - de sagde selv jeg skulle finde en ny familie.
Jeg kan jo ikke stjæle den lille fyr, hvis ikke de vil udlevere ham til mig.
Det er på godt jysk bare sådan en træls situation.
Håber ikke de ombestemmer sig.
Gør de ikke så har jeg aftalt med Anika og Regitze at jeg tager toget til Korsør og mødes med dem der.

Nå men altså hvis de ombestemmer sig får de selvfølgelig lov til at betale dyrlægeregning + kørsel. Gør de ikke vil jeg gerne gøre brug af de tilbud der er kommet mht. at hjælpe med dyrlægeregningen.

Beklager meget jeg ikke kan komme med et mere klart svar.

jeg håber de giver slip på ham, selvom det da er synd at han skal væk fra sin bror… men jeg ser det lidt som om, at denne familie bare udnytter at du så gerne vil hjælpe. Og det sys jeg ikke er fair…

Og så vil jeg jo gerne have den finde lille fyr herhjem. da jeg personligt syntes han har fortjent bedre end den familie han er i nu… det har alle dyr. føler de sig ikke elsket kan man hurtigt mærke det på dem-

Jeg synes, det vil være MEGET synd at skille de to brødre, så hvis ejeren nu har fået “andre briller på” mht. Filur og vil beholde ham, er det i mine øjne den bedste løsning (med mindre de vil af med begge kattene).

Jeg er sådan set enig, det var derfor de blev solgt sammen. MEN jeg synes måske også Filur har fortjent at bo et sted hvor man gerne vil have HAM og ikke kun fordi hans bror også bor der? De ville jo egentlig kun have Felix da de kiggede på dem, men jeg sagde til dem at Felix og Filur havde det rigtig godt sammen og jeg derfor syntes de skulle overveje at tage dem begge.
Derfor er jeg også lidt splittet. En anden ting er at hun beskrev Filur som sky og at han først lige var begyndt at varme op. Men han har kun været sky helt i starten da vi tog ham ind - da først han var blevet kælen så har han hele tiden været rigtig kælen og overhovedet ikke sky…ikke engang da jeg havde Sine Gry og to andre kattetosser hjemme hos mig, der ville han fint lege med dem og kæle med dem. Så det forstår jeg ikke helt.
men må sige min mavefornemmelse hælder mest til at flytte ham til Anika, fordi han som sagt fortjener at være et sted hvor man gerne vil have ham

Men VIL denne familie virkelig Felix? jeg er enig med Mega i det her

MVH

Min fornemmelse siger mig, at de har fortrudt, at de tog begge katte og nu skal finde på undskyldninger for at komme af med Filur.

:mad::mad::mad::mad::mad::mad:

Hvis de ikke virker helt vilde med at få ham igen - så skal han til Anika - der vil han få det godt og blive elsket som den dejlige kat, han er!

-wehuu-wehuu-wehuu-wehuu-wehuu