Hjælp! - opdatering på omplacering der ikke blev til noget :)

Nårh ja, den havde jeg ikke lige luret. Jeg lod bare mærke til måden at overføre katten, og så at det var blanding mellem 2 racer. Men så er det jo nok ikke hende så :slight_smile:

Hov… Kan da se at der er nogle korthårskatte på de billeder…

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvilken banegård der er tale om før jeg tager stilling til om jeg tror at katten er fra en hvis person. :slight_smile:

Katten her har de samme specielle pelstegninger og farver, som mange af de andre katte derude fra…dem ser man ikke så mange andre steder, så jeg tror den “er god nok”

Felis, jeg er altså ikke meget for at kigge på de sørgelige billeder igen for at finde ud af om du har ret. :ked:

[quote=birtheras;246720]:slight_smile:

Felis, jeg er altså ikke meget for at kigge på de sørgelige billeder igen for at finde ud af om du har ret. :ked:[/quote]

Der er heller ikke rigtig nogen af dem lige på de billeder…det var dengang de bedste af hendes katte, og dem som hun selv viste billeder af, og ikke de billeder der,som andre har taget…

Og jeg tror, at denne her er fra et af de kuld hvor moderen var en birmalignende kat (husker ikke navnet på den) og så faderen der hed Shadow (blanding af MCO og noget andet)…han havde de specielle tegninger i hoved og på benene…

Åh gud dog! Jeg sidder her med tåre i øjene og ondt imaven. De link med de fotos af kattene i bur ude på en mark! Hvor er det dog forfærdenligt.
Jeg tror vores mis kommer derfra. Det foto jeg har sat ind af hende som killing, er det der var i Gul&Gratis. Og inden jeg beskar det, kunne man se de samme græstotter, og hønsenettet. Og der er to billeder inde på linket, som jeg syntes ligner vores mis så meget, at det kunne være en familie til hende.
Det var en rutebil-station i en lille by mellem Randers og Århus vi mødtes på. Vi kom i bil fra Ribe, så vi kunne ligesåvel have kørt hjem til hende, men hun sagde at hun skulle videre på job, så det var kun muligt for hende at vi mødtes der. ( Hun sagde i telefon at hun havde flere katte, osse en burma, og flere hunde, så missen var vant til både hund og andre katte )
Men hvis hun virkelig kommer derfra, så er der mange ting jeg meget bedre forstår nu, omkring hendes væsen og psyke. Bla. opdagede vi efter et par dage at hun havde blødende mavesår. Det første år vi havde Missen,var vi ved dyrlæge med hende 8-10 gange. Hun fejlede alt muligt.
Jeg kan se at nogle her i tråden troede hun var til salg - det var hun ikke. Jeg ville ikke sælge hende, bare give hende til et kærligt hjem. Men heldigvis det ikke er aktuelt mere.
Vi gav iøvrigt 1000,- kr. for hende der på den rutebil-station.

Handler hun stadig med killinger - for så må vi da kunne gøre et eller andet for de stakkels katte?

Jeg synes, at det er synd, at denne dejlige glædestråd om jeres dejlige kat nu kommer til at handle om det sted, hvor hun kommer fra (selvom du sikkert er glad for at kende mere til missens oprindelse). Men når du nævner den banegård, er jeg overhovedet ikke i tvivl om, at din kat kommer fra en meget berygtet kattehandler. Jeg sender dig lige en pb.

Wina, nej heldigvis er det sted lukket ned, damen bor i lejlighed nu.

Der er for øvrigt et par stykker mere herinde, der også har kat derudefra :wink:

Jeg tror Felis har ret. Geografisk passer det også med den omtalte handler.

Hvis du vil vide mere om hende, så send Brita fra Kamikaze en PB.

Hun handler ikke med katte lige nu - takket være en konstant modstand fra katteverdenen gennem flere år og udskiftning af diverse myndighedspersoner som tog sig af sagerne.

Hun skal nok blive en fin kat nu. Det er ikke første gang, at en kat kommer derfra og siden blomstre op og får et godt hjem og mange gode år.

MVH Helle

PS Kattehandleren gjorde også i korthårede med mellemrum. Hun har haft helt almindelige tabby huskatte derude på et tidspunkt.

Uanset hvor hun er fra så ser hun bedårende ud. :wehuu:

[quote=Felis;246709]Så tror jeg godt du må fortælle din kat, at hendes far hed Shadow :wink:

[/quote]

Jeg tror Felis har ret, for da jeg så de første billeder af katten, kom jeg til at tænke på Shadow … men tænkte at det nok var en tilfældighed :S
Man vidste jo aldrig hvornår (eller om) den dame talte sandt, men hvis hun gjorde dengang, så skulle der osse være noget Ragdoll i Shadow …

Simpelthen så dejligt at læse at hun har fået det bedre.

Jeg må sige det var skrap kost at kigge de link igennem. Jeg græd i morges da jeg så de billeder. De stakkels katte!
Og det er hårdt at vide ens egen lille darling kommer fra et så forfærdenligt sted, men på den anden side så er jeg også glad, for at jeg nu kender mere til hendes baggrund. Der er mange ting ved hende, som jeg forstår meget bedre nu. Bla. at hun altid vogter over over vand og mad skålene, og ingen må komme i nærheden af dem.

Hvis der bliver brug for vidner imod hendes katte-fabrik, så vil jeg til enhver tid stille op.
Og igen vil jeg gerne takke Jer alle for Jeres gode råd og medfølelse med vores kære dejlige Missen.

Wina - jeg synes at du skal tage at skrive en pb til Brita (Kamikaze) for hun har gjort så meget for at stoppe CK og hvis hun nu kan bruge jeres sag til noget i fremtiden ville det da være en god ting lige at gøre hende opmærksom på at I findes :slight_smile:

[quote=Skattekat;246818]Jeg tror Felis har ret, for da jeg så de første billeder af katten, kom jeg til at tænke på Shadow … men tænkte at det nok var en tilfældighed :S
Man vidste jo aldrig hvornår (eller om) den dame talte sandt, men hvis hun gjorde dengang, så skulle der osse være noget Ragdoll i Shadow …[/quote]

Ifølge oplysningerne dengang var Shadow en Hellig Birma, MCO, Ragdoll og Colorpoint Perser blanding…
Og ja… hun gjorde sig også i korthårskatte… som blev solgt som diverse mere eller mindre eksotisk blandinger, alt efter hvad markedet nu engang efterspurgte.

Personen er to gange dømt for vanrøgt… første sag anmeldt af to perseropdrættere… anden sag af personerne bag www.katteinfo.dk - som du vist også stadig kan tage kontakt til?

Spørgsmålet er om du overhovedet vil få noget ud af det… eller om din kats tilstand anses for at være relevant i forbindelse med et evt nyt søgsmål…

PS; Jeg tror at katten i buret med det blå træstykke er Shadow… billedet er ikke særligt tydeligt, da man på Advarselsløbesedlen fra Kattehandel.dkfokuserer mere på forholdende hos katehandlere end den enkelte kat…

Selv om hun (tilsyneladende) er stoppet som kattehandler, er en tredie retssag på vej med flere, grelle, veldokumenterede anklagepunkter.
Fortidens synder kan hun ikke viske ud, hverken ved at flytte eller stoppe sin kattehandel.

Ja heldigvis bliver “damen” på et tidspunkt stillet til regnskab for de sidste svinestreger, hun lavede.

Når jeg tænker tilbage foresvæver der mig noget om at din kat kan have været en af dem hun havde “sjove” annoncer for, først var de blanding af mco og korthår, men det solgte ikke rigtig, så ugen efter var annoncen med samme billede rettet til siam og mco, jeg er ikke 100 % sikker, for der har været SÅ mange fortvivlende historier derfra, så det kan være svært at skelne imellem dem, tingene stod på, på den måde i 6 år :frowning:

I øvrigt kan du klikke på gallerilinken i min signatur, der er både billeder, domsudskrifter og lign om “damen”