Hjælp til at finde noget specifikt kattelegetøj

I de hæklede hittemus jeg hækler til Brita putter jeg en bestemt type bold med bjælde i. jeg har prøvet en del andre, men den her er KLART den der vinder på lyd og størrelse!
Jeg har indtil nu haft en fast “pusher” til dem, men derfra virker det til at være lange udsigter til at kunne få flere - de sidste 4 gange jeg har spurgt til dem er det ikke blevet til mere og er blevet glemt hver gang igen, og nu har jeg manglet dem siden starten af marts tror jeg :frowning: jeg har fundet EN, som jeg har taget billede af i håb om, at andre måske ved hvor de kan købes i “massevis” uden at de koster 20,- stykket! Jeg har ledt Ebay igennem en million gange, men kun fundet dem steder, hvor de enten ikke sender til DK eller også koster de over 2 pund stykket + flere pund i porto per styk, og så bliver det simpelthen for dyrt ift. prisen på en hittemus - de sku jo gerne sælges med et overskud til hittekat!

Så hvis nogen ved hvor man kan købe disse bolde:

Gerne i “massevis” til så billig stykpris som muligt, så prisen på hittemus ikke stiger!
De kommer typisk i todelt farve - hvid halvdel med blå, rød, grøn eller gul halvdel.

… og så vil jeg sætte mig og hækle et par hittemissere inden vamdrup og så den sidste hittemus indtil jeg finder nogle nye bolde…

Synd, du ikke tog en tur til Brejning i weekenden - udstillingens eneste standholder havde dem i sit sortiment :slight_smile:

Jeg tror min dyreklinik har dem. Næste gang jeg besøger dem skal jeg nok kigge efter. Kommer du hele bolden i hittemusene eller kun klokken. Jeg har nemlig en pose klokker som du gerne må få

Der er nogen her

Men nopk også til den dyre side :frowning:

(jeg googlede billeder “katte legetøj bold med bjælde”, måske billede-googling kan hjælpe?)

Skal nok forsøge at huske …

EDIT: Prøv at google “cat toy ball with bell” … der er nogen stykker, der ligner (og mange andre)

det er hele bolden - hvis man kun ligger bjælden i forsvinder lyden totalt…

Mette jeg har også set dem på udstillinger her og der - men typisk i de kasser hvor tingene koster 20,- og opefter :S og så bliver hittemusene godt nok dyre at lave lige pludselig :frowning:

Jeg er ret sikker på, at det var til 3 for en tier :slight_smile:

[QUOTE=PiaB;1100890]det er hele bolden - hvis man kun ligger bjælden i forsvinder lyden totalt…

[/QUOTE]

Øhhh ikke forstået, det er også ‘net’-bolde med bjælde i linket :slight_smile:

Det var vist et svar til Brita ang. om hele bolden eller kun bjælden kommes i musene :slight_smile:

Ahhhh Tak :tihi:
Jeg havde ikke set Brita’s indlæg :rødme:

:slight_smile:

Det er vist et svar på Britas spørgsmål om, hvorvidt det er hele bolden, der skal bruges, eller kun bjælden :slight_smile:

Fire for en tyver http://www.bigbullies.dk/Shop/katte-udstyr/legetoej/4-stk-bolde-med-klokke.aspx

Jeg kan godt forstå hvorfor hele bolden skal bruges, den er som sådan hittemusens skellet.

…rundet op :tihi: …19 kr. for at være helt præcis.

præcis :slight_smile:

synes det er helt vildt - de plejer at koste 100,- for 100 stk hos min normale pusher :S
avs også… 40 stk koster 230 inkl porto hos bigbullies, som nok bliver det nærmeste jeg kommer dem - og så aner jeg ikke en gang hvordan lyden er i dem… :S

utroligt de skal være så svære at finde… øv også.

nå jeg giver min normale sted en chance mere inden jeg går ud og betaler lidt over det firdobbelte for nogen der højest ligner dem…

Jeg har købt dem til Sigga fornyligt. Tror faktisk det var i kvickly. Til 4 for 20 kr. Måske kan du finde nogen som vil sælge dem til indkøbspris, når det nu går til et godt formål? Har du i øvrigt en opskrift på musene som du vil dele?

se den opskrift har mange spurgt efter og ville ønske jeg havde :slight_smile: Men jeg hækler i en cirkel, til den er stor nok, hækler så rundt og rundt, hækler et par ører (og det kan jeg ikke forklare hvordan :ups: ) og så tager jeg ind og ind mens jeg hækler rundt for at lave snuden :slight_smile:
Det er den mest præcise opskrift jeg har :ups: jeg har aldrig brugt opskrift til dem, fordi garnet varierer så meget i tykkelse… så jeg hækler bare så de har ca. samme størrelse og bolden passer ned i :slight_smile:

Kan du evt bruge disse?

Der er 84 stk i en spand.

de ligner i hvert fald, så det vil jeg tro :slight_smile:

min normale pusher har lovet “meget snart” at bestille nogen hjem - så h*n får lige chancen til at skaffe mig 100 stk igen, men kan godt mærke min tålmodighed ikke er hvad den har været, for det er dælme længe siden jeg har kunne hækle en hittemus…

[QUOTE=PiaB;1100943]se den opskrift har mange spurgt efter og ville ønske jeg havde :slight_smile: Men jeg hækler i en cirkel, til den er stor nok, hækler så rundt og rundt, hækler et par ører (og det kan jeg ikke forklare hvordan :ups: ) og så tager jeg ind og ind mens jeg hækler rundt for at lave snuden :slight_smile:
Det er den mest præcise opskrift jeg har :ups: jeg har aldrig brugt opskrift til dem, fordi garnet varierer så meget i tykkelse… så jeg hækler bare så de har ca. samme størrelse og bolden passer ned i :)[/QUOTE]

Så den er kugleformet og ikke aflang? Tænker at jeg må prøve noget lignende. Sigga gider nemlig ikke boldene som de er…

Når du nu jævnligt er i Kolding - kan de købes hos Søhesten - mener det er 7 for 35kr