Hjælp til at teste en brochure :)

Tusind tak for alle jeres input - det er bare super…

tak fordi i tager jer tiden !!!

[QUOTE=Battlestar;172968]Tusind tak for alle jeres input - det er bare super…

tak fordi i tager jer tiden !!![/QUOTE]

Velbekomme - og hvad sker der så? - hvorfor er det dig og ikke forfatteren der er på banen?

jeg har hjulpet med korrekturlæsningen :slight_smile:

hvad der sker herfra er jeg sikker på at forfatteren giver en update på - jeg ved at der kommer yderligere en test i weekenden på et andet forum der har en lidt anden målgruppe , og når den er færdig kommer der endelig revision på teksten og så bliver den overgivet i endelig form til FD

rigtig godt initiativ !

så har jeg også svaret…mine kommentarer var:

1. mere info om hvad der karakteriserer en god opdrætter – eks: undersøger sine katte for arvelige og smitsomme sygdomme, holder øje med deres veterinære og avlsmæssige tilstand, fortæller både gode og dårlige sider ved racen, giver sine katte de bedst mulige vilkår, lader køber se alle sine katte, hvordan de bor, og hvordan de behandles, fokuserer på at finde rigtige match - killing/nye hjem, tilbyder en skriftlig sundhedsattest med hver killing.

2. mere info om hvordan en sund killing ser ud/opfører sig

3. mere info om hvad og specielt hvorfor en racekat koster

4. mere info om hvad man som køber skal sætte sig ind i så man er godt rustet til at vælge og stille de rigtige spørgsmål til opdrætter (eks bede om at se test resultater for relevante arvelige/smitsomme sygdomme)

enig omkirng nævnelse/forklaring af (tidlig) neutralisering

måske også en mere generel beskrivelse af opdrætters ønsker/krav/forventninger til køber ?

ala ‘ligesom man som køber skal stille krav til opdrætter man køber killing af har mange opdrættere også forventninger/krav til deres købere’…
(eks - omvendt er der jo også nogle (for eksempel mig :wink: der ikke sælger killinger til udelukkende indeliv…)

Måske kan det koges ned til at ting oftes går bedst hvis man køber kat/killing af opdrætter der holder katte på samme måde som man selv ønsker at gøre det/gør det…

Nu er jeg her (forfatteren). :slight_smile:

Tusind tak for jeres input, de bliver alle taget med i overvejelserne.

Folderen er allerede blevet ændret omfattende takket være jeres gode iagttagelser. Og mon ikke den bliver ændret endnu mere. :slight_smile: Den har været en lang process igennem, for at få den rette tone frem.

Jeg er rigtig glad for jeres deltagelse. Folderen skulle gerne henvende sig til de som er helt nye i katteverdenen og som blot leder efter en smuk kælekat.

Jeg håber der er flere herinde som stadig har lyst til at deltage i undersøgelsen. Især hvis du leder efter racekat for første gang, vil vi gerne høre hvad du synes om folderen.

Fin folder og godt initiativ :ok:

Der mangler en hulens masse kommaer i teksten - det forstyrrer min læsning, sorry, men jeg er vant til at læse korrektur og stopper derfor op hver gang, der mangler et komma.

Jeg vil gerne hjælpe med kommasætning, hvis nogen synes :slight_smile:

Jeg har sendt folderen til kommaretning hos Charlotte nu. :slight_smile: Kommaer er mit store handikap - næstefter min generelle forholdsordsforvirring. -tihi

Den online spørgeskemaundersøgelse er nu lukket for kattegales brugere. Men hvis du gerne vil deltage, fordi du overvejer at anskaffe en kat, og ikke har deltaget før, så skriv mig en PB. Jeg søger nye deltagere til den næste spørgeskemaundersøgelse om samme emne.

Hov glemte lige -

Tusind, tusind tak fordi I brugte tid på at hjælpe mig med at få folderen god.

-kramer -kramer -kramer -kramer -kramer
(= en masse kramer’e- lissom Gitze plejer at gøre -tihi)

Resultatet kan ses her: http://www.felisdanica.dk/upl/files/8/288.pdf

[FONT=Verdana][SIZE=2]Kan nogen fortælle mig hvor billederne kommer fra (Sheer eller Battlestar)? [/SIZE][/FONT]

[quote=Cherry;230301]Resultatet kan ses her: http://www.felisdanica.dk/upl/files/8/288.pdf

[FONT=Verdana][SIZE=2]Kan nogen fortælle mig hvor billederne kommer fra (Sheer eller Battlestar)? [/SIZE][/FONT][/quote]
Billederne kommer fra brugerne herinde, pånær forsiden, som jeg ikke ved hvor kommer fra.

Der var en tråd, kan ikke finde den lige nu.

Tråden er lige her :slight_smile:

har lige læst det færdige resultat - rigtig godt :thumbup:

håber den bliver sendt ud til mange steder

[quote=Sheer;230317]Billederne kommer fra brugerne herinde, pånær forsiden, som jeg ikke ved hvor kommer fra.

Der var en tråd, kan ikke finde den lige nu.[/quote]

Javel ja. I den tråd fremgår det da ingen steder at de viste billeder skal fremgå af den brochure udgivet af FD! Et af mine billeder er i brochuren og jeg har aldrig givet tilladelse til det :thumbdown: Måske man lige skulle have undersøgt copyrettighederne til billederne inden man offentliggøre dem? :doh::lynogtorden::venter:

[quote=Cherry;230456]Javel ja. I den tråd fremgår det da ingen steder at de viste billeder skal fremgå af den brochure udgivet af FD!

[/QUOTE]
Den kommunikation er sket over email.

Et af mine billeder er i brochuren og jeg har aldrig givet tilladelse til det :thumbdown: Måske man lige skulle have undersøgt copyrettighederne til billederne inden man offentliggøre dem? :doh::lynogtorden::venter:

Så er det helt klart imod hvad jeg har lagt op til. Hvis nogen ikke er blevet kontaktet, så synes jeg du skal kontakte formanden om det.

Tror ingen er interesseret i sure miner.

Det fremgår af tråden at det er billeder der skal bruges i en brochure :slight_smile:

Jeg syntes du bør vende din vrede mod personen der har lagt billedet ind uden din tilladelse i stedet for mod FD og dem der har lavet brochuren.

Jeg er ikke i tvivl om hvilket billede du taler om :slight_smile:

Jeg har netop nu sendt Felis Danicas formand et andet forslag til semilanghårskillingebillede.

Håber problemet kan fikses.

[quote=Sheer;230460]Den kommunikation er sket over email.
Så er det helt klart imod hvad jeg har lagt op til. Hvis nogen ikke er blevet kontaktet, så synes jeg du skal kontakte formanden om det.[/quote]

Jeg har allerede fået en undskyldning fra FD tidligere på dagen og jeg har sagt at I godt må bruge billedet :slight_smile: Men du har altså oplyst FD om hvem der ejer billederne og de har herefter kontaktet dem for at få lov til at bruge dem?

Ja, men det kunne da lige så godt være Sheers egen brochure. Jeg synes nok der er en stor forskel på en privat lille skrivelse og så noget FD vil udgive.

Jeg er vred ja, og mit billede skulle ikke have været brugt i den tråd. Men jeg synes sgu stadigvæk det er FD der har brugt billedet så derfor er det også dem der skal tjekke rettighederne!

Som sagt har jeg i mellemtiden givet grønt lys for brugen af billedet. Jeg ville bare gerne vide hvordan det var havnet der og gøre de ansvarlige opmærksom på at det ikke er i orden at stjæle andres billeder.

Det er havnet hos mig fordi Mona sendte det til mig på email, og fortalte at det godt måtte bruges i Felis Danicas folder.

Det havde du virkelig ikke en jordisk chance for at vide… og når billedet er givet af opdrætter til køber må man også forvente at det er køber der har råderetten over billedet… ellers skal der gøres opmærksom på det når billedet udleveres

Præcis samme princip som når vi ser dvd og er tvunget til at glo på copyright reglerne…

Det der har du og Mona faktisk ikke ansvar for…

[quote=Cherry;230532] Men du har altså oplyst FD om hvem der ejer billederne og de har herefter kontaktet dem for at få lov til at bruge dem?
[/quote]Jeg har oplyst navnene og i min version af folderen stod de også skrevet på.

Ja, det troede jeg. Jeg troede ejerne ville blive kontaktet.