Hjælp til bugspytkirtel betændelse

Hej jeg er nyt medlem, er blevet anbefalet af søge herind :blush:
Min dejlige Bobtail, Cassie har ifølge dyrlægen bugspytkirtlen betændelse, er sat i behandling med kvalmestillende og smertestillende. Dyrlægen anbefaler deres
i/d Digestive care men min kat er super kræsen så hun spiser ikke, og drikker nu også mindre.
Jeg er bekymret, er der nogen der har erfaring, og vil fortælle om den behandling jeres kat har fået.
Hilsen Jette

3 Synes om

Andre med samme diagnose, klik på linket for at læse mere:

5 Synes om

Velkommen til @Jette.cassie , dejligt du fandt herind.

Cassie er fra mit opera kuld, og jeg anbefalede jette at kommme hering og søge råd, da jeg mener hun er for dårlig vejledt af hendes dyrlæge.
Jeg/vi har ingen erfarig med bugspytkirtlen betændelse hos kat, så må desværre melde pas med hjælp, ud over at søge en anden dyrlæge, der kan rådgive hende bedre.
Jeg havde i tidernes morgen en gravhund der blev indlagt med det, den var indlagt i pinsen, hvor den blev behandlet der, den kom sig helt og levede 6-8 år uden yderlige behandling og men. Jeg ved dog ikke om det er det samme hos hund og kat.

3 Synes om

Jeg må understrege, at dette på ingen måde må opfattes som vejledning. Det er min anekdotiske erfaring, og jeg aner selvfølgelig ikke, om det kan overføres på Cassie. Men min Chili har flere gange i år haft inflammation af bugspytkirtlen. Hun er blevet behandlet med en Medrol-kur (binyrebarkhormon) på 10 dage (1/4 pille 2 gange om dagen).

Hun er netop gået helt fra kosten, og det er også blevet forsøgt med kvalmestillende først. Uden virkning. Behandlingen med Medrol har virket - men hun har også fået tilbagefald et par gange, så måske er virkningen ikke permanent.

Chili er lidt (meget) udfordret at flere andre lidelser, så det kan også sagtens have indflydelse på situationen. Og derfor igen - det må bestemt ikke opfattes som rådgivning. Men man kan jo altid høre dyrlægen ad.

4 Synes om

Lige nu skal du bare have hende til at spise og drikke! Så kan i stabilisere med foder bagefter.

5 Synes om

Skal til anden dyrlæge i eftermiddag, og have en second opinion. Hun hverken spiser eller drikker nu. Har givet hende vand af en engangs sprøjte siden lørdag. Kaster op igen, hvilket hun ikke har gjort siden onsdag.
Håber jeg bliver klogere i eftermiddag

1 Synes om

Slette jeg huskede galt.

2 Synes om