Hjælp til Ikea-køkken

:inlove:

Er der nogen af jer derude, der har et Ikea-køkken ??

Det har jeg snart - men jeg vil så gerne have min vaskemaskine ind i et køkkenskab med en front på - men jeg kan simpelthen ikke finde sådan et skab.

Man kan få skabe til opvaskemaskiner - mon jeg kan bruge sådan et ??

Argh !!

Hvor har jeg brugt mange timer på at finde ud af det - så jeg er nær ved og næsten ved at udlove en dusør efter eget ønske til den, der kan hjælpe mig med at finde ud af det. :slight_smile:

Du behøver jo ikke at have et skab til vaskemaskinen på samme måde som du ikke behøver et skab til opvaskemaskinen. Jeg gav dig en løsning i tanketråden igår om hvordan du kan løse problemet. Den løsning er også gangbar hvis du bruger et skab til opvaskemaskine. Dog skal du være opmærksom på at et skab til en opvaskemaskine ikke har låge.

Vi har et IKEA køkken :slight_smile:

Har du ikke prøvet at spørge derude om sådan et findes.
De er så hjælpsomme syntes jeg :smiley:
Man kan jo få skab til opvaskeren, så må det da også kunne lade sig gøre til en vaskemaskine vil jeg tro :slight_smile: eller måske de har samme mål ?

Tag da ud i butikken?
De er så søde og hjælpsomme.

:inlove:

Nej, jeg behøver ikke at have et skab til vaskemaskinen - men det vil jeg bare så gerne have - fordi så er der symmetri i mine skabe - og det er så pænt for mine øjne at se på.

Man kan faktisk godt få et skab med låge/låger på til opvaskemaskiner
http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/S99920349/

Jeg må prøve at hitte ud af det :slight_smile:

[QUOTE=Coon Danica;1058257]Vi har et IKEA køkken :slight_smile:

Har du ikke prøvet at spørge derude om sådan et findes.
De er så hjælpsomme syntes jeg :smiley:
Man kan jo få skab til opvaskeren, så må det da også kunne lade sig gøre til en vaskemaskine vil jeg tro :slight_smile: eller måske de har samme mål ?[/QUOTE]

:inlove:

Jeg skal derud en af dagene og gå amok i deres køkkenafdeling OG nipserier derude - så må jeg spørge dem ad.

Det MÅ findes - men lige nu kan jeg ikke en gang finde mine Faktum skabe og Ramsjö fronter :uha: - de har lige fået helt nye køkkenelementer - men de LOVEDE, at man stadig kunne supplere Faktum i de næste 2 år.

Hvis jeg får tilladelse til at rive skorstenen ned, skal jeg bruge flere skabe - så de har bare at have nogen til mig :kryds:

[QUOTE=PiaR;1058258]Tag da ud i butikken?
De er så søde og hjælpsomme.[/QUOTE]

:inlove:

Ja, det gør jeg osse en af dagene - jeg må have min idé ført ud i livet, om at pakke vaskemaskinen pænt ind.

Det var det her jeg havde i tankerne :slight_smile:

[QUOTE=birtheras;1058263]ASKO | Eksklusive køkkenprodukter og højtydende hvidevarer

Det var det her jeg havde i tankerne :)[/QUOTE]

:ok:

Tak, det er lige det jeg ønsker mig - bare med de samme fronter som på resten af køkkenet.

Tak, det er lige det jeg ønsker mig - bare med de samme fronter som på resten af køkkenet.[/QUOTE]

Jeg mente nu heller ikke lige at det var disse du skulle købe, linket var blot for at vise ideen som den ser ud i mit hovede :smiley:

:ok:

Jamen, du har fuldstændig ret i at det er lige præcis det system jeg ønsker mig - og jeg håber, at det kan lade sig gøre. :inlove:

Min lillebror arbejder ved HTH, og derfor ved jeg at det er de samme moduler de kører med de to steder.
Jeg ringer gerne og spørger ham til råds, hvis du er interesseret. :slight_smile:

[QUOTE=Tea;1058327]Min lillebror arbejder ved HTH, og derfor ved jeg at det er de samme moduler de kører med de to steder.
Jeg ringer gerne og spørger ham til råds, hvis du er interesseret. :)[/QUOTE]

:inlove:

Det må du meget-meget gerne, Tea :slight_smile:

Så er jeg hjemme ved computeren (sad i bussen med telefonen før).
Nu spørger jeg muligvist dumt, men kan du ikke bare bruge et skab til en opvaskemaskine? :?
(Husk, det er min bror og ikke mig der arbejder med køkkener. :høhø:)

[QUOTE=Tea;1058338]Så er jeg hjemme ved computeren (sad i bussen med telefonen før).
Nu spørger jeg muligvist dumt, men kan du ikke bare bruge et skab til en opvaskemaskine? :?
(Husk, det er min bror og ikke mig der arbejder med køkkener. :høhø:)[/QUOTE]

:inlove:

Det er da ikke spor dumt og jeg sidder lige nu og lurer på målene på et skab til en opvaskmaskine - for jeg VIL bare havde vaskemaskinen ind i et skab - jeg kan ikke ha’ at man kan se den i mit nye, fine køkken :tihi:

Det er da ikke spor dumt og jeg sidder lige nu og lurer på målene på et skab til en opvaskmaskine - for jeg VIL bare havde vaskemaskinen ind i et skab - jeg kan ikke ha’ at man kan se den i mit nye, fine køkken :tihi:[/QUOTE]
Hvis målene er gode, er det da bare det du gør.
Men ellers så skriv lige målene på din vaskemaskine,
så min bror ved hvad der er tale om. :slight_smile:

[QUOTE=Tea;1058358]Hvis målene er gode, er det da bare det du gør.
Men ellers så skriv lige målene på din vaskemaskine,
så min bror ved hvad der er tale om. :)[/QUOTE]

:inlove:

Ja, jeg tror fisme at det kan lade sig gøre - og els vender jeg tilbage med nogle mål - tror nu nok, at det er standardmål på vaskemaskiner ??

Problemet er, at jeg har valgt, at alle skabe skal have skuffer - så det er fronten på skabet der volder mig problemer

:argh: :høhø::D:tihi:

du sætter ikke en vaskemaskine i et skab, men derimod sætter soklen sådn, at der er plads / hul til vaskemaskinen - og så tror jeg du mener opvaskemaskine? der kan du vælge delvisintegreret (hvor du kan se betjeningen uden at åbne lågen) og eller heltintegreret - så kan du intet se, og er personlig det jeg syntes er smukkest.

Håber det kan hjælpe dig lidt

Hilsen ByggeMandBob i kvindeudgave ( er ved at sætte mit 101 år gamle hus total i stand, så jeg har været igennem alle de processer du nu skal lære

Opvaskemaskiner til indbygning - altså med en frontlåge som ligner de andre køkkenlåger - er specielle modeller.
Om noget lignende findes tilsvarende med vaskemaskiner ved jeg ikke.

Havde du tænkt dig at en ganske almindelig vaskemaskine skulle “proppes” ind i et almindeligt køkkenskab med sidehængt låge? (som skabe normal vis har :høhø: )

[QUOTE=DK Lindvig;1058511]Opvaskemaskiner til indbygning - altså med en frontlåge som ligner de andre køkkenlåger - er specielle modeller.
Om noget lignende findes tilsvarende med vaskemaskiner ved jeg ikke.

Havde du tænkt dig at en ganske almindelig vaskemaskine skulle “proppes” ind i et almindeligt køkkenskab med sidehængt låge? (som skabe normal vis har :høhø: [/QUOTE]

Det kan skam godt lade sig gøre hvis hun sætter en lægte op bag de andre skabe så det giver mere dybde på pladsen til vaskemaskinen. Herefter er det bare at sætte en låge foran som en sidehængt låge. Samtidig giver det et dybere/breddere køkkenbord, altså mere plads til at arbejde på. Soklen kan hun lade være gennemgående så intet af masinen ses hvis ellers hun får regnet pladsen rigtig ud.

Det er ikke et spørgsmål om det kan lade sig gøre for det kan det ASKO | Eksklusive køkkenprodukter og højtydende hvidevarer