Kunne rigtig godt tænke mig at vide hvad der står på vores bedømmelse, er altså ikke skarp i de der kragetær
Jeg kan læse at hendes øjne er “ex size & shape, atractive blue eye color”
Type: Medium sized female, ex proportions, ex s…(short legs??) & weight, ex developed for age!
Head: Promising shape with soft & rounded contours all over!
Ex profile, ex forehead, ex chin
Eyes: Ex size & shape, attractive blue eye color
Ears: Medium size, still set close together
Fur: Silky texture, semilong, point- markings developing, where are inverted V on back of legs?
Tail: Medium long plume
Condition: Ex condition & ex presentation for show
Det er da en nydelig håndskrift. Jeg kan læse det hele på nær et ord. Og jeg har ingen rutine med Birma standarden.
vh
Andreas
Ører: Medium size, still sit close together.
Pels: Silky texture, s…iky?? :surrender1:) … Og så: Point marks still develop, Where are inverted V on back of legs?
… Dommeren var ikke fra et engelsksproget land, hva’?
[QUOTE=Løvehjerte;1207663]Ører: Medium size, still sit close together.
Pels: Silky texture, s…iky?? :surrender1:) … Og så: Point marks still develop, Where are inverted V on back of legs?
… Dommeren var ikke fra et engelsksproget land, hva’? [/QUOTE]
Næh - Medium size, still set close together
Silky texture, semilong, pointmarkings developing …
Det kan godt være at dommeren ikke er fra et engelsksproget land, men der er nu ingen fejl i det engelske
[QUOTE=Camischa;1207669]Næh - Medium size, still set close together
Silky texture, semilong, pointmarkings developing …
Det kan godt være at dommeren ikke er fra et engelsksproget land, men der er nu ingen fejl i det engelske :-)[/QUOTE]
Så er det nok bare mig der ikke kan tyde skriften. :høhø:
tænkte nok der var nogle her inde som kunne hjælpe med den skrift der :høhø:
[QUOTE=Andreas;1207662]Type: Medium sized female, ex proportions, ex s…(short legs??) & weight, ex developed for age!
Head: Promising shape with soft & rounded contours all over!
Ex profile, ex forehead, ex chin
Eyes: Ex size & shape, attractive blue eye color
Ears: Medium size, still set close together
Fur: Silky texture, semilong, point- markings developing, where are inverted V on back of legs?
Tail: Medium long plume
Condition: Ex condition & ex presentation for show
Det er da en nydelig håndskrift. Jeg kan læse det hele på nær et ord. Og jeg har ingen rutine med Birma standarden.
vh
Andreas[/QUOTE]
Mange tak, hehe ja nydelig skrift hvis man kan tyde den
og det ord du ikke kan tyde tror jeg ikke har noget med korte ben at gøre for det nævnte han intet om :? og selv kan jeg ikke tyde hvad pokker det skal ende med for ét ord
Kunne det mon være Structure ? der skal stå, syntes bare ej heller jeg kan få det til at passe ind da jeg ser alle andre former for bogstaver
Står der ikke ‘substance’? :?
Jo.
Jeg sammenholdt bedømmelsen med standarden. http://www1.fifeweb.org/dnld/std/SBI.pdf Og jeg prøvede at gætte ordet ud fra, hvad dommeren manglede at sige noget om på det sted.
Standarden siger: “Legs: Short and strong.” Det dækker dommeren så med sætningerne: “Ex proportions.” og “ex substance”.
Det er i øvrigt en glimrende bedømmelse. Dommeren kommenterer systematisk alle standardens punkter.
vh
Andreas
Det hjælper jo nok altid at kende til det område, der bliver beskrevet. For umiddelbart vil jeg foretrække en gotisk håndskrift fra 1685 til enhver tid :høhø:
Tænk engang, jeg har hverken forstand på standarder eller Bimser eller udstillingssprog eller nowet - så er da lidt stolt over, at jeg kunne se, hvad der stod.
Nånå, ku I slet ikke huske min fine mundtlige oversættelse fra i går
nej det var pist væk da vi kom hjem… Min hukommelse er og bliver bare dårlig.
Tak til jer alle for hjælpen
Men i øvrigt - med alle de Ex på udtalelsen, så ville jeg se stort på mindre heldige sokker, og udstille hende nogle flere gange for at lære mere om birmaer, katteverdenen og få et større netværk Udstillinger er eminente til alle de ting, og man ér bare mere en del af fællesskabet, når man selv udstiller
Kunne ikke være mere enig - det netværk man danner ved at møde folk personligt SÅ vigtigt, og selv om man ikke har en født vinder med den dag, så lærer man altid noget ved også at se på de andres katte. Ikke bare de andre af samme race, men også andre katte af andre racer. Og man skal ikke glemme at de fleste katte, der møder op på en udstilling jo går hjem om eftermiddagen uden at have vundet best in show - men udstillinger drejer sig også om SÅ meget andet end netop at vinde
VH
Susanne
Vi stopper skam ikke med at udstille, men lige om vi forsætte med hende er vi ikke sikker på. Da der var lidt snak om hun måske har en løber på det ene bagben men hun er pt. så lys at man ikke helt kan se om der er en løber eller ej - dommeren sagde også hvis de forsatte med at udvikle sig i den retning så var det ikke godt. For så vil hun blive disket, da det er en fejl…
Så lige pt. holder vi øje med det bagben og hvis de forbliver som de er nu vil jeg bestemt ikke udelukke at vi tager hende med igen for det var super hyggeligt og er som sagt glad for dommeren bekræftede det vi selv har ment og syntes om Biscaya’s type og profil + få det bekræftet af de andre birma opdrætter vi snakkede med på dagen
Samt møde andre kattefolk og kigge på de mange racer og andre bimser.
[QUOTE=Juvena;1208208]Vi stopper skam ikke med at udstille, men lige om vi forsætte med hende er vi ikke sikker på. Da der var lidt snak om hun måske har en løber på det ene bagben men hun er pt. så lys at man ikke helt kan se om der er en løber eller ej - dommeren sagde også hvis de forsatte med at udvikle sig i den retning så var det ikke godt. For så vil hun blive disket, da det er en fejl…
[/QUOTE]
Ja, det er ganske vist en fejl, men det er altså ikke en diskvalificerende fejl Og når I har fået lidt mere erfaring, så finder I ud af, at der findes fejl, fejl der udelukker certifikat og endelig diskvalificerende fejl. Så kom endelig igen
VH
Susanne