Hjælp til visitkort

Ja, jeg hopper med på vognen :høhø:

Jeg er løbet tør for mine egne meget amatøragtige visitkort, og er en skovl til at få lavet nye, så jeg har besluttet mig for at bestille hos Vistaprint denne gang, for det ER altså dumt at løbe tør, især på fremvisninger som Roskilde Dyrskue. Jeg måtte sende en dame en SMS med min hjemmside adresse i lørdags :tihi:

Jeg kunne dog rigtig godt tænke mig noget som nogle af jer grafikhajer herinde har lavet, for jeg synes det er pænt, det i laver :slight_smile: Det må meget gerne holdes i enten blå eller lilla toner :slight_smile:

Er der nogen der kunne tænke sig at kaste sig ud i det? :bebe:

hvad skal størrelsen være?

Visitkortstørrelse :slight_smile:

Fandt lige de her info hvis der skal bruges vistaprint og målene skal passe, håber det er i orden Annie :slight_smile:

[B]Fuld beskæringsstørrelse (dokumentets størrelse ved begyndelsen)[/B]                     
                For det bedste resultat bør det færdige design bruge hele beskæringsområdet.                                              90 x 52 mm

1062 x 615 pixels

[B]Dokumentets størrelse efter renskæring (endelige størrelse)[/B]                     
                                                              87 x 49 mm

1028 x 579 pixels

[B]Opløsning[/B]                     
                                                              300 DPI                     

Sørg for at holde teksten indenfor din sikkerhedsmargen

Vi understøtter en bred vifte af filformater til designuploads.
Adobe Acrobat 9 dokument (.pdf) (Anbefalet)
Adobe Illustrator CS3 Artwork (
.ai) (Anbefalet)
Adobe Photoshop CS3 billede (.psd) (Anbefalet)
Bitmap Billede (
.bmp)
CorelDRAW X4 dokument (.cdr,.clk)
GIF billede (.gif)
JPEG Billede (
.jpg,.jpeg)
Microsoft PowerPoint 2010 dokument (
.ppt)
Microsoft Publisher 2010 dokument (.pub)
Microsoft Word 2010 dokument (
.doc)
PCX-billede (.pcx)
PICT billedefil (
.pic,.pict,.pct)
PNG billede (.png)
PostScript dokument (
.ps)
TIFF-billede (.tif,.tiff)
Windows enhanced metafil (.emf)
Windows metafil (
.wmf)

Det er altså en underlige størrelse de har Vistaprint! det bliver ret aflangt og ikke så højt med de mål.

Har du nogen ønsker til hvilke eller hvilken kat der skal på og hvad der skal stå Annie?
og hvilken stil? sød og pussenuttet eller enkelt eller ??

[QUOTE=HeroldDesign;872686]Det er altså en underlige størrelse de har Vistaprint! det bliver ret aflangt og ikke så højt med de mål.
[/QUOTE]

Nu har jeg “kun” visitkort med deres standarddesigns, men de har da helt normale størrelser :?

Hvis man kigger på andre sider der laver vistikort så er det mest alm vist 85 x 55. Jeg er ikke så stiv i det her med visitkort, har aldrig selv haft brug for nogen :slight_smile:

[QUOTE=HeroldDesign;872686]Det er altså en underlige størrelse de har Vistaprint! det bliver ret aflangt og ikke så højt med de mål.

Har du nogen ønsker til hvilke eller hvilken kat der skal på og hvad der skal stå Annie?
og hvilken stil? sød og pussenuttet eller enkelt eller ??[/QUOTE]

Jeg vil gerne have at der står:

Thomanis Norske Skovkatte
v/Annie & Thomas Dahl
Brønderslev Allé 52
2770 Kastrup

Web: www.thomani.dk
Mail: admin @thomani.dk
Tlf: +45 25 46 58 51

Jeg vil meget gerne have det holdt i blå toner eller lilla. Hvis du/I gider at prøve at lave både
pussenuttet og enkelt, så vil jeg være meget glad for at have noget at vælge imellem eller
måske få lavet flere forskellige slags. Jeg kan godt lide når de ikke alle er ens :slight_smile:

Her er nogle billeder som jeg er meget glad for, og som jeg også tror vil gå godt sammen med blå toner:

Jeg kan sagtens maile originalerne, hvis det er bedst at arbejde med :slight_smile:

Nogle eksempler på mine ene lousy evner :høhø:

Jeg overvejer at prøve… hmmmmmmmmmm …

Go for it Tine! :smiley:

Skrifttypen må meget gerne være Monotype Corsiva eller noget der ligner :slight_smile:

jeg er bare lidt fatsvag…
hvad er størrelserne, for hvis jeg indsætter det, der står…så er det sq da MEGA stort :o

[QUOTE=DK Zaphy;873004]jeg er bare lidt fatsvag…
hvad er størrelserne, for hvis jeg indsætter det, der står…så er det sq da MEGA stort :o[/QUOTE]

Jamen det har jeg slet ikke forstand på :ups:

der er sikkert en af de kloge hoveder der kan svare på det

[QUOTE=DK Zaphy;873004]jeg er bare lidt fatsvag…
hvad er størrelserne, for hvis jeg indsætter det, der står…så er det sq da MEGA stort :o[/QUOTE]
Jeg tror det ser større ud end det er, du skal tænke på det skal være i printkvalitet (300 dpi) frem for skærmkvalitet (72dpi) Nok også en god idé at holde dokumentfarven i cmyk frem for rgb.
Vistaprint har en template man kan downloade og bruge hvis man har det program de foreslår. Den kan du evt. hente på deres hjemmeside… Der er bleedkanterne også tænkt med. Den template kendte jeg ikke til for et år siden, så dem jeg har lavet i sin tid passer nok ikke i størrelsen til at få printet fra Vistaprint.

[QUOTE=Osquary;873014]Jeg tror det ser større ud end det er, du skal tænke på det skal være i printkvalitet (300 dpi) frem for skærmkvalitet (72dpi) Nok også en god idé at holde dokumentfarven i cmyk frem for rgb.
Vistaprint har en template man kan downloade og bruge hvis man har det program de foreslår. Den kan du evt. hente på deres hjemmeside… Der er bleedkanterne også tænkt med. Den template kendte jeg ikke til for et år siden, så dem jeg har lavet i sin tid passer nok ikke i størrelsen til at få printet fra Vistaprint.[/QUOTE]
Okay,… hmm :slight_smile: må jo prøve…mener man kan lave dokumentfarven om til cmyk i prorgrammet

Ja det burde du kunne :slight_smile:

Har forsøgt at klippe det ene billede ud. Tænkte det var nemmere at lave et enkelt billede, og du selv satte tekst ind ved Vistaprint?

Nå, men her et forsøg med og uden skygge og intet andet.

Orv det ser rigtig skidt ud i den størrelse…