Hej Alle
Vi har fundet ud af, hvad der er galt. Da den skulle kastreres kunne dyrelægen åbenbart ikke finde den ene testikel. Han bandt derfor en snor om sædstreng og blodkar og håbede at testikkelen ville “visne” væk - det virker i 95% at tilfældene - men åbenbart ikke vores! - Han skal nu til dyrelægen igen og få fjernet den testikel ordentligt. Tak for svarene
Havde dyrlægen ikke oplyst det allerede dengang? Eller kom I bare i tanke om, at det kunne have betydning? Det lyder i hvert fald sandsynligt, men ikke sådan lige det første, man gætter på - altså at kastrationen ikke er udført ‘korrekt’.
Næppe - ud af 100 katte siger man at 1 % er psykisk syge, men kun næppe, for den ene % eksisterer. Dette lyder snarere som sygdom eller en fejlindlæring
Jeg kan se, at du har fundet årsagen. Utroligt dårligt dyrlægearbejde…
Det var da en underlig praksis! Hvis man er i stand til at finde sædstrengen, så sidder testiklen jo i den anden ende! Nu bliver den så endnu sværere at finde! Højst besynderlig procedure, det synes jeg simpelthen ikke er godt nok…
Nå, men jeg håber da at veterinærgeniet i det mindste udfører eftersøgningsoperationen gratis så!
VH
Susanne
[QUOTE=Battlestar;596267]kan han ikke bare være døv??
reagerer katten på lyde i øvrigt ? for jeg har oplevet et par døve katte der skreg som besatte når de ikke sov[/QUOTE]
Jeg har oplevet det samme… jeg fik engang en døv kat fra et internat, en smuk hvid hunkat… hun hylede konstant hver eneste nat, og til sidst var jeg ved at blive vanvittig (naboerne sikkert osse)… Jeg måtte levere hende tilbage og hun kom ud på landet hvor hun kunne komme ud om natten…
Ja Tip hylede også om natten da han var delvis døv… Det skyldtes heldigvis bare en ørebetændelse, som ikke gik i udbrud og som det derfor tog mig tid at opdage. Der sad en lille flap tør betændelsesrest i øret, som blev pillet ud og så kom hørelsen igen.
Dyrlægen sagde, at det ses, men ses sjældent. Tip har også haft stoppede analkirtler - mine dyr fejler sjældent noget normal:-)
Hej,
godt I fandt ud af årsagen.
Vil bare lige bemærke, at det er en god idé at sikre tagterassen, så der ikke sker faldulykker.
I KBH er der hver eneste dag katte, der dør pga. fald ud af vinduet eller altan, fik min datter fortalt, da hun mistede sin ved et sådant uheld.