Hjemme fra dyrlæge!

Diesel gjorde det samme … Hans gik der betændelse i , så hold øje med det. Min dyrelæge sagde det gjorde der tit når de rev klør af.

Nu har Diesel ikke noget mod vand men sæbespåner vand er rigtig godt til at forbygge. Min dyrelæge sagde hvis katten ikke var glad ved vand kunne man tage engangs klude og holde den om potte så den fik sæbe vand på den måde (man skal huske at dyppe kluden flrer gang så den er godt våd )

God bedring med ham

[quote=Garfield.;464534]Tak for alle jeres god bedring’er. :slight_smile:
Han er lidt nervøs/forsigtig igen og bryder sig ikke om når både Christan & jeg går frem og tilbage i lejligheden osv. - men hans selvtillid er desværre også nem at knække! :frowning: Håber dog det stadig bare er chokket fra i går, men ellers har vi jo lige været igennem det med at han var bange for Christian - så nu kender vi jo proceduren, men håber bare det er chokket han lige skal komme sig over :kryds:

Han er dog fremme, når vi sidder stille og roligt ned, og har spist vådfoder her til morgen - OG kradset i sofaen, BØLLE! -engel Så det går frem ad, og han har ikke så ondt som han havde inden vi var ved dyrlægen - så det smertestillende har hjulpet, heldigvis. Lige nu holder han udkig sammen med Charlie :inlove:

Håber at han i morgen aften er endnu mere frisk - ellers synes jeg slet ikke det er sjovt at skulle være væk fra ham! :S[/quote]

Når han kan kradse i sofaen - så har han det bedre. :heya:
Kram til ham fra de løftede haler.

Den her faldt af sig selv - der gik ikke infektion i den - og der kom en perfekt ny klo

Vi har som sagt ikke fået pencilin til ham, men har kigget til det flere gange i dag - og det ser rigtig fint ud. :ok:

Han ligger dog mest under sengen, er ikke særlig meget fremme - men han må jo have hængt fast i noget, og tror han har fået sig et ordentligt chok - så tror muligvis det er det som påvirker ham mest nu, for når han er ude og gå halter han ikke eller noget, springer også gerne op i sofaen fx :slight_smile: så håber snart han er sig selv igen og kommer ud til os. Vi lader ham bare være, og går ud fra at han selv kommer når han er klar, ikk?

Rigtig god bedring til ham. Charley var ved at lave tilsvarende nummer igår, han fik neglen på den ene forpote i ‘klemme’ i et nøglehul, da han var ved at åbne døren.

Jeg er selv uddannet veterinærsygeplejerske og har efter endt uddannelse arbejdet indenfor faget i ca 12 år. Jeg laver noget HELT andet nu.

Jeg stoppede af flere årsager, en af de vigtigste var de (desværre alt for mange) klienter der, når de hørte pris på behandling eller operation af deres dyr, spurgte hvad en aflivning så kostede. Som alternativ og helt alvorligt.

Det var altså meget trist, at der var så mange, der syntes at kr 4000,- for et service på bilen er OK, men samme beløb for behandling af deres hund eller kat var alt for meget.

Hvis du ikke kan tåle, at se en fremmed få huller i ørene, så er det bestemt ikke noget for dig, det er jeg ret overbevist om. Men kan du ikke komme i en slags ‘erhvervspraktik’ en dag eller 2 et sted og se hvad og hvordan tingene foregår? Så får du selv en bedre fornemmelse af om drømme-jobbet er realistisk eller ej.

Under alle omstændigheder, fortsat rigtig god bedring til ham.
:slight_smile:

[quote=danpia;464712]Rigtig god bedring til ham. Charley var ved at lave tilsvarende nummer igår, han fik neglen på den ene forpote i ‘klemme’ i et nøglehul, da han var ved at åbne døren.

Jeg er selv uddannet veterinærsygeplejerske og har efter endt uddannelse arbejdet indenfor faget i ca 12 år. Jeg laver noget HELT andet nu.

Jeg stoppede af flere årsager, en af de vigtigste var de (desværre alt for mange) klienter der, når de hørte pris på behandling eller operation af deres dyr, spurgte hvad en aflivning så kostede. Som alternativ og helt alvorligt.

Det var altså meget trist, at der var så mange, der syntes at kr 4000,- for et service på bilen er OK, men samme beløb for behandling af deres hund eller kat var alt for meget.

Hvis du ikke kan tåle, at se en fremmed få huller i ørene, så er det bestemt ikke noget for dig, det er jeg ret overbevist om. Men kan du ikke komme i en slags ‘erhvervspraktik’ en dag eller 2 et sted og se hvad og hvordan tingene foregår? Så får du selv en bedre fornemmelse af om drømme-jobbet er realistisk eller ej.

Under alle omstændigheder, fortsat rigtig god bedring til ham.
:)[/quote]
Kan godt forstille mig at mange vælger aflivning :ked: et vennepar af min mor havde en lille hund som begyndte at være hævet i hovedet, de tog til en dyrlæge (billig ja, men fuldstændig ukompetent!) som sendte dem hjem igen med besked om at det var et insektstik. Hunden fik det ikke bedre, den begyndte at holde hovedet til side og kunne slet ikke fokusere - gav min mor nummer, navn og adresse til min dyrlæge og så gav hun det videre til dem og gjorde alt for at overtale dem til at tage afsted, men nej så mange penge ville de ikke bruge på hunden! Så de tog til dyrlæge for at få den aflivet - men dyrlægen tog lige en test og det var en mellemørebetændelse, som var gået i hjernen fordi det ikke var blevet behandlet, fordi de synes det var for dyrt! :mad: Men de ville ikke betale for behandling, selvom de nu vidste hvad den fejlede, så de fik den aflivet… men nok også meget godt, i forhold til at den var blevet hos dem!

Men jeg tror desværre ikke at jobbet er noget for mig, når jeg har det sådan. Jeg ville rigtig gerne have uddannelsen, men er ret sikker på at jeg ikke er i stand til at gennemføre den, desværre… :frowning:

Helt enig :slight_smile: Han vil bare gerne have lov til at være “synd for” i fred og det er bedre at respektere det end at trænge sig på :slight_smile:

Tak - det er rart lige at få bekræftet - for det ene øjeblik tænker man, selvfølgelig skal han bare være i fred, han kommer når han vil og er klar - det næste øjeblik er det, ej han er jo min lille baby, det er synd, skal man hente ham/tage ham op? Han kan da ikke ligge der alene… :ups:

Det ville jeg så ikke gøre. Hvis der ikke er noget fysisk i vejen med ham, vil jeg hellere få kontakt til katten igen med leg og opmærksomhed, sådan at de kan finde ud af der ikke sker noget grimt udenfor “den sikre zone”. Som du selv er inde på, har han sikkert hængt fast og tror evt. der er noget farligt, det skal han gerne finde ud af der ikke er:)

Marina

[quote=Marina;464761]Det ville jeg så ikke gøre. Hvis der ikke er noget fysisk i vejen med ham, vil jeg hellere få kontakt til katten igen med leg og opmærksomhed, sådan at de kan finde ud af der ikke sker noget grimt udenfor “den sikre zone”. Som du selv er inde på, har han sikkert hængt fast og tror evt. der er noget farligt, det skal han gerne finde ud af der ikke er:)

Marina[/quote]
Altså han ligger jo under sengen, så for at få ham frem, skal han hives op bag sengen - jeg har lagt en halv times tid i sengen, med hænderne bag sengen, hvor jeg kunne ae ham - der spandt han, og kom selv tættere og tættere på, han smed sig også og legede lidt med mine fingre og den mus jeg havde taget med. Bagefter kom han lige op og puttede med mig 5 minutter og kravlede så under sengen igen - på denne måde tager han jo selv kontakt, selvom jeg går “ind på hans område” - men han valgte selv at komme hen til mine hænder og gned sit hoved op af dem. På den måde er det jo fint :hjerte: men jeg tænker bare at det nok ikke er særlig smart at tvinge ham ud og tvinge ham til at være sammen med os - på denne måde kommer jeg til ham, men han vælger selv at han gerne vil nusses. :slight_smile:

Han har dog været mere fremme i dag, end i går aftes. Så det går fremad med ham.

Hvis han kan lokkes ud, er det selvfølgelig fint, men tvang har aldrig gavnet noget. I betragtning af, at han virker lidt “sart” (jeg tænker på hans angst for Christian for nylig) skal man IMO også passe meget på med at presse ham :slight_smile:

Elsker altså min dyrlæge!
Vi var jo ved vagtlægen, så det var ikke min egen dyrlæge som vi var hos - men mandag formiddag ringede min mobil og det var min egen dyrlæge - han ville lige høre hvordan det gik med Bailey! :thumbup::hjerte: Sådanne “små” ting betyder så meget for mig når det gælder dyrlæge - at man faktisk betyder noget for dem, efter pengene er lagt og besøget er ovre. Han er den første dyrlæge jeg har haft, som har været på den måde - og har været igennem en del efterhånden pga. jeg ikke har været tilfreds med tidligere dyrlægers håndtering af min gamle hund Sitto. Men ham her er altså bare GULD værd, hvis man spørger mig i hvert fald… :slight_smile:

Men Bailey virker også frisk igen - de har jo været hos min mor fra søndag- i dag og Bailey har hoppet, klatret og løbet som en lille tosse, der er jo meget mere plads hos min mor end vi har - det har de begge to nydt meget af. :smiley: Men det virker desværre som om at oplevelsen med at hænge fast herhjemme og have ondt efterfølgende har sat sig i ham og han virker mere nervøs end han gjorde før oplevelsen - men håber han vender stærkt tilbage! :trøste:

[quote=Garfield.;467788]Elsker altså min dyrlæge!
Vi var jo ved vagtlægen, så det var ikke min egen dyrlæge som vi var hos - men mandag formiddag ringede min mobil og det var min egen dyrlæge - han ville lige høre hvordan det gik med Bailey! :thumbup::hjerte: Sådanne “små” ting betyder så meget for mig når det gælder dyrlæge - at man faktisk betyder noget for dem, efter pengene er lagt og besøget er ovre. Han er den første dyrlæge jeg har haft, som har været på den måde - og har været igennem en del efterhånden pga. jeg ikke har været tilfreds med tidligere dyrlægers håndtering af min gamle hund Sitto. Men ham her er altså bare GULD værd, hvis man spørger mig i hvert fald… :slight_smile:

[/quote]

Ja, det har jeg også prøvet med dyrlægen…og det varmer virkelig!!
Må jeg spørge hvor du har dyrlæge?? er det i Ikast eller??

[quote=Garfield.;467788]Elsker altså min dyrlæge!
Vi var jo ved vagtlægen, så det var ikke min egen dyrlæge som vi var hos - men mandag formiddag ringede min mobil og det var min egen dyrlæge - han ville lige høre hvordan det gik med Bailey! :thumbup::hjerte: Sådanne “små” ting betyder så meget for mig når det gælder dyrlæge - at man faktisk betyder noget for dem, efter pengene er lagt og besøget er ovre. Han er den første dyrlæge jeg har haft, som har været på den måde - og har været igennem en del efterhånden pga. jeg ikke har været tilfreds med tidligere dyrlægers håndtering af min gamle hund Sitto. Men ham her er altså bare GULD værd, hvis man spørger mig i hvert fald… :slight_smile:

[/quote]

Husk at du kan lægge en anbefaling af din fantastiske dyrlæge ind her på KG (forsiden - øverst TV: “Info-boxen” - “Dyrlæger”

så andre enmt kan finde ham
:slight_smile:

[quote=Sannela;468340]Ja, det har jeg også prøvet med dyrlægen…og det varmer virkelig!!
Må jeg spørge hvor du har dyrlæge?? er det i Ikast eller??[/quote]
Nej ikke Ikast - dem bryder jeg mig slet ikke om! :ups:
Jeg har dyrlæge på Herning Dyrehospital, hos Jesper. :thumbup:

[quote=Garfield.;468693]Nej ikke Ikast - dem bryder jeg mig slet ikke om! :ups:
Jeg har dyrlæge på Herning Dyrehospital, hos Jesper. :thumbup:[/quote]

Jamen, så har vi da samme dyrlæge :thumbup::thumbup:

Det vil sige jeg bruger Vibeke, men sidst da en af mine hunde skulle have kikket på tænderne, var det Jesper der stod for det.

god bedring til ham.
og det må godt nok ha gjort ondt, stakkels lille pus.
men godt du fik det tjekket.

og husk det er altid værest når det er ens egne dyr/børn/familie osv der er kommet til skade. så syntes ikke du skal opgive din drøm om at blive veterinærsygeplejerske endnu. :wink:

Den nye dyrlæge du først kontaktede i Ikast, jeg skal lige høre om det var Lotte Toftdal. Jeg har brugt hende som dyrlæge i 5 år, og har hørt at hun er flyttet til Ikast.

Det var Lotte Toftdal ja - var meget positiv over det jeg havde læst om hende i avisen, men efter oplevelsen i fredags, er jeg knap så positiv mere må jeg indrømme! :S

Nu er det en uge siden det skete - og Bailey er stadig ikke tryg ved at være herhjemme :frowning:
Han har ikke ondt, for vi har haft ham med ude hos min mor og der springer og hopper han rundt - men herhjemme gemmer han sig det meste af tiden. Han nåede jo kun lige at blive tryg ved Christian få dage, før det her skete - og nu forbinder han vidst ham med det - for så snart Christian står op igen, er han farlig - når han sidder ned er det okay, men han gemmer sig stadig meget af tiden. Og selv hvis jeg går lidt for hurtig forbi ham, skynder han sig væk - eller hvis der kommer en uventet lyd. Han er hele tiden på “udkig” og virker ikke rigtig til at kunne slappe af… :ked:

Han påvirker også Charlie tror jeg - for når Bailey er meget under sengen denne gang, så er Charlie også - og så snart Bailey kommer ud, kommer Charlie også. Ved ikke om det er fordi han bare holder ham med selskab under sengen, eller om Baileys usikkerhed påvirker ham?

Men rigtig træls er det i hvert fald - for han var jo lige blevet så tryg at han kunne sidde midt i døråbningen og Christian kunne gå frem og tilbage og han blev bare siddende! :wehu: Nu er vi røget helt tilbage igen… og endda også tilbage mht. tilliden til mig og selve lejligheden…

Måske han er blevet bange for Christian igen, fordi han var nødt til at holde ham hos dyrlægen, da neglene skulle klippes af og da han skulle stikkes? Og jeg var jo også nødt til at røre hans poter og duppe sæbevand på dem, da han havde rigtig ondt. Det hele gik jo lidt stærkt - han røg i transportkasssen mens jeg fik fat i dyrlægen, og afsted i bilen osv. Tror desværre det har taget hårdt på hans tillid til os og det herhjemme…

Skal vi bare give ham tid?
Når vi sidder stille i sofaen om aftenen, og skal sove om natten - kommer han og vil gerne putte. Men når vi begynder at gå rundt, gemmer han sig igen… Han er siden fredag begyndt at komme mere og mere frem lige så stille - så det går fremad, men meget langsom… og er virkelig ked af at det er blevet sådan igen - for han var jo netop lige blevet helt tryg ved Christian igen…