Hjemmelavede gaver

Det er sjovt selv at lave gaver, og de fleste bliver glade for et par stykker lækre, hjemmelavede sæber. Udstyret og Sæbekogebogen kan købes hos urtegaarden.dk eller hos hobby-butikker som Panduro og ingredienserne kan også købes i helsekostbutikker.

Transparente sæber, hvor man kan indstøbe små figurer eller som her kerner fra haven

Forskellige slags; mosaiksæbe, honning/flødesæbe, babysæbe, marmorsæbe med kakao, lavendelsæbe med indstøbt lavendel

Gavekurv

Man får jo ligefrem lyst til at spise nogle af dem!!! :slight_smile:

sad faktisk og tænkte det samme, det ligner jo de lækreste hjemmelavede chokolader:høhø:

Ja, det gør man nemlig :slight_smile: Det er jo også lækre olier og så palmin, man bruger til at lave dem, så hvis det ikke lige var for den kaustiske soda, man koger det med, så ville det sikkert smage helt godt :smiley:

Og så er det sjovt!! Hvis man afsætter en hel eftermiddag til det og så 6 uger til modning, så kan man altså godt få lavet meget og en del forskellige slags. Den helt nemme udgave er “Smelt og hæld op”-blokkene, hvis der er børn, der gerne vil være med, og de kan bruges så snart de er størknet :slight_smile:

Det skal muligvis være mit næste projekt… hjemmelavede “lader” :savle:

Er der nogle af jer andre, der laver hjemmelavede gaver??

Kære Anne :wehuu:

Det ville glæde mine smags-løg :tihi:

Næh…jeg kan kun finde ud af at pakke dem pænt ind :fløjte:

Næ det gør jeg faktisk ikke :slight_smile:

ja det gør jeg jo:høhø: Folk beder tit om at de gerne vil have noget af det hjemmelavede, suk:)
Sæbe har jeg ikke prøvet endnu, måske en ide, de er fantastisk gode at filte med. Har en bekendt der har det som erhverv at fremstille sæber og jeg får engang imellem lidt af overskudssæberne. Det er rigtigt godt for hænderne istedet for det industrielt fremstillede.
Marina

Jeg lægger billet ind på de to længst oppe i det venstre hjørne … :tihi:

Ja, men mine ubehjælpsomme børnetegninger falder ikke altid i god jord :græde:

Jeg giver også hjemmelavede gaver, nemlig hyldeblomstsaft :drik:

Jeg giver næsten altid hjemmelavede gaver :smiley: som oftes et smykke eller noget jeg har syet…sidste år tog det mig 6 uger at lave julegaverne…alle 23! :besvimer:

Øhj… de er godt nok fine…

Jeg laver øreringe, så jeg giver engang i mellem et par med som gave. Det plejer at give okay respons :slight_smile:

Jeg kan godt li hjemmelavede gaver:)

Sidste gang jeg havde min veninde på besøg havde hun jordbærsyltetøj med og det er bare guf for ganen :smiley:

Jeg kan også godt selv li at lave hjemmelavede gaver.
Jeg har lavet tørklæder, malerier, digte og et enkelt mosaikbillede.
Alle gaver er blevet modtaget med et smil :thumbup:

[quote=Mona Jensen;246927]Kære Anne :wehuu:

Det ville glæde mine smags-løg :tihi:[/quote]

Min lokale genbrugs har faktisk to sæt små lade-forme… dem køber jeg næste gang, hun har åbent :slight_smile:

[quote=Ulla;247147]Jeg kan godt li hjemmelavede gaver:)

Sidste gang jeg havde min veninde på besøg havde hun jordbærsyltetøj med og det er bare guf for ganen :smiley:

Jeg kan også godt selv li at lave hjemmelavede gaver.
Jeg har lavet tørklæder, malerier, digte og et enkelt mosaikbillede.
Alle gaver er blevet modtaget med et smil :thumbup:[/quote]

Uhm, hjemmegjort syltetøj er mega-guf!! Det lyder spændende med billeder og tørklæder… Må vi ikke prøve at se et par billeder af noget af det?? :slight_smile: :slight_smile:

[quote=AliceM82;247103]Øhj… de er godt nok fine…

Jeg laver øreringe, så jeg giver engang i mellem et par med som gave. Det plejer at give okay respons :)[/quote]

Wauw, det lyder også som en god idé… Må vi ikke også se et par billeder af dine øreringe?? :slight_smile:

Hov, der er jo mange, der selv laver gaver - det gælder selvfølgelig alle, lad os endelig se nogle billeder af jeres kreationer… Også dine fine tegninger, Jane :wink: