Hjemmerøverier/selvtægt

Hvor sødt :slight_smile:

…tak for tippet - jeg tror bare, jeg vender den lidt om og hænger et billede af min svigermor uden på døren -engel

…så bliver jeg nok både tyve og reklamer kvit :muhaha: :muhaha: :muhaha:

Jeg har haft indbrud i min lade - så satte jeg et skilt med en Alaskan Malemutte op - og så stoppede det:-)

Ace var meget stolt han troede det var hans skyld… SUK:-)

Hvis der kom en tyv ind i dag, så ville jeg gribe Tara på 10 kilo og kaste hende på ham. Det er det jeg mener med at alt kan forvandles til et våben - selv en MCO. Især en Tara :slight_smile:

Er det en mindre tyv, så kaster jeg naturligvis først sure Maggie:-)
Se foto herunder…!!! :slight_smile:

hahahha

[quote=lenschow;175762]Jeg har haft indbrud i min lade - så satte jeg et skilt med en Alaskan Malemutte op - og så stoppede det:-)

Ace var meget stolt han troede det var hans skyld… SUK:-)

Hvis der kom en tyv ind i dag, så ville jeg gribe Tara på 10 kilo og kaste hende på ham. Det er det jeg mener med at alt kan forvandles til et våben - selv en MCO. Især en Tara :slight_smile:

Er det en mindre tyv, så kaster jeg naturligvis først sure Maggie:-)
Se foto herunder…!!! :slight_smile:

hahahha[/quote]

SUK der vil Charlie ikke hjælpe meget, han flygter når han ser nye mennesker -høhø

Så ringer du - så kaster jeg lidt længere:-))))))))))))))))

Det første år vi boede her; var her indbrud 5 gange på et år.
Det er nu 20 år siden…

Vi har gammeldags lås både til hoveddøren og terrasse-døren.
Og det har vi stadig.

Vores hus ligger jo i et sommerhus-område - og det ser “så pænt ud”
udefra;
men de fik en lang næse - for vi har blot gamle kromøbler.
De tog aldrig noget.

Men det var ubehageligt at komme hjem, og her havde været indbrud.

Om dagen har jeg aldrig låst døren;
selvom mine naboer ikke er fastboende.

Som barn boede jeg på en gård.
Vi låste aldrig - så det sidder nok i blodet.

Jeg har heller ikke “noget værktøj” under hovedpuden.
Og mit vindue står en halv meter åbent - sommer som vinter.

Jeg er både for og imod selvtægt, min erfaring er at politiet aldrig er der når man skal bruge dem, så jeg er klar på at forsvare mig selv om mit hjem hvis det skulle komme dertil…
Jeg har ikke decideret købt våben til det, men min hoveddør er i mit køkken hvor jeg har både knivblokken fyldt, stegepander og vaser, og da jeg blev truet for lidt tid siden havde jeg da en brødkniv ved siden af computeren og en lommekniv på stuebordet…Derudover har jeg både bokset, gået til aikido og arbejdet som dørmand, så jeg ved da hvordan man slår en proper næve…
Normalt er jeg ikke tilhænger af vold, men skulle der være en der kom og ville gøre os ondt, så vil jeg også kunne forsvare mig, ligesåvel som at jeg også kan forsvare mig hvis der skulle være nogen der var knap så flinke når jeg går i byen en sjælden gang i mellem…

Tror ikke mine katte kunne gøre det vilde ved en tyv, udover at de måske ville prøve at KÆLE ham ihjel…men decideret ondskab med klør og tænder er kun os andre der bliver udsat for, og det sker kun hvis misserne skal noget de ikke vil (loppekur, bad el.lign)

Lige den sag om den 16 årige dreng der blev kørt ihjel, er jeg DYBT imod selvtægt, manden var på intet tidspunkt truet på livet og derfor var hans handling så dybt godnat som noget overhovedet kan blive…!!!
Han er da garanteret også forsikret, så hvorfor i alverden sætte liv på spil på den måde som han gjorde…ikke om jeg kan forstå ham, han må da godt nok have en skade på øverste etage når han kan handle sådan.

Buffy: En billig deo er ligeså effektiv som peberspray…og så er den lovlig…bare sigt mod øjnene…

Hårlak er ikke slemt at få i øjnene, det har jeg prøvet masser af gange og selvom det gør ondt så tror jeg nærmere det ville pisse en tyv af end det ville skræmme ham væk…

[QUOTE=Ronja;175927]
Buffy: En billig deo er ligeså effektiv som peberspray…og så er den lovlig…bare sigt mod øjnene…[/QUOTE]

enig - hårlak er ikke så slemt - det svier lidt men deo er rigtig nasty…

især de billige - de er rigtig slemme… og fåes ofte i mindre flasker…

pssst… det er ikke ulovligt at gå rundt med de små kokke-flammekastere som bruges til crepes suzette - der er ikke noget der gør folk mere paniske end når der går ild i deres tøj… og den laver trodsalt en stikflamme på over 10 cm der er mange hundrede grader varm…

DET er effektivt - og den fylder kun lige en lomme i en frakke…

kombiner med en hårlak eller en deo og i har et flammehav der vil frem i verden

[quote=Battlestar;176022]enig - hårlak er ikke så slemt - det svier lidt men deo er rigtig nasty…

især de billige - de er rigtig slemme… og fåes ofte i mindre flasker…

pssst… det er ikke ulovligt at gå rundt med de små kokke-flammekastere som bruges til crepes suzette - der er ikke noget der gør folk mere paniske end når der går ild i deres tøj… og den laver trodsalt en stikflamme på over 10 cm der er mange hundrede grader varm…

DET er effektivt - og den fylder kun lige en lomme i en frakke…

kombiner med en hårlak eller en deo og i har et flammehav der vil frem i verden[/quote]

forstår bedre og bedre hvorfor du hedder BATTLE- star…gggggg
men det var da en cool nok ide, tror desværre bare resultatet af det bliver ulovligt…ggg

Gitze dog! :slight_smile:

Flammekastere?

hahhaa

[quote=lenschow;176131]Gitze dog! :slight_smile:

Flammekastere?

hahhaa[/quote]

Kan det så ikke også sætte ild i hele huset, det er jo selvtægt i forbindelse med indbrud vi taler om her -høhø

jojo, men er hovedsagen ikke at ens ting så ikke bliver stjålet?:tihi:

-LOL jo det kan det i teorien hvis man bliver ved med at trykke på deoen - så kan det i princippet sætte ild til hele hytten… meeeen jeg satsede nu på et lille pift… sådan et der gør tyven ENORMT forskrækket… nok til at han taber gejsten… selvfølgelig er det ikke meningen at forvandle folk til en grillkylling, men derimod at forskrække dem helt vildt så de taber interessen

-LOL -LOL -LOL -LOL -LOL det er dagens guldkorn det her -LOL -LOL -LOL -LOL

og ja du har nok ret - jeg hedder ikke Battlestar for ingenting -LOL

[quote=Battlestar;176176]-LOL jo det kan det i teorien hvis man bliver ved med at trykke på deoen - så kan det i princippet sætte ild til hele hytten… meeeen jeg satsede nu på et lille pift… sådan et der gør tyven ENORMT forskrækket… nok til at han taber gejsten… selvfølgelig er det ikke meningen at forvandle folk til en grillkylling, men derimod at forskrække dem helt vildt så de taber interessen

[/quote]

Må så indrømme at vi har valgt at sikre os på anden måde :slight_smile:

Døre med 7 points lukning, alarmsystem, udendørs kameraer og bekendgørelse om at der er stor hund på ejendommen.

Mit ønske er dog et maskingevær på taget der peger mod gaten og en note på gaten hvor der står ‘‘det kan være rigtig, men det er ikke sikkert, tør du teste det?’’ -høhø

[QUOTE=birtheras;176179]

Mit ønske er dog et maskingevær på taget der peger mod gaten og en note på gaten hvor der står ‘‘det kan være rigtig, men det er ikke sikkert, tør du teste det?’’ -høhø[/QUOTE]

du er i sandhed en kvinde efter mit hjerte :slight_smile: skulle hilse fra PP og sige at du gerne må være reservesvigermor hos os :slight_smile:

[quote=birtheras;176179]Må så indrømme at vi har valgt at sikre os på anden måde :slight_smile:

Døre med 7 points lukning, alarmsystem, udendørs kameraer og bekendgørelse om at der er stor hund på ejendommen.

Mit ønske er dog et maskingevær på taget der peger mod gaten og en note på gaten hvor der står ‘‘det kan være rigtig, men det er ikke sikkert, tør du teste det?’’ -høhø[/quote]

aj hvor godt, sidder lige nu og griner vildt

Finn deler dog ikke min ide -høhø

opdragelse opdragelse

det kan jeg da ikke forstå… PPs første indskydelse var - se DER er en der ville forstå mit ønske om at få en bunker i haven… -LOL

tja, jeg tror heller ikke at Lars er då forståelig overfor det, men ok, nu er det jo også mig der har militærstøvler og leget med våben førhen (på bane, bare rolig) sss

[quote=birtheras;176179]
Mit ønske er dog et maskingevær på taget der peger mod gaten og en note på gaten hvor der står ‘‘det kan være rigtig, men det er ikke sikkert, tør du teste det?’’ -høhø[/quote]

Vi fik lige en griner herhjemme -LOL-LOL-LOL