Hjemmeside

Jeg er lige nu på nippet til at blive godt gammeldags hysterisk. Jeg har et billede som skal uploades, men om jeg kan?? Næh nej. Nogen der kan give et hint til hvad problemet er?

Lige lidt oplysninger først.

  1. Billedet er ikke så stort (540x425), resolution 72.000 - pixels

  2. De andre billeder jeg bruger er samme størrelse eller en anelse større (548x577) - samme resolution.

  3. Når jeg prøver at uploade får jeg meldingen:
    Indsæt billede som Lille (180x142), Normal (320x252) eller Stort (640x504), og da billedet jo er mindre end Stort fatter jeg altså minus. Jeg har ikke haft problemer med de andre billeder, og har heller ikke haft problemer med at uploade andre billeder senere. Hvis jeg godkender billedet som Stort bliver det både grimmere og sløret, så det er bare ingen mulighed.

Jeg har prøvet at gøre det lidt mindre (til de 540 - fra 548), omdøbe det, slette det og hente original billedet ind igen men NADA virker :doh:

Nogen der kan komme med et lille mirakel? - ellers ender det sgu sikkert med jeg bliver pænt hysterisk.

Og en ting mere… Jeg har tjekket URL adressen 20847520273 gange og den er korrekt.

Forkert format?

Det er det heller ikke… Gemt som JPG format. Det ender med jeg sletter billedet, selvom det er så ærgeligt…

Det er godtnok ikke min hjemmeside, men i må gerne se den. Den engelske version knokler jeg lidt med stadigvæk, men den danske skulle jeg være næsten færdig med. Adressen er www.siameser.dk
Hvis i finder bummerter må i gerne sige til. Mht. layout så har ejeren selv bestemt hvordan den skal se ud.

Hvor mange mb fylder det?

714KB

Er der ugyldige tegn i adressen? feks. æøå ?

Hvis filnavnet indeholder ugyldige tegn eller mellemrum, så er det ikke godt.

Det gør det ikke… Navnet er May.jpg og det burde jo ikke give problemer.
Jeg får sendt et andet som jeg så vil lege lidt med. Virker det heller ikke bliver jeg nok nødt til at gå ud og fælde blommetræet…

Og der er bevidst heller ikke æøå i URL adressen.

Er det på ftp, du forsøger at uploade det? Hmm, nej, det kan det jo nok ikke være, når du skal vælge størrelse på billedet :gruble:

Hmm, det er svært at hjælpe, når man ikke lige kan se, hvad der sker.

Det er via one.com’s file manager program. Det er simpelthen så ligetil, og med den energi jeg er udstyret med i tiden, fungerer det fint for mig.
Bare lidt sjovt det er det eneste billede jeg har problemer med. De andre billeder i samme mappe er fint uploaded selvom de er nogle få pixels større end dette (åndsvage) billede.

Nogle gange er problemet store bogstaver - prøv at omdøbe det til may.jgp

Det er også prøvet… samt may1.jpg, May1.jpg, MAY1.jpg. Må nok se i brillen jeg skal lade det ligge weekenden over, og så kigge på det igen mandag. Tror jeg vil holde fri de næste par dage.

Forresten. Er der nogen der har set siden? Kunne nemlig godt tænke mig at høre om den ser helt noller ud.

[quote=Anne K;299326]Det er det heller ikke… Gemt som JPG format. Det ender med jeg sletter billedet, selvom det er så ærgeligt…

Det er godtnok ikke min hjemmeside, men i må gerne se den. Den engelske version knokler jeg lidt med stadigvæk, men den danske skulle jeg være næsten færdig med. Adressen er www.siameser.dk
Hvis i finder bummerter må i gerne sige til. Mht. layout så har ejeren selv bestemt hvordan den skal se ud.[/quote]

Anne om jeg højre klikker på det billede som ikke kan ses, så fortæller det mig at :TYPE : ikke tilgængelig. De andre bilelder står :TYPE :JPEG

Jeg ville gøre det, at jeg slettede billedet ude på severen. Tage det samme billede (på din pc) og så omdøbe billedet. Så ville jeg sætte billedet ind igen med den rettede kode og så oploade.

[quote=Kiskan;299528]Anne om jeg højre klikker på det billede som ikke kan ses, så fortæller det mig at :TYPE : ikke tilgængelig. De andre bilelder står :TYPE :JPEG

Jeg ville gøre det, at jeg slettede billedet ude på severen. Tage det samme billede (på din pc) og så omdøbe billedet. Så ville jeg sætte billedet ind igen med den rettede kode og så oploade.[/quote]

Enig ! …Den vil ikke erstatte et billede med samme navn. Prøv at gemme den som may2.jpg og load den op, så er jeg sikker på den er der :slight_smile:

Iøvrigt synes jeg det er en rigtig flot hjemmeside, med gode farver :slight_smile:

[quote=Kiskan;299528]Anne om jeg højre klikker på det billede som ikke kan ses, så fortæller det mig at :TYPE : ikke tilgængelig. De andre bilelder står :TYPE :JPEG

Jeg ville gøre det, at jeg slettede billedet ude på severen. Tage det samme billede (på din pc) og så omdøbe billedet. Så ville jeg sætte billedet ind igen med den rettede kode og så oploade.[/quote]

Det har jeg såmænd også gjort flere gange

hedder det JPG eller jpg - for selv om det er samme extension er der nogle der afviser JPG skrevet med stort

Der kan også være stor forskel på om filen er en .jpeg eller.jpg

Mit billedbeh. prg. gemmer kun i stort format så det er JPG, og det er uploaded uden problemer.

Det er rigtigt nok, men når file manageren har ædt 20 andre JPG billeder er det da underligt at eet af dem skal hedde jpeg.