Hobby-udstillinger

vi har nu haft ional med til 2 hobby-udstillinger samt en racefremvisning og han klarer det bedre og bedre gang for gang, men ikke godtnok til at han vil kunne begå sig på en jyrak udstilling o.lign, så mit spørgsmål er nu, hvor mange hobby-udstillinger er der ca i løbet af et år

det er meget forskellig… det handler lige så meget om at man skal opdage at de er der.

Min ven katten har en som skulle være fantastisk, der er også to dage med racefremvisning på dyreskuet i herning (og efterfølgende en dag med udstilling), flere dyrlæger afholder også racekatte fremvisning… Men mest af alt handler det bare om at man skal opdage at de er der… Jeg kan nemlig også godt lide at fremvise katte, for man kommer i kontakt med mange flere end man ser på udstillinger.

For mig har det at udstille på sjælland engang imellem være en god begyndelse, da udstillinger der over ikke altid er så store. Dette er ikke kritik, men derimod noget jeg elsker, for det at de er mindre gør at man nogle gange oplever dem anderledes og jeg finder dem meget hyggelige

Hvis han ikke er helt tryk ved udstilling, vil jeg ikke anbefale landsskuet

I kunne jo prøve at tage ham med til en rigtig udstilling, men uden for bedømmelse :slight_smile:

Hvorfor er det I mener han ikke vil kunne klare en rigtig udstilling? Han har da været til bedømmelse på begge hobby udstillinger som jeg har forstået det?

Der er ikke sååå mange hobbyudstillinger derude - det er specialklubberne eller studiekredsene, der arrangerer dem, og der er relativt meget arbejde i det, så det kan godt være svært at finde hænder nok til det.
Rex og Sphynx klubben holder i Brejning 1. juni (så vidt jeg husker - der er en tråd om det herinde et sted); Maine Coon Klubben holder til september samme sted. Min Ven Katten plejer at holde sidst på året i Odense-området.
Jeg har netop overtaget jobbet med at godkende hobbyudstillingsdatoerne i FD, og jeg pønser på at vi måske kunne få lavet en underside på felisdanica.dk hvor alle godkendte hobbyudstillinger listes, så det er nemmere at finde dem - både for publikummer og for dem der evt. gerne vil udstille.
Ellers kan jeg anbefale en tur til Herning Landsskue! Torsdag og fredag er der fremvisning (i store træk det samme som en hobbyudstilling) - på grund af menneskemængden får kattene en ordentlig én på opleveren og den kan være fin at “hærde” dem lidt på. Fordelen er at de behøver på intet tidspunkt komme ud af buret - da det kun er en racefremvisning er der ingen bedømmelser, hverken formel eller uformel som på en hobbyudstilling - man kan max. blive publikumsfavorit og løbe med titlen Mis Landsskue :slight_smile:
VH
Susanne

Rex og Sphynx klubben holder i Brejning 1. juni (så vidt jeg husker - der er en tråd om det herinde et sted);

helt korrekt husket susanne.

Jeg har netop overtaget jobbet med at godkende hobbyudstillingsdatoerne i FD, og jeg pønser på at vi måske kunne få lavet en underside på felisdanica.dk hvor alle godkendte hobbyudstillinger listes, så det er nemmere at finde dem - både for publikummer og for dem der evt. gerne vil udstille.

genial ide.

Ellers ved jeg også, at vi muligvis i Kattekreds Horsens bliver inviteret til Dyrskuet i Horsens den 13-14 juni 2014. Det var et fint lille (og spændende) arrangement sidste år - set rent kattemæssigt.

Det vil jeg meget gerne høre mere om :slight_smile:

[QUOTE=Susanne W;1156085]
Jeg har netop overtaget jobbet med at godkende hobbyudstillingsdatoerne i FD, og jeg pønser på at vi måske kunne få lavet en underside på felisdanica.dk hvor alle godkendte hobbyudstillinger listes, så det er nemmere at finde dem - både for publikummer og for dem der evt. gerne vil udstille.[/QUOTE]

Det lyder da som en supergod ide! En udstillingskalender for officielle FIFe shows og en for racefremvisninger og hobbyshows:ok:

Ellers kan jeg anbefale en tur til Herning Landsskue! Torsdag og fredag er der fremvisning (i store træk det samme som en hobbyudstilling) - på grund af menneskemængden får kattene en ordentlig én på opleveren og den kan være fin at “hærde” dem lidt på. Fordelen er at de behøver på intet tidspunkt komme ud af buret - da det kun er en racefremvisning er der ingen bedømmelser, hverken formel eller uformel som på en hobbyudstilling - man kan max. blive publikumsfavorit og løbe med titlen Mis Landsskue :slight_smile:
VH
Susanne

Helt og aldeles enig :enig: Landsskuet i Herning er alle 3 dage værd:ok:

ja han har været til bedømmelse på begge hobby-udstillinger, men han klarer det ikke ret godt, han bliver noget utryg og en smule mobset på vej op til og ved dommeren og så er det vi tænker at en stor udstilling slet ikke vil være god for ham og vil stresse ham mere end hvad godt er

[QUOTE=Jeanette;1156073]Hvis han ikke er helt tryk ved udstilling, vil jeg ikke anbefale landsskuet

I kunne jo prøve at tage ham med til en rigtig udstilling, men uden for bedømmelse :)[/QUOTE]

Kan man godt det, det har jeg nemlig fået at vide af en del udstillere at man ikke kan, de har sagt at alle katte der er på en jyrak udstilling skal op til bedømmelse.
Men hvis man virkelig kan det , så er det da klart en mulighed for os og ional

[QUOTE=dkkorat;1156179]Det vil jeg meget gerne høre mere om :)[/QUOTE]Vi har ikke lige så meget på det lige pt. andet end at det er den 13. og 14. juni 2014. Men det er samme arrangement som sidste år - denne gang med lidt bedre forhold forhåbentligt.

man kan ved tilmelding krydse af i “uden for bedømmelse” i stedet for at vælge klasse. Selvføglelig kan man det! :slight_smile:

[QUOTE=Johnny;1156198]Kan man godt det, det har jeg nemlig fået at vide af en del udstillere at man ikke kan, de har sagt at alle katte der er på en jyrak udstilling skal op til bedømmelse.
Men hvis man virkelig kan det , så er det da klart en mulighed for os og ional[/QUOTE]
Sikke noget øregas :slight_smile: Udenfor bedømmelse skal absolut intet andet end hygge sig hele dagen :slight_smile:

Og Marianne Seifert-Thorsen har allerede gang i undersiden med hobbyudstillinger - listen med datoer opdateres løbende :slight_smile:
http://www.felisdanica.dk/index.php?SectionID=246&WebsiteID=1&LanguageID=1
Ting der ikke kan komme med er f.eks. de første 2 dage i Herning, da de ikke som sådan er hobbyudstillinger men blot fremvisninger. Plantorama dagene kan heller ikke komme med, da det også kun er fremvisninger. Rosklide Dyreskue er også åben for deltagelse af forskellige racer, men det er også en fremvisning udenfor Felis Danica regi, så der er nogle få situationer, hvor et planlagt arrangement ikke kan komme med på listen, men de plejer nu at finde annonceringsplads alligevel :slight_smile:
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;1156221]Sikke noget øregas :slight_smile: Udenfor bedømmelse skal absolut intet andet end hygge sig hele dagen :slight_smile:
[/QUOTE]

Jeg tillader mig lige at blive OT - håber det er ok Johnny :slight_smile:

Vi har overvejet at slæbe Verdens Grimmeste Huskat med, men ved ikke helt om han er til det der dommerpjat, så det er da helt klart en mulighed der skal forsøges :smiley:

Lidt praktisk: koster det det samme som normalt? Og får kræet et bur for sig selv?
(gætter på ja og ja, men skader jo ikke at spørge :))

[QUOTE=Lykke;1156224]Jeg tillader mig lige at blive OT - håber det er ok Johnny :slight_smile:

Vi har overvejet at slæbe Verdens Grimmeste Huskat med, men ved ikke helt om han er til det der dommerpjat, så det er da helt klart en mulighed der skal forsøges :smiley:

Lidt praktisk: koster det det samme som normalt? Og får kræet et bur for sig selv?
(gætter på ja og ja, men skader jo ikke at spørge :))[/QUOTE]

hvis du går herind:
http://www.jyrak.dk/index.php?WebsiteID=1&LanguageID=1&SectionID=87
Så kan du se, at Jyrak faktisk ikke er helt så dyr at have kat med “uden for bedømmelse” som hvis den skulle udstilles rigtigt :slight_smile:
Og ja - mon ikke den får sin egen plads i et bur :slight_smile: Hvis du tilmelder Jack også, vil de jo så få bur sammen :slight_smile: (mig bekendt splittes en ejers katte aldrig op selvom de er forskellig race, medmindre man direkte beder om det :slight_smile: )

[QUOTE=PiaB;1156228]hvis du går herind:
http://www.jyrak.dk/index.php?WebsiteID=1&LanguageID=1&SectionID=87
Så kan du se, at Jyrak faktisk ikke er helt så dyr at have kat med “uden for bedømmelse” som hvis den skulle udstilles rigtigt :slight_smile:
Og ja - mon ikke den får sin egen plads i et bur :slight_smile: Hvis du tilmelder Jack også, vil de jo så få bur sammen :slight_smile: (mig bekendt splittes en ejers katte aldrig op selvom de er forskellig race, medmindre man direkte beder om det :slight_smile: )[/QUOTE]

Ja, det kan jeg da se - havde ik lige overvejet at tjekke der :ups:
Men så er det jo ikke så slemt at have ham ‘på slæb’ :slight_smile:

Min tanke var på hvis nu fx man kommer med 3 katte :wink: Om det så vil være 1 dobbeltbur eller 1½ dobbeltbur man fik, når den ene er udenfor bedømmelse :slight_smile:

[QUOTE=PiaB;1156228]hvis du går herind:
http://www.jyrak.dk/index.php?WebsiteID=1&LanguageID=1&SectionID=87
Så kan du se, at Jyrak faktisk ikke er helt så dyr at have kat med “uden for bedømmelse” som hvis den skulle udstilles rigtigt :slight_smile:
Og ja - mon ikke den får sin egen plads i et bur :slight_smile: Hvis du tilmelder Jack også, vil de jo så få bur sammen :slight_smile: (mig bekendt splittes en ejers katte aldrig op selvom de er forskellig race, medmindre man direkte beder om det :slight_smile: )[/QUOTE]

Omvendt tror jeg da, at man skal sørge for at skrive “deler bur med navn/stamtavlenummer” for at sørge for at have dem i samme bur.
Ellers kommer de i hver sit.
Det har jeg i hvert fald kun oplevet sådan.

[QUOTE=Lykke;1156230]Ja, det kan jeg da se - havde ik lige overvejet at tjekke der :ups:
Men så er det jo ikke så slemt at have ham ‘på slæb’ :slight_smile:

Min tanke var på hvis nu fx man kommer med 3 katte :wink: Om det så vil være 1 dobbeltbur eller 1½ dobbeltbur man fik, når den ene er udenfor bedømmelse :)[/QUOTE]

Altså, der var da til WS, hvor Camilla havde 3 korater i ét (dobbelt)bur, så det kan sagtens lade sig gøre! :slight_smile:
Jeg ved at Tammy, en rolig ældre herre delte bur med 2 yngre damer. :tihi:

[QUOTE=ThildeL;1156231]Omvendt tror jeg da, at man skal sørge for at skrive “deler bur med navn/stamtavlenummer” for at sørge for at have dem i samme bur.
Ellers kommer de i hver sit.
Det har jeg i hvert fald kun oplevet sådan.[/QUOTE]

Hvis man bare tilmelder to katte, kommer de i samme dobbeltbur.
Man skal så bare selv fjerne skillepladen, hvis man vil have dem sammen.